|
|||
|
|||
olie pijl komt omhoog.
ik heb een golf 4 1600 1998 nu heb ik een paar weken terug olie ververst en een week daarna gekeken pijl was goed.
keek gister weer en was iets van 5mm omhoog gekomen. koelvloeistof blijft gelijk. kan het brandstof zijn wat bij de olie komt. ik rij normaal en doe 550km met een tank benzine. hoe kan ik dit oplossen. |
|
||||
|
||||
dit heb ik nog nooit gehoord, Heb je wel toen je hebt gepeild lang genoeg gewacht zodat het olie naar beneden kon zakken.
Haal het olie er wel direct uit want anders krijg je echt problemen. Denk niet dat er brandstof in je olie komt, dat zou wel heel vreemd zijn. Heb je de auto wel eens laten uitlezen want er kan een probleem zijn waarom je auto zoveel brandstof gebruikt.
|
|||
|
|||
heb het met de vrachtwagen wel eens gehad , dat er diesel bij de olie kwam
(mercedes) met een benzine auto heb ik dit nog nooit gehoord |
|
|||
|
|||
Heb je tentijde van de vervanging en peiling wel op een vlakke ondergrond gestaan ?
|
||||
|
||||
ik denk aan hoge carterdruk
|
|||
|
|||
Quote:
dit was ook mijn eerste gedacht ! gr. Martijn
|
|||
|
|||
ruikt de olie die aan je peilstok zit ook naar benzine?
|
|
|||
|
|||
Ik heb zelf ook een 1600, maar doe ongeveer ook 550km met een tank, dit lijkt me vrij normaal?
|
|
||||
|
||||
probeer is of je de olie aan je peilstok in de brand kunt steken met een aansteker
|