|
|||
|
|||
Brandstofslang
Ik heb gisteren mijn brandstofpomp vervangen golf 1 cabrio 1.8JH.
Nu vindt ik dat de aanvoerslang er niet echt fris meer uitziet. Deze komt van een kleine aansluiting vanaf de tank naar een grotere op de pomp. Is die nog ergens te koop? |
|
||||
|
||||
bedoel je een rubberen slangetje met canvas eromheen?
Die kan je per meter bij de automaterialenzaak kopen. (5€ p/m?) Of bedoel je wat anders? |
|
||||
|
||||
Slang eraf, binnendiameter opmeten en op naar de brezan oid. Daar kun je brandstofslang kopen.
|
|||
|
|||
eay verkoopt ook al dat spul. gevlochten kan bijv. ook
|
|
|||
|
|||
Het is een slangetje met aan beide zijden een andere diameter.Van de tank komt een stalen leiding waarvan de diameter kleiner is dan de aansluiting op de branstofpomp.
Het slangetje wat er tussen zit is ongeveer 10 cm lang en heeft dus aan beide zijden een andere inlaatdiameter. |
|
|||
|
|||
Het is een rubberslangetje
Is er iemand die weet hoe ik daar aan kan komen? |
|
||||
|
||||
Ik had het zelfde probleem vorige week, moest vervangen worden ivm APK. Diameter is 10 mm aan de ene kant en 15 mm aan de kant van de pomp. Ik heb een 12 mm (binnendiameter) brandstofslang met een konische boor laten uitboren tot 14,5 mm (canvas in de slang blijft intakt) en deze zo bevestigd, werkt prima. Stukje slang kreeg ik gratis bij automaterialenzaak (restje) en boren deden ze daar ook voor me.
succes!