#1
|
|||
|
|||
Vw Motorsport Shifter
hallo
ik heb een vraag aan jullie ik wil een vw motorsport shifter maken maar ik heb nog een paar vragen mischien dat jullie die kunen beantwoorden 1e.ik snap niet hoe ik hem moet aan sluiten is dat het zelfde als bij een kabelbediening (g60-vr6)bak enz wand dan snap ik het 2.er zitten 2 kadels bij 1 naar voor (van de bak) en een naar beneden maar waar gaat die heen (komt ie onder de auto richting de bak?) 3.welke maat nipel zit er bij kabel bediening? en welke tap maat? ga vandaag even naar lagers-bouten-enz infomeren mvg richard |
#2
|
||||
|
||||
Is het niet zo, dat je die alleen aan kan sluiten op een zogehete sequentiele v-bak, en niet zomaar op een standaard g60/VR6 bak?
Kan me zo niet bedenken hoe je hem dan aan moet sluiten, omdat deze shifter alleen vooruit en achteruit een versnelling kan selecteren, en dus niet het standaard H profiel.
__________________
"Anatidaephobia: The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you." |
#3
|
||||
|
||||
Ja hoor deze kan gewoon H profiel schakelen.
Gerjan Stroeve enz verkopen ze gewoon voor de VR6 en G60 bak een maatje van mij heeft ook zelf 1 gemaakt voor een G60 bak.
__________________
Built NOT Fucking Bought |
#4
|
||||
|
||||
Dan ben ik er wel benieuwd hoe zo iets werkt dan, iemand meer info?
__________________
"Anatidaephobia: The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you." |
#5
|
|||
|
|||
Kijk even op :http://www.cae-racing.de/
Ik heb hem ook voor op een 085 bak (stanggeschakeld) voor een polo G40. |
#6
|
||||
|
||||
Hmm en bij deze hoef je dus geen extra gat te maken in de carrosserie??
Wat kost zoiets voor een polo?? **edit** zie net staan dat ie 649 kost en dat je toch indd, een gat in de carroserrie moet zagen..
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
Last edited by Berserker : 19-05-2009 at 14:07. |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
okee thanks dat is 1 vraag die is beantwoord als ie achter een gewoone g60 bak pas snap hoe ik hem er in moet aansluiten moet ik alleen de maten weten waar ik de kabels mee aan sluit ?op de shifter? ik snap nu nog alleen niet of nu zo koppel met kogeltje is of gewoon een boutje ps je houd gewoon je normaale schakel patroon maar zelfde als een h bak het zit korte op elkaar uppie ik heb vanmorgen lagers bekeken en heb er een paar achter uit laten leggen ik ga maandag met mij baas om de tafel (omdat ik in de deeltijd ww zit) en ivm of ik het mag maken in de tijd dat ik bij de deur loop materiaal heb ik al thuis ik heb +- voor 3 shifters mareriaal ik had zelf zo het idee als het lukt dat ik er meer wil gaan maken mvg richard Last edited by Crich : 19-05-2009 at 14:27. |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Als je dat netjes maakt is er niks aan de hand. Al het materiaal om het netjes af te werken word erbij geleverd incl. zeer gedetaileerde en duidelijke instructie. En daarbij komt nog ''Het schakeld als porno met een breezersletje'' |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
hoihoi okeej dat is nog niet een heel probleem en zit al een gat in waar normaal de stangen door gaan ik heb een vraag weet u hoe in het op de schakeltoren moet aan sluiten? en of dat met een bout is of met zo kogelkoppeling?en of je daar de maat van weet? mvg richard |
#10
|
|||
|
|||
Zijn kogelkoppelingen,
Ik heb alleen geen idee van de maat. Ik rij met stanggeschakelde bak. Maat van mij rijdt met kabelgeschakeld. zal daar eens kijken hoe of wat. Gr, pim |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt maar om mijn Audi zo'n groot gat in een keiharde bodem te gaan boren, vind ik best zonde.. Kleinere gaten al een hekel aan, maar dit is nogal een behoorlijke, zou wel eens t verschil willen voelen..
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
Last edited by Berserker : 19-05-2009 at 15:21. |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
dankje als je zal wil zal heel fijn zijn maar een stang systeem kan wel word alleen even een beetje aan passen .. mvg richard Last edited by Crich : 19-05-2009 at 15:27. |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
neej dat ligt niet aan jou ik heb er ook een hekel aan ik boor ook zo liefst min mogelijk in de bodem logics lijkt mij liefste niet(anders denk ik dat je hier op de verkeerde plek bent) maar er zit al een gat van het stangetjes syteem via kan mischien? sorry had het een beetje verkeerd verwoord!! mvg richard Last edited by Crich : 19-05-2009 at 15:30. |
#14
|
|||
|
|||
Nouja, zo'n drama is het ook weer niet hoor.
Mits je het netjes maakt is er niks aan de hand. Last edited by SjefG40 : 19-05-2009 at 16:23. |
#15
|
||||
|
||||
ik denk dat je een hoop werk op je nek haalt, ik ben er ook eens mee bezig geweest.
maar het is zon gedoe, ik heb gewoon mijn eigen originele schakel pook verbouwd en dit werkt ook super. heb een schakelweg van 2.5 cm van helemaal voor naar helemaal achter. foto's hiervan staan wel in mijn project topic.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#16
|
|||
|
|||
Hoe bedoel je dat:
Zelf zo'n shifter bouwen of zo'n vwm shifter inbouwen? |
#17
|
|||
|
|||
hoihoi
vwmk2driver: ja ik weet dat het veel werk is maar ik zit nu bij de deur ivm deeltijd ww dus heb tijd zat en zo gek moeilijk is het nu ook niet en een beetje logis na denken tekening staat op google en goed infomeren erover en dan kom je een heel eind maar laten we eerlijk zijn als je zo`n ding in de auto heb is wel chill het is toch iets unieks vind ik van daar ook de uitdaging sjefG40: ik denk dat hij bedoeld om hem te maken in bouw hoeft niet veel tijd te kosten schakeltoren plaatsen en kabels spanen weet mischien iemand de maten van de kogelkoppeling? mvg richard Last edited by Crich : 19-05-2009 at 19:04. |
#18
|
||||
|
||||
Bij een polo snap ik niet hoe t dan werkt??
Standaard komt er 1 stang uit de bak, en hierop klem je je schakelmechanisme, door deze stang in te duwen (uit te trekken) en te draaien gaat hij in een andere versnelling.. Hoe zorgt zo'n shifter er dan voor dat je veel sneller kunt schakelen? Loopt dit dan precieser/beter gecalibreerd? of door een kleinere beweging van de pook, meer beweging naar de bak toe?
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#19
|
||||
|
||||
In de constructie zitten geen rubbers dus minder speling en meer 'feeling'. En het mechanisme is inderdaad zo gemaakt dat met minder beweging van de pook toch de schakelstang dezelfde afstand aflegt. Het schakelen zal wel wat zwaarder gaan.
|
#20
|
|||
|
|||
hoihoi
Sorry ik weet in de praktijk er niet veel van alleen- via kabel bediening Maar de schakel word wel korte maar hoeveel? En het gaat snelle omdat de afstand korte is. Heeft iemand de maat van de kogelkoppeling? Zal die persoon heel dankbaar zijn ik het laatse wat ik nodig ben? mvg richard |