Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-06-2009, 20:37
desnelders's Avatar
desnelders desnelders is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 967
Default G60 motor draait te rijk

het blok ligt in een golf 1 maar het gaat om een G60 blok dus ik post de vraag hier

als hij nog koud is draait hij goed, maar zodra hij warm is draait hij te rijk op stationair.
stottert dan bij gasgeven, en start niet meer dan na afleggen.
Lambda sonde en alle sensoren zijn nieuw, darm van gasklephuis naar map sensor is exact 1m lang, en is aangesloten op de juiste aansluiting op het gasklephuis (bedankt voor de tip Bolku)

maar we mogen zoveel draaien aan de regelaar aan het gasklephuis of de regelaar voor stationair toerental, hij gaat niet armer, en draait ook te hoog in stationair, ongeveer 1200 tpm

iemand een idee?
Reply With Quote
  #2  
Old 17-06-2009, 07:23
desnelders's Avatar
desnelders desnelders is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 967
Default

zou er iemand deze topic kunnen verplaatsen naar het motor gedeelte, staat daar beter denk ik
Reply With Quote
  #3  
Old 17-06-2009, 12:12
desnelders's Avatar
desnelders desnelders is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 967
Default

ter info we hebben ondertussen al de meest voorkomende zaken nagekeken:

lambda , blauwe temp.sensor ,ohm waarde van potentio meter ,
vacum leidingen naar ecu , en vollast schakelaar , op gasklephuis ,

potentio meter was al eens uitgemeten maar nu opnieuw en de waardes zijn alles behalve goed, en als je eraan regelt doet dat er niets aan, dus defecte potentio meter?
Reply With Quote
  #4  
Old 18-06-2009, 07:53
desnelders's Avatar
desnelders desnelders is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 967
Default

we hebben gisteren opnieuw aan het testen geweest en opnieuw alles uitgemeten.

bleek dat de weerstand van de co potentiometer 850ohm was, en niet veranderde, maar als we een tijdje later nog eens probeerden reageerde hij wel en konden we hem op 550 zetten.
En de blauwe temperatuur sensor gaf nadat de motor 2 minuutjes had gedraaid een waarde van 4,5v en die zou tussen de 0,5 en 2v moeten geven

dus die twee zaken worden vandaag vervangen

fingers crossed
Reply With Quote
  #5  
Old 18-06-2009, 12:10
AD G60 AD G60 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 788
Default

Succes met de problemen. Wat betreft doormeten en afstellen van een g60 kun je het best even op het corrado-forum zoeken, daar is over dat onderwerp heel veel te vinden!
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010
Golf 1 diesel 1982
Golf 1 gti 1979
Kawasaki Z750 2010
Reply With Quote
  #6  
Old 22-06-2009, 21:32
R18 R18 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 13
Default

Mocht je problemen blijven houden kan je altijd met hem bij mij langskomen.

GreetZ
Reply With Quote
  #7  
Old 23-06-2009, 07:07
desnelders's Avatar
desnelders desnelders is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 967
Default

het probleem is opgelost, zal de uitleg plakken van de persoon die het heeft opgelost:

de extra water temp. meter was afgetakt van de orginele water temp. sensor , en blijkbaar geeft de meter een extra weerstand aan de ECU waardoor dat ,

als de motor koud was geen probleem , eens die warm was ook niet ,want die krijgt steeds minder weerstand dus , moet die gaan minder inspuiten , en minder vooronsteken , dus so far so goed,
maar eens je de motor afzet en terug opzet ,dan meet die ineens een waarde dat onmenselijk is voor de ecu en dan denk die ola ,, zo veel weerstand ,, motor staat (vb -10graden ) en pats die spoot zo veel ineens in dat die gewoon onmiddelijk verzoop mede ook door de onsteking dat verandert wordt , op da moment ,
(nogthans al veel afgetakt , bij 16v en 8v maar niet bij G60 blijkbaar kan die er niet tegen...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum