|
|||
|
|||
velgen vervangen, nu bijgeluid
Hallo allemaal,
Even een korte vraag, ik heb voor de golf een setje 15" velgen opgeknapt. Vanmiddag gemonteerd en ging even rijden. Nu hoor ik vanaf achter een schurend "klunk klunk"geluid. Als of er iets los is gekomen. Maar wat kan dat zijn? Heb alleen de wielen los gehad en meer niet. Durf er eigenlijk en zeker mijn vrouw geen meter mee te laten rijden. Ben verder geen techneut... Wie heeft er een idee. |
|
||||
|
||||
Klinkt als "of je stopt de stekker erin" maar weet je zeker dat je alle wielmoeren goed aangedraaid hebt.
Phill |
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk zijn de wielbouten nu te lang, waardoor ze aan de binnenkant van de remtrommel tegen de remschoenen aankomen.
|
|
|||
|
|||
Quote:
da's ook mijn gedachte idd ! gr. martijn
|
||||
|
||||
Yep. Had ik ook. Wielbouten waren te lang.
|
|||
|
|||
inderdaad, net even met een "expert" gekeken en idd de wielbouten iets te lang. Nu ingekort en rijdt wel beter.
|
|
|||
|
|||
Heb je je achterremmen wel gecontroleerd? Als ze ergens aan de binnenkant tegen hebben zitten tikken kunnen ze misschien iets kapot gemaakt hebben.
Aangezien het remmen zijn zou ik zoiets echt zeker willen weten..... Met je voorremmen rem je het hardst.... maar je achterste remmen zorgen ervoor dat de achterwielen achter blijven mvg db /edit kromme zin. |
|
||||
|
||||
Klopt wel, maar als je remmen achter kapot zijn blijven je achterwielen nog steeds achter. Alleen als je achterremmen harder remmen (in verhouding) als normaal het geval is kun je eigenlijk ingehaald worden door je achterwielen.
|
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt helemaal... desalniettemin..... controleren kost je hooguit een uurtje en twee splitpennen á 15 cent stuk . een ongeluk kan VEEL meer kosten... mvg db |
|
|||
|
|||
Quote:
Ok daar head ik niet over nagedacht, laat het ff checken. Bedankt voor de tips. Ik had overgens max 50 meter gereden. Misschien nog een domme vraag, maar hoe krijg ik een foto in een bericht. Begrijp het niet helemaal. dan weten jullie ook om welke golf het gaat. |