![]() |
|
||||
|
||||
![]() ik zit met een vraagje,heb net de cabby gekocht en wil er toch wel een leuk soundje in hebben..nou heeft de vorige eigenaar met behulp van een kettingzaag ofzo een paar 16cm Plof-Plof speakers van de aldi in het deur paneel gezet maar die komen te diep zodat het raam erop rust als je die open draait. nou zit ik niet zo zeer met de gaten(alles word toch opnieuw bekleed)maar waar moet ik de nieuwe zetten,wil er het liefst 4 inhebben....in de deurpaneel op de plaats van het deurbakje komen de voor-speakers,maar waar de achterste te plaatsen??
had al bekeken dat in de achterpanelen niet gaat omdat dan de raamslinger ertegenaan komt,in de hoedenplank ook niet omdat de ruit daar op ligt met het dak open..... iemand een oplossing voor dit dilemma????
|
|||
|
|||
![]() gewoon GEEN acherspeakers...?!
als je je frontset goed afsteld, heb je helemaal geen achterspeakers nodig ![]()
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Achterin kan wel, alleen kunnen je ramen dan niet helemaal meer open zoals je al aangeeft.
Er zijn overigens, naar de "normale" deurbakken, ook modellen geweest met een deurbak met een maatje meer, waar 16cm speakers inpassen. Alleen zijn die niet ruim gezaaid, dus daar is de prijs ook naar... Of je hoedenplank in stukken zagen ![]() Je hebt gewoon achterin weinig ruimte om speakers te plaatsen.
|
||||
|
||||
![]() als je alleen voorspeakers gebruikt moet je wel flinke zware gebruiken of niet?? misschien alleen een set 6x9's i.p.v. de deurbakjes????
|
||||
|
||||
![]() in de achterste deurpanelen kan zeker wel
![]() classicline interieur heeft die origineel erin zitten, is een 4x6inch speaker: ![]() ik heb die laatst vervangen voor JBL GTO speakers. hier zijn de panelen wat beter te zien: ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
klopt zitten er bij mij ook in maar om nou te zeggen dat er een leuk geluidje uit komt,komt nog bij dat bij mij alles opnieuw bekleed word en dan ben ik men gaatjes kwijt waar het geluid uitkomt...
|
|||
|
|||
![]() ik heb 13 cm 2 weg systeem voor en sub van pioneer . Z'n kant en klaar ding er in zitten . Prima geluid
|
|
||||
|
||||
![]() ik heb ze dan vervangen voor nieuwe JBL 2-weg speakers achterin.
en voorin een 13cm JBL Power Serie composet. gewoon alle 4 rechtstreeks op de Alpine, en daar komt zeker een goed geluidje uit! kan kneiter-hard en blijft loep-zuiver!
|
||||
|
||||
![]() bij mij komt er ook een flinke sub in (750w) dus denk dat ik gewoon voor een setje 6x9 (i.p.v. de deurbakjes) ga met dichte kappen,zodat ik ze dezelfde kleur als het interieur kan spuiten.....
wil als het even kan niet teveel Tjappie-shit erop...
|
|||
|
|||
![]() zou ik niet doen
tien minuten met een stukje mdf in de weer om een net deurbakkie te maken met ruimte voor 16,5 cm compo set deze netjes inbouwen in je deur.. en klappen maar.. heb je in princiepe niet eens echt een subwoofer nodig.. maar voor iets meer vuling natuurlijk wel aan te raden.. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
was gistermiddag even bij de plaatselijke audio-boer geweest die raadde me hetzelfde aan,volgens hem hadden achterspeakers weinig tot geen nut als je het dak open hebt. dus zo zal het moeten geschieden... thanx voor het meedenken ![]()
|
||||
|
||||
![]() speakers in de hoedeplank hebben inderdaad geen nut met de kap open.
de speakers in de achterste deurpanelen hoor je zeker wel ![]()
|
|||
|
|||
![]() ik zou als voorspeakers ook zeker geen 6x9 pakken...
compo is veel zuiverder af te stellen, en speelt ook gewoon beter...! ![]()
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat gaat het ook worden heb een setje van JBL besteld,maar mijn god zeg wat duur zijn die composetjes ![]()