#1
|
||||
|
||||
Aankooptips golf 1 G60
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een golf 1 G60! Ik zou alleen graag nog wat meer informatie (aankooptips) hierover willen weten. Heb er al wel 1 tje op het oog. Mischien wel een bekende van iemand hier op het forum.! Hier een link naar de advertentie op mp: http://link.marktplaats.nl/246563948 Ik hoor graag jullie meningen! mvg Frank |
#2
|
||||
|
||||
Op de foto's ziet hij er zeer goed uit maar ja het zijn foto's ik denk dat je beter een afspraak kunt maken en hem bekijken en er in rijden en eventueel even g60 kenner meenemen die kan het techinische wel een beetje voor je beoordelen
__________________
golf1GTD 1983 (Bijna klaar) Crafter L3 H2 2011 Seat Leon Topsport 110kw Tdi 2003 Golf 2 1.6 1987 (volgende project) T5 2.5 TDI 96 Kw 2008 |
#3
|
||||
|
||||
Als ik de foto's zo zie, dan krijg ik er wel een goed gevoel bij. Helaas geen foto's van het blok. Volgens mij zie ik wel een aansluiting voor startkabels onder het reservewielbak. De accu zit ook achterin.
Ik heb ook audigrepen zonder slot. Als de accu dan leeg is, dan heb je een klein probleem. Zorg in ieder geval dat je de startkabels niet IN de auto laat liggen.
__________________
LR Freelander (Werkpaard) MB A160 (Boodschappen) VW GOLF S '80 (Hobby) |
#4
|
||||
|
||||
Precies...bewaar de startkabels in je kontzak oid...
Auto op de foto lijkt me niet verkeerd voor dat geld en wat erop en aanzit,Golf 2 dash en het import kenteken zijn jammer.Zou gewoon gaan kijken,je ziet snel genoeg of het een echte of een 'sloper' is...
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#5
|
|||
|
|||
eerlijke advertentie lijkt me zo. idd dash moet je van houden. maar als dat het enigste is. is dat geen probleem lijkt me . volgens mij zit hij ook op het forum toch
|
#6
|
|||
|
|||
op het kenteken staat 1980 toen hadden ze toch nog kleine achterlichten?
|
#7
|
|||
|
|||
Ik denk dat dit een super mooie wagen is voor dat geld.
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
zal omgebouwd zijn naar grote achterlichten
__________________
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
Bedankt voor de reacties!
Heb hier nog een paar foto's van het blok: http://www.mijnalbum.nl/Album=QKHL78MH Blok heeft 200 000 gelopen en de G-lader is max 5000 km geleden gereviseerd. Schakelmechanisme moest een wel x vervangen worden. Is dit een grote dure reparatie? Iemand hier ervaringen mee? |
#10
|
||||
|
||||
Zullen de lagerbussen, kogels of stangen zijn die vervangen moeten worden. Voor de eerste 2 moet de bak uit elkaar.
Last edited by Kaj_A : 08-06-2009 at 18:06. |
#11
|
||||
|
||||
Deze post heeft niks met de auto hierboven te maken, maar is algemeen.
Paar dingen waar je op kunt letten. -ruimte spanarm van de multiriem spanner. Geen ruimte tussen chassisbalk en spanner maak dan je borst maar nat. Moet je altijd de G60 bracket losmaken. -toestand motorsteunen en lagers. 90% van de tijd is dit elende. -toestand veerpoten, is de kit gescheurd dan goed kijken! Dit is al een probleempje bij de standaard golf1 gti, bij een G60 gaat het net even wat erger. -veerpootbruggen boven bij de veerpoot en onder bij de draagarmen? Geen aanwezig, doe het maar!! -GTI als donor, of een 1.3? GTI heeft stabi stangen! IS een pre! -ABS gemonteerd, hoe is dit gedaan. Het schutbord van de golf 1 is te dun om het gewicht te dragen. Het moet dus met verstevigingen zijn aangebracht een ingreep die heel wat inhoud. -welke remmen zijn er gebruikt? gewone 239x20 gti remmen kan echt NIET. Minimaal zou je toch de 16V Scirocco set moeten hebben. -achter trommels of schijven? Trommels kan prima! Geen probleem. Schijven, rem eens goed. Blijft de auto stabiel? -welke hoofdrem en booster ? gewone gti kan, maar dan heb je een langere pedaalslag. Is niet erg maar je moet er wel aan wennen. -luchtfilter, van het open type....dus extra slijtage Glader. -uitlaat, hoe zit deze en heeft die genoeg ruimte te bewegen. Als er n.l originele rubbers zijn gebruikt, hobbelt de motor lekker door de motorruimte. -wat voor uitlaat? Peppie en Kokkie? Die gaat niet lang mee, de warmte is behoorlijk in de uitlaat. (mij Supersprint Racing was in 6 maanden Leeg) -hoe zit het met de IC beetje netjes opgelos? Zit goed, lekt niet. Cheapo Sprinter met plastic of een Golf 2 Aangepast? -bedrading netjes via 2 relais geschakeld? Op kontakt even 4 sec pomp aan, dan weer uit. Starten en lopen. -is er veel getuned, dan heb je te maken met veel warmte ontwikkeling in de motorruimte. Ga een flink stuk rijden, 20-30km en maak de boel goed warm. Houd de radiateur het vol als je even 5min stil staat? Of loopt ie warm? -Oliekoeler aanwezig? -Thermostaat van kouder type? -Hoe is het schakelmechaniek in de auto gebouwd? Met een kortpookje? Zodat je ter hoogte van je tenen moet schakelen? -dan heb je nog de hoofdprijs, de Glader. Deze kan wel zijn gereviseerd, maar ondergetekende doet 1000km met een lader voordat deze weer moet. Gereviseerd zegt geen moer!!!!! OPEN dat ding. Lukt dat niet, bij een rijdende auto. Kijk dan hoe de druk OPBOUW is. Deze moet liniair zijn. Een minimale indicatie! Maar geeft nog geen garantie. Heb je minder dan 0.6bar druk is het over en uit. Heb je 1.5bar druk klopt er ook iets niet. En staat waarschijnlijk de nokkenas verkeerd. Auto trekt als een lier, maar doet boven in niks. Het lijkt heftig, maar je koopt een kat in de zak. Laat je niet bedonderen, mislukte projecten zjin er genoeg te koop. Ga zo maar door. In 9 jaar dat ik de Golf 1 G60 heb is er al heeel veel aangepast. De eerste 3 jaar was vooral veel motor in en uitbouwen om de boel aan te passen. Toch begint het einde te komen van de auto. Ik denk niet dat er nog 9 jaren bij komen. Je blijft sleutelen opzoek naar meer vermogen en grip..... Kopen Last edited by Gti1-G60 : 09-06-2009 at 19:07. |
#12
|
|||
|
|||
m n broertje gaat die van hem waarschijnlijk verkopen
das een originele 83 gti met 15 inch pirelli wielen verders een nette kas eerste lak en op de kofferklep na overal keihard remmerij motor alles gedaan supersprint uitlaat systeem grote intercooler ik zal eens vragen wanneer ie m te koop gaat zetten ik denk dat ie dan hier op de site komt grtjs andy voor berichtje post me maar
__________________
VW POLO 1f 1981 project VW Touran familie cross VW POLO GTI 6r 2011 WIT is nu de daily |