#1
|
|||
|
|||
Waterpijp lek, wat nu?
Hallo
Ik heb zojuist mijn startmotor vervangen en door het opkrikken van het motorblok is mijn waterpijp (zie foto) lek gegaan. Is deze te vervangen door flexibele waterleidingen want ik heb m moeten buigen om m eruit te krijgen, en een nieuwe krijg ik er denk ik met geen mogelijkheid in. Graag jullie advies Bedankt alvast [IMG] [/IMG] |
#2
|
||||
|
||||
Vervangen is de enigste optie,is een kut karwei maja wat doe je ertegen he?
Heb het zelf 3 weken geleden ook gedaan bij mn gtd. Kostte 40 euro ong bij de duitse dealer. |
#3
|
|||
|
|||
Heeu
klote man dat die kapot is ik heb hem nog niet zo lang geleden ook vervangen maar bij mij was hij niet kapot maar gewoon lelijk het moet te doen zijn hoor met een origi als je hem bij de dealer haald ben je rond de 5tientjes kwijt sucses ermee |
#4
|
||||
|
||||
die pijpen gaan altijd naar de klote,beter nou lek dan op de snelweg moet je maar denken....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#5
|
||||
|
||||
Inderdaad, gewoon vervangen door een nieuwe.
Controleer wel of exact dezelfde nog leverbaar is of dat er een later model geleverd wordt, dan heb je nog extra onderdelen nodig. Afhankelijk van je motortype moet er aardig wat los om het te installeren, al is het de enige deugdelijke oplossing. Zorg dat je goed van onder de auto kan werken ook, dan is het geen lastige klus maar gewoon een vervelend werkje. Kun je er in theorie wel weer 20 jaar tegen
__________________
Owned VAG cars and their colours: Seat Ibiza 2.0 GTI 2001-2006 VW Golf MK3 2.8 VR6 2006 VW Jetta MK1 1.5 2006-2007 VW Corrado 2.9 VR6 2007 VW Golf MK2 1.6 2007-2008 VW Golf MK2 1.8 G60 2008-2009 |
#6
|
|||
|
|||
Bedankt tot dusver!!!
Eigenwijs als ik ben, ben ik geneigd zelf iets te knutselen met twee t-stukjes en een flexibele slang. Tenzij jullie me dat sterk afraden uiteraard. Waarom is die pijp eigenlijk van metaal en alle andere niet? Zal vast wel de reden zijn dat ik toch echt aan een originele pijp moet Weten jullie trouwens wat er zoal los moet zodat ik de pijp er goed in krijg? Groet |
#7
|
||||
|
||||
of je belt de loodgieter
__________________
VW das auto. |
#8
|
||||
|
||||
hehe.. waterpijp..
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter '85 Golf
|
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Een ijzere pijp krijg je strakker langs het blok[ipv rubber] Het kan ook met een rubber slang met T-stukken,maar dat ziet er niet zo strak uit Het makelijkst is als je het oliefilter [en oliekoeler] weg haalt |
#10
|
||||
|
||||
En terugbouwen gaat een stuk makkelijker dan er uit halen kan ik je vertellen, idd even oliekoeler en filter los en mogelijk nog een kap achter je ventilator en klaar ben je. Dan past het gewoon.
Loopt wel erg dicht langs je blok om het van rubber te doen en dan moet je met veel T-stukjes gaan werken, wat kans op lekkages vergroot. Gewoon in 1 keer goed doen, je bent al halverwege
__________________
Owned VAG cars and their colours: Seat Ibiza 2.0 GTI 2001-2006 VW Golf MK3 2.8 VR6 2006 VW Jetta MK1 1.5 2006-2007 VW Corrado 2.9 VR6 2007 VW Golf MK2 1.6 2007-2008 VW Golf MK2 1.8 G60 2008-2009 |
#11
|
|||
|
|||
Die zijn nog wel leverbaar bij de dealert.
Ik heb vorig jaar ook een nieuwe moeten kopen. Was € 37 volgensmij.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |