#1
|
|||
|
|||
Wat is het verschil tussen een 2E en een ABF?
afgezien de kop wil ik het verschil weten tussen van deze onderblokken.
ABF en 2E golf 3. het zijn allebei 2.0. waarschijnlijk zijn de zuigers anders maar wat nog meer? mvgr Stefan
__________________
My Golf is my image |
#2
|
|||
|
|||
niemand??
__________________
My Golf is my image |
#3
|
|||
|
|||
Geen idee.....
eigenlijk vroeg ik me dat ook af weet dat de 2.0L ABF motor meer pk's heeft en dat het een zeer geliefd blok is maar verschillen.......Not a Damn Clue! |
#4
|
|||
|
|||
Naar mijn weten zit er verschil in de drijfstangen en de zuigers. ABF is een lange slag motor. Langere drijfstangen.
Hoe het eigenlijk met een 2E zit weet ik niet. |
#5
|
||||
|
||||
2E is ook een langeslag motor. Net als de ABF drijfstangen van 159mm. Dat is het verschil niet.
|
#6
|
|||
|
|||
sproeier onder tegen de zuigers en idd de zuigers ook ...en ook de montage plaats onsteking,,,,en aandrijving daaarvan...
__________________
quintus.....de grote race |
#7
|
|||
|
|||
onderblokken zijn gelijk
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Dat wist ik niet Dus onderblok 2E kun je een ABf van maken. Dus een 16V kop past er zo op??? Geen verschil in olie of waterkanalen???? |
#9
|
||||
|
||||
Interessant dus een ABF kop zou op een 2E onderblok passen ik had idd tijdens het opbouwen van mijn 2E onderblok gezien dat de drijfstangen gelijk waren maar de rest ???
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#10
|
||||
|
||||
2e heeft kom zuigers. Als je een 16v kop erop zet zal je compressieverhouding aan de lage kant zijn voor een atmosferische motor omdat de 16v kop een hele grote kamer heeft tov de vlakkere 8v kop.
|
#11
|
||||
|
||||
Dus dan heb je ook de 16V zuigers nodig ? Johan
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#12
|
||||
|
||||
Lijkt mij wel.
Ik weet niet welke cr je op uit komt en hij zal er heus wel om willen lopen maar een abf heeft natuurlijk niet voor niets vlakke zuigers. Misschien wil het ook juist wel heel goed, heb het nl. Zelf nooit geprobeerd... |
#13
|
|||
|
|||
Misschien wel de ideal combinatie voor een turbo of compressor.
|
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt, Alleen kan je dat ook bereiken met je standaard kr/pl/9a/abf dmv koppakking. Deze zijn leverbaar met ingebouwde decomplaat. En kom je uit op een cr van ongeveer 8.5:1 |
#15
|
||||
|
||||
Mhhh misschien wel een leuke 2016 optie langzaam opbouwen en verzamelen beter ook voor de portemonnee !
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#16
|
||||
|
||||
goede kop heb ik wel liggen peter, mocht je m ooit nodig zijn.
Mag voor een vriendenprijsje weg Ik ga 2015 nog zo rijden, verder geen wijzigingen aan de auto en nieuw hok bouwen thuis en daarna zal er toch echt een 16v turbo van gemaakt worden |