#1
|
||||
|
||||
golf word te heet
goedendag
een weekje geleden heb ik een nieuwe thermostaat in mijn auto gezet omdat de oude stuk was. ik dacht alles weer goed maar na een tijd rijden werd hij steeds warmer en blijft op 100 graden hangen en als ik in de file rijd gaat hij al snel richting de 110 terwijl hij eerst altijd precies 90 graden werd heb de search funtie al gebruikt maar kon niets vinden iemand een idee wat het is |
#2
|
||||
|
||||
Thermoswitch in de radiateur kapot?
Koelvin kapot? Waterpomp kapot?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
ik gok de thermoswitch (of thermostaatschakelaar als je binnen de grenzen blijft).
ik had hetzelfde probleem, is nu verholpen
__________________
Wie is jouw favoriete fictieve personage? Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
de Koelvin is het niet want die slaat wel aan en de waterpomp lijkt me ook niet logies omdat hij dan helemaal niet zou koelen
|
#5
|
||||
|
||||
Okee..
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#6
|
||||
|
||||
dop van het overloopvat kapot, dan bouwt het systeem geen druk meer op.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#7
|
||||
|
||||
Koelsysteem gespoeld? De boel ontlucht?
|
#8
|
||||
|
||||
thermovoeler op de motor defect? gaat hij echt koken ? zit er airco op de auto?
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#9
|
||||
|
||||
zit geen airco op.
heb een andere dop geprobeert nog niet opgelost. en dat ontluchten doet hij zelf toch? en hoe moet ik dat andes doen ? |
#10
|
||||
|
||||
ontluchten van koelsysteem:
-dop van expansievat eraf -kachel vol open -auto stationair warm laten lopen -wachten tot de vin aan springt |
#11
|
||||
|
||||
heb hem ontlucht maar word nog steeds 100 graden.
hoe kan ik de thermoswitch (of thermostaatschakelaar) controleren en waar zit deze is dit trouwens het zelfde dan de thermovoeler waar indewarre het over had ? zo vandaag al weer heel wat geleerd Last edited by Wij-be : 04-06-2009 at 21:32. |
#12
|
||||
|
||||
je hebt een thermostaat en een thermoswitch/schakelaar, hoe je het ook wilt noemen, thermostaat is gewoon een dingetje dat open gaat bij normaal 87 graden, zodat je kvs altijd rond de 90 is. de thermoswitch zit in je radiateur, deze stuurt de vin aan, daar waar de stekker van je vin in zit gestoken, dat is je thermoswitch, deze zit aan de zijkant van je radiateur ongeveer halverwege, deze zorgt dat de vin aanslaat bij 95 graden meen ik, maar tijdens het rijden zal je vin als het goed is nooit aan hoeven gaan. dus als het ook tijdens het rijden gebeurt kan je dit sowieso al uitsluiten, ik denk zelf dat je nieuwe thermostaat ook niet goed functioneert
|
#13
|
||||
|
||||
lijkt me sterk, heb je een enkele of dubbele vin? die thermovoeler regelt bij een dubbele vin ook de verschillende standen, maar geeft ook signaal naar de meter in de auto als die de temperatuur niet goed aangeeft krijg je alleen een verkeerde aanduiding en word de auto niet te warm omdat de vin aanslaat, ze zijn slecht te controleren moet je waardes meten met een multimeter
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#14
|
|||
|
|||
ik heb het zelfde probleem alleen hij lekt .
__________________
soon driving oldschool once again |
#15
|
||||
|
||||
lekt ie bij die sensor?
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#16
|
|||
|
|||
ff meters enz opzij gooien en met het verstand aan de gang,
haal het dopje van je expansievaatje, start de auto, laat hem stationair draaien. als je in je vaatje kijkt zie je dat er door het dunne slangetje aan de bovenkant van het expansievaatje een zacht straaltje spuit. als je nu aan je gaskabel trek (of gas geeft met pedaal als je met zn 2e bent) dan moet dit straaltje harder worden. Zo niet -> waterpomp naar de jachtvelden. oke, laten we er ff vanuit gaan dat het straaltje gewoon harder wordt, dan moeten we dus verder zoeken. nu de motor warmer is geworden voel je aan de dikke slang die aan de onderkant van je radiateur vast zit. is deze warm/heet dan hoef je de boel niet te ontluchten. is deze koud/veel koeler dan de bovenste slang die aan je radiateur vast zit dan zit er lucht in je systeem. laat gewoon de auto lopen, hou je jatten en losse kleding/haren weg bij de fan!!!!! die kan zomaar spontaan aanspringen. Nu pak je de onderste slang vast die aan je radiateur zit. knijp hier zachtjes in. Hiermee zorg je ervoor dat lucht bij je expansievaatje naar boven/buiten komt. Herhaal dit tot je voelt dat de onderste slang wel goed warm wordt. Vul indien nodig nog je koelvloeistof bij (waar lucht zat zit nu koelvloeistof dus het nivo kan aardig dalen). ik denk dat je dan al een heel eind bent. als dit alles niet mag helpen kan ik niet anders bedenken dat je thermostaat niet goed meer werkt. succes en laat even weten hoe het is verlopen
__________________
Golf mk7 variant 1.4tsi 2015 Last edited by Darkprojectx : 05-06-2009 at 22:59. |
#17
|
||||
|
||||
vamidag weer bezig geweest alles gedaan wat je zij. Alles prima in orde dus de thermostaat er weer uitgehaald en getest in een pan met water en een thermometer.
Hij ging net voor de 90 graden open dus ik denk dat het dan toch egt de meter zelf is in iedergeval bedankt voor alle reacties |
#18
|
||||
|
||||
kijk die sensor maar eens na wat ik zei, deze kan ook aan de zijkant van de motor zitten bij een 1,6 of 1,4 deze stuurt de meter aan
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#19
|
||||
|
||||
ok ga ik dat binnenkort ook nog proberen
|
#20
|
||||
|
||||
alles gister nog even nagelopen alle stekkertjes met contactspray ingespoten en en opnieuw ontlucht en hoppa vandaag naar school netjes 90 graden gebleven.
de vin slaat wel pas bij de 105 aan dus daar ga ik binnenkort nog een nieuwe sensor voor halen. igg bedankt voor de snelle reacties. |