#1
|
|||
|
|||
Golf 1, 1.6 GTI compleet voor onderdelen
Complete golf 1 1.6 GTI te koop voor onderdelen.
(IN ZIJN GEHEEL!! NIET IN ONDERDELEN) Auto is zonder kentekenbewijs, deze is door de RDW ingenomen omdat de chasisnummer bij een steekproef later ingelast bleek. Oftewel de historie van de auto is door de RDW niet meer te achterhalen en daarmee mag de auto niet meer op de openbare weg. Auto is 1 week geleden nog metr 500€ aan reparaties door de Apk gekomen. Hierbij zijn o.a. nieuwe draagarmen geinstalleerd, links en rechts. (100€ alleen al materiaal) Er zit een spaghetti spruitstuk op de motor van 6000 km oud. Het is een 4 in 2 in 1.(300€ nieuw) Middendemper is 3000 km oud, merk bosal. Eind demper merk Remus, model voor golf 2, geschikt gemaakt voor de golf 1. Motor is een 1.6 GTI. Motor Code EG. km teller leest 204.000 km. Met een scherpere nokkenas. Er ligt een schroef set onder sinds nog geen 2000 km. Met nog 4 jaar garantie bij Dolf van Eijk te Rotterdam. Merk Vmaxx (€350 gekost) Bon aanwezig. Tevens voor en achter een nieuwe chromen veerpootbruggen. Minpunten van de carroserie zijn wat roestplekjes door een slecht herstelde schade in het verleden aan de achterzijde, valt alleen op aan de binnekant van de bagageruimte. Verder is de dorpel aan de bijrijders kant hersteld bij de APK, maar kan geheel vervangen worden met een complete nieuwe vervangingsdorpel die ik erbij heb. Ook is er beginnend roest aan de bestuurders`kant onder aan de voorruit. Tevens zou aan de bestuurderskant de wielnaaf en wiellagers vervangen moeten worden. (Kosten samen totaal €45) Er liggen FIRE AND ICE edition Golf 2 Lichtmetalen velgen onder. Maat 15'' steek 4/100. Met 3 goede continental sportcontact banden, 1 band met 2mm profiel. Banden maat 195/45 R15. De bak schakelt als je niet voorzichtig ben met een kraak van 1 naar 2, wanneer hij nog koud is. Als je voorzichtig schakelt heb je daar nooit last van. De bak is een 5 versnellingsbak. De auto rijd nog super en de motor draait als een zonnetje! Je kan de het geheel nog komen zien en eventueel horen draaien. Loopt in 7,5 tellen naar de 100 km/h. (Op de teller dan he! ) Verder heb ik er eventueel bij de hoedenplank met rubbertjes, de A stijl GTI kapjes en eventueel nog een enkel lamps imitatie GTI grill. Alleen al aan onderdelen is de auto zeker 1600 € waard. NU voor €1200. Mits je een goede donor nodig hebt kan je bij deze dus je slag slaan helaas. Locatie, Rotterdam. Er staan 3 foto's op marktplaats http://link.marktplaats.nl/259816067 Eventueel nog meer foto's te verkrijgen via de mail. Last edited by lazzo : 19-06-2009 at 00:43. |
#2
|
|||
|
|||
hoe kan die nou apk gekeurd zijn en niet meer de weg op mag nadat er bij een steekproef de chassisnummer later erop is gelast? Lijkt me dat hij dan ook apk afgekeurd word doordat er een ander chassis nummer in is gelast
__________________
Vw Golf TDI 1985 |
#3
|
||||
|
||||
Prijs?
|
#4
|
||||
|
||||
goedgekeurd, afmelden, steekproef, afgekeurd ivm chassisnummer?
Hij heeft nog apk t/m 2010, dan gaat dat verhaal ook niet op.. Ik snap 't ook niet meer. Leuk ding, jammer van 't chassisnummer.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#5
|
|||
|
|||
De auto was door een van de vorige eigenaren compleet overgespoten in groen. Je zag dan ook op eerste instantie nix van het hele gebeuren. De auto stond bij de garage waar de reparaties en apk uitgevoerd zouden worden. Daar kwam een RDW controleur langs en zag de auto daar staan en vertrouwde het niet dat de auto het zelfde was wat op de papieren staat.
Dat was na dat de auto gekeurd was, wachtende op mij als het ware om afgehaald te worden. De controleur kon het na grondig chekken niet zo snel zien of er geknoeid was met de auto en chasisnummer, dus kreeg ik een oproep voor een controle bij de RDW centrale.. Daar hebben ze met chemicalien de lak rondom de chassisnummer verwijderd tot op het metaal, en toen werden de lasnaden zichtbaar. En prijs ga ik uit van 1800 € of een heel scherp bod. (zoals vermeld in de opening) |
#6
|
||||
|
||||
Sorry,maar ik denk dat je met een zo goed als onverkoopbare auto zit voor die 1800 €.....
En wat anders...als het kenteken in beslag genomen is..waarom niet de gehele auto?Het is een gestolen auto waarschijnlijk...?
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#7
|
|||
|
|||
of je koopt een rotte gti en last het hele schutbord over in jou auto ?
(mag niet maar dit is ook wel zuur bij een net aangeschafte auto) gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#8
|
||||
|
||||
Is een optie....maar dan blijft het de volgende keer met de apk weer spannend....je creert hetzelfde probleem als dat er nu geconstateerd is...
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#9
|
|||
|
|||
Naden afwerken met strijkkit en spuiten
Niemand die het ziet Wel de kleur aanpassen op kenteken |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
wat uit de tekst begrijp is dat er een klein stukje rond het chassis nr in gelast is en niet het hele schutbord ! dus goeie kans dat als je het hele schutbord er in last je geen last zult hebben bij een eventuele steek proef !? je kan ook aanvragen om je kenteken ergens anders in te laten slaan en dan alleen het losse nr mee nemen naar de rdw zodat ze niet kunnen zien dat er al eerder is ingelsat ? gr. martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#11
|
||||
|
||||
Heeft een RDW controleur zonder steekproef wel het recht om zo'n auto te inspecteren en kenteken in beslag te nemen?
Of was het wel gewoon een steekproef?
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#12
|
|||
|
|||
mmm vind het wel raar nadat ze een auto al goed gekeurd hebben dan nog gaan controleren. mijn golfje 3 is ooit eens goed gekeurd met verkeerde achterlichten. de controleur maakte er alleen een op merking over. maar hij was er voor een andere auto en kon er niks meer aan doen volgens hem omdat deze al nieuwe apk had.
|
#13
|
|||
|
|||
ik heb nog wel een 78er gti body staan!! zit het nummer in de rechter schroefveer koker. misschien deze body laten spuiten en dan de boel over zetten van je eigen op de 78er gti body hij behoeft nog wel wat las werk. of iets over zetten van de 78er op je eigen. ;-]
|
#14
|
|||
|
|||
Geen van de vorige twee eigenaren die ik zelf heb gesproken wist er iets van. Auto is al twee eigenaren gewisseld ik ben de derde die hem heeft gekocht zoals die was.
En het was een steekproef bij de garage ja. De eignaar zelf was daar bezig met het restaureren van een oude Datsun 260 uit '76. Maar die zag er dermate uit dat ze daarna gingen twijfelen aan of het herstel werkzaamheden waren of onherkenbaar maken van diefstal. Als 1800 te veel is, kan er altijd nog geboden worden. Maar het moet wel realistisch blijven. De velgen, schroefset, interieur, ramen en 95% van de chassis, en zeker de motor zijn in dermate staat dat het gewoon zonde is om naar de sloperij te brengen. Het is me dan ook liever dan een liefhebber hier een redelijk bod doet en de onderdelen voor een goed doel als donor of dergelijke kan gebruiken. En dat van de 78'er.. klinkt aanlokkelijk, maar heb geen zin meer om er ook nog maar 1 cent in te steken nu. |
#15
|
|||
|
|||
[QUOTE=martiepartie]Heeft een RDW controleur zonder steekproef wel het recht om zo'n auto te inspecteren en kenteken in beslag te nemen?
nee |
#16
|
|||
|
|||
Deze komt oorspronkelijk bij ons uit de buurt,friesland/groningen.
Ding is al jaren in deze kleur,kennis van me heeft deze minstens 5 jaat teback overgenomen van iemand die hem al meer dan 10 jaar int bezit had. Deze man kwam uit de buurt van drachten,heeft na die kennis van me in drogeham rondt gereden. Vindt het een vreemde zaak dat je kenteken in beslag is genomen. Ding heeft veel meegemaakt ,maar is geen gestolen bak |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Nee, dat dacht ik dus ook niet toen ik m gekocht heb. maar rondom de chassisnummer waren duidelijk lasnaden te zien. De hoe en waarom, weet ik niet. Maar voor de RDW was dat genoeg reden om de kenteken in beslag te nemen. Ik heb nog 8 weken tijd gekregen om in beroep te gaan. Maar ik sta met lege handen, als schuldige tot onschuldig bewezen. Ik wil hem absoluut niet wegdoen, maar ik kan er weinig anders mee. |
#18
|
|||
|
|||
Gewoon in beroep gaan ,smijt het erop dat hij int verleden wegens ingrijpende restauratie is omgelast.
Als je voor elk gtitje een 10tje kreeg wat zo rondrijdt kan je wel een nieuwe kopen. Gebeurt zo vaak dat een zeer rotte auto zo gered wordt |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
is het geen kop kont ...... dat het de achterkant en het chassis nummer van 1 auto zijn en de voorkant ergens anders weg komt Last edited by Alberto : 30-05-2009 at 08:12. |
#20
|
|||
|
|||
Nee er is toen een nieuwe zijkant in gekomen,heeft een beetje om een boom gezeten.
tis geen frisse ,maar dat zal ie zelf ook wel weten |