Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 23-06-2009, 20:18
Villyman Villyman is offline
Forum Newbee

Default Types Passat en de minpunten / sterke punten

Ik rij momenteel met een ietwat opgefokte Corrado 2000 maar wegens gezinsuitbreiding zal die binnenkort plaats moeten maken voor een Passat stationwagen. Mijn voorkeur gaat uit naar een type van ergens 1999 tot rond 2005? (of 2008, ik weet het echt niet)
Ik wilde mij hier informeren rond de beste keuze en waar ik bij aankoop zeker opmoet letten.
Omdat ik vrij sportief rij, zou ik dat ook graag met een Passat TDI doen.
Ik kreeg graag zich op de verschillende types, motorisaties en verschillen in onderstel / koetswerk.

Heeft iemand een link naar zo'n overzicht of kan iemand een tipje van de sluier lichten? Corrado's ken ik onderhand maar Passat is dus nieuw ...
Reply With Quote
Old 23-06-2009, 20:32
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life

www.autoweek.nl, kies voor VW, Passat en specificaties?
Reply With Quote
Old 25-06-2009, 16:36
Villyman Villyman is offline
Forum Newbee

Bedankt, ik heb daar inderdaad een test gelezen maar ik vroeg me af of bvb een 6-versnellingsbak een groot voordeel geeft in acceleratie en verbruik? Was de "update" enkel optisch of werden er ook mechanische verbeteringen doorgevoerd? (maw; beperk ik mij beter tot het latere model (93-95) of zijn de eerdere ook goed?)
Welke blokken zijn zeker niet goed om bvb te gaan chippen maw zijn de blokken dezelfde? (Turbogrootte, nokkenasspecificaties, klepgrootte, flow in de kop, ...
Zijn er types met een zeer goed onderstel / remmen, ...of zijn die allemaal hetzelfde?

Op basis daarvan zou ik graag en type selecteren en daar dan naar op zoek gaan, uiteraard een stationwagen.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules