#1
|
|||
|
|||
1.8 8v. Turbo/G-lader?
Hallo,
Ik heb een golf 2 1.8 8v. Maar ik wil er een turbo of een g-lader op?Wat is mogelijk en wat is het beste? Mvg. |
#2
|
|||
|
|||
Ja dat is mogelijk.
Maar waarom koop je dan geen G60 motor met alles er op en aan? |
#3
|
|||
|
|||
Krijg je dan geen gezeur met APK, Ivm nummers of iets dergelijks?
|
#4
|
|||
|
|||
Ja en nee.
Officieel mag je helemaal niets aan je auto doen zelfs geen andere wileventiieldopjes. Ze zullen er weinig van zeggen. Dus het maakt niet veel uit. Zo lang je het maar goed doet (remmen alles). |
#5
|
|||
|
|||
Ja oke, Ik weet dat je officieel niks mag veranderen.
Maar dan is een compleet g60 blok wel een aanrader. Ik ga er is naar opzoek. |
#6
|
|||
|
|||
Er is genoeg over te vinden hier als het goed is.
Anders; http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=44831 |
#7
|
|||
|
|||
Oke, Omkeuren was ik niet van plan, Worden de kosten tog te hoog. En de golf is niet mooi en netjes genoeg om er onwijs veel geld aan te besteden.
|
#8
|
|||
|
|||
Om even buiten de gemakkelijkste weg te gaan (een G60 pakken), wat is nog meer mogelijk op een 8v? Turbo/compressor/itbs/carbs ombouw foto's ben ik benieuwd naar...dit in verband met de geringen ruimte aan de in/uitlaat zijde...
Gr. Michel |
#9
|
|||
|
|||
Alles is mogelijk voor een bepaald bedrag
|
#10
|
||||
|
||||
Het is beter om een g60 blok te pakken met G-lader, dan dat je het op een standaard 8v zet, want je hebt met een origineel g60 blok natuurlijk een heel andere compressieverhouding, makkelijkste weg is dus ander blok! Nu zie ik wel veel dat ze de g-lader vervangen door een compressor, maar als je het al te duur vind om hem om te keuren, denk ik dat het beter is om voor 15 euro zo een fluitje te kopen die je in je uitlaat drukt
|
#11
|
||||
|
||||
Je mk2 heeft een type-goedkeuring voor dat G60 blok. Als je dus een G60-blok inbouwt en gelijk de remmerij ed. daarop aanpast, zal er voor een herkeuring geen probleem zijn.
De herkeuring voor een auto met nieuwe motor waarvoor al een typegoedkeuring is, kost volgens mij nog geen honderd euro. De G60 heeft wat dingen die anders zijn dan bij andere Golfjes, zoals de geplakte voorruit, dus ik weet niet in hoeverre ze dat mee laten wegen bij het RDW, maar ik verwacht er geen al te hoge kosten voor. De aanpassingen naast de motorische heb je sowieso nodig om het veilig te houden.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |