|
|||
|
|||
Wat voor maten zijn mijn velgen nou!!??
Heb HTN Rennsports onder de Lupo zitten, dit zijn de gegevens:
14" 8J rondom ET19 / ET04 Volgens een paar mensen op der See en ik zelf ook, geloof ik niet echt dat ze 8j rondom zijn. Sommige mensen denken dat ik bv achter een 9j velg heb En de ET waardes bv..... Voorheen reed ik op; Borbet T 14" 8J rondom ET20 / ET15 De ET20 aan de voorzijde pastte zonder problemen, gewoon perfect dus!!!! Nu met de Rennsports die aan de voorzijde ET19 zijn, heb ik dus een spoorverbreder moeten gebruiken van 5mm en m´n remklauw een aantal mm´s vlakgeslepen. Omdat de velgen anders never nooit gingen passen! Dus, ET20 past wel, en ET19 totaal niet Hoe moet ik nu mijn velgen opmeten (met de banden er nog omheen), om zo aan de juiste J waarden en ET waarden te komen!!!!???? |
|
||||
|
||||
Dat je remklauw niet past,heeft niet zozeer met het verschil in ET waardes te maken.De ene velg is de ander niet wat betreft de binnenzijde van het hart.Bij de 1 is de binnenkant wat vlakker dan de ander,waardoor er meer of minder ruimte is voor een remklauw.
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
|
||||
|
||||
je moet gewoon met een duimstok de breedte van de velg meten en deze maat vergelijken met inch. want een j is een inch zo is een 9j ongeveer 27.5 cm
|
|||
|
|||
Ok, dat zou inderdaad ook nog kunnen natuurlijk.
|
|
|||
|
|||
Quote:
Ja, las het net ook op vwforum. Hopen dat dat een beetje gaat lukken aangezien de banden er nog omheen zitten |
|
||||
|
||||
eff meten tussen de randen ;-)
er gaat ook eff 8mm af aan de binnenkant door de bouten .. |
|
|||
|
|||
Dat moet lukken Peter, 8mm door de bouten?
Wat schat jij eigenlijk in hoe breed ze zijn, jij bent hier de wheel whore Peter :P |
|
||||
|
||||
ik denk 13 J maar ik heb dan ook een bril nodig
hmm na diep in mijn geheugen gegraven te hebben : hebben we niet e.a.a aan randen omgewisselt ?of was dat niet jou set ... dacht igg dat achter breder was .. |
|
|||
|
|||
Quote:
Dan ben je net zo skeel als mij Nee, wij hebben geen randen gewisseld in ieder geval, weet ik 100% zeker! Ik dacht ook achter breder net als veel andere mensen. |
|
||||
|
||||
Quote:
Een J is een inch... jaaaja... 't Zijn inderdaad eigenlijk Jinches... De ene velg heeft gewoon een dikkere wand of een ander vorm dan de andere, waardoor de maat die "binnenin de velg" anders is. (Twee buizen met dezelfde buitendiameter maar met andere wanddikte hebben ook een andere binnendiameter. )
|
|||
|
|||
Toch kan een ET waarde de looks van een bredere velg doen lijken.
Neem een Porsche S4 velg als voorbeeld. Vergelijk de 7J met ET65 maar eens met een 7J ET52. De velg met ET52 lijkt sprekend op een 8J velg van hetzelfde type.
|
||||
|
||||
Er staat toch ook meestal ergens op de velg wat de breedte en ET-waarde zijn,
|
|
|||
|
|||
Quote:
Zodra de inches 30,55 mm worden wel ja Maar pak er maar voor de grap eens 25,4mm voor 22,86cm is een 9inch brede velg dus |
|
||||
|
||||
nou ja nemen we het woord ongeveer nog even iets ruimer