Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-04-2009, 08:04
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default Brandstofpomp problemen?

Mensen,

ik heb een vervelend probleempje met de Jetta.

Als ik ca. 450 km heb gereden op 1 tank, en ik hard een bocht pak... geef ik na de bocht flink gas, dan sputtert de motor alsof hij brandstof tekort heeft. Hij valt ca. 1 sec compleet dood en daarna is het weer wegschieten.

Je hoort de pomp onder de auto bij die tellerstand ook zingen! Alsof er lucht bij komt? Alsof hij in de bocht geen benzine kan aanzuigen?

Het gekke is, dat als ik ga tanken. Dat er ca. 38 liter in gaat en het probleem daarna weg is. Beetje raar, want 55-38=17 liter resterend... lijkt me zat.

Brandstoffilter is vernieuwd nog geen 2000 km terug. Ik heb intussen de 3e (gebruikte) pomp onder de auto en het probleem blijft aanhouden.

Wie o wie??

Last edited by Jetta MaNiA : 20-04-2009 at 08:55.
Reply With Quote
  #2  
Old 20-04-2009, 08:19
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Je hebt het antwoord zelf al gegeven

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
hard een bocht pak... geef ik na de bocht flink gas, dan sputtert de motor alsof hij brandstof tekort heeft. Hij valt ca. 1 sec compleet dood en daarna is het weer wegschieten.

Je hoort de pomp onder de auto bij die tellerstand ook zingen! Alsof er lucht bij komt? Alsof hij in de bocht geen benzine kan aanzuigen?

Het gekke is, dat als ik ga tanken. Dat er ca. 38 liter in gaat en het probleem daarna weg is.


De pomp in je tank zit rechts, als je dus hard een bocht naar links neemt dan gaat alle laatste ca 17 liter naar 1 kant en heeft d epomp dus niks om aan te zuigen.
Met mijn Vorige Golf 1 GTI had ik dat ook heel vaak. En als je dus tankt is alles weer mooi vol

Last edited by Domi : 20-04-2009 at 08:23.
Reply With Quote
  #3  
Old 20-04-2009, 08:54
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Waarom kan ik met mijn golf (zelfde motor, pomp etc) dan gewoon doorrijden tot 600 km? En vervolgens 48 liter tanken zonder problemen?

Is toch raar dat ik zo snel al tanken moet?
Reply With Quote
  #4  
Old 20-04-2009, 09:12
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Schakelen bij 2500 toeren , het nieuwe rijden.

Haal beide vlotters/pompen maar eens uit de tank en hou ze maar eens naast elkaar. Dan zie je het verschil wel. Waarschijnlijk ligt de ene dieper dan de andere.

Is trouwens de tank van jetta qua vorm gelijk aan Golf???

Last edited by Domi : 20-04-2009 at 09:19.
Reply With Quote
  #5  
Old 20-04-2009, 09:48
Fast Eef's Avatar
Fast Eef Fast Eef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 223
Default

schotten in de tank maken
__________________
Golf MKII 16v
Reply With Quote
  #6  
Old 20-04-2009, 10:36
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

Normaal rijden...
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers!

Quote:
dat MSN-en is ook nog nooit een auto van beter geworden
Reply With Quote
  #7  
Old 20-04-2009, 10:40
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Lijkt me idd niet normaal dat je bij 1/4 tankvoorraad al zou moeten tanken. Knap staaltje prutsengineering zou dat van VW geweest zijn

De opvoerpomp heeft waarschijnlijk meerdere zeefjes, waarvan er misschien 1 verstopt zit (Onderste opvoerpunt?)? Heb laatst de injectiepomp van mijn golf3 vervangen, daar zaten 3 opvoerpunten in(boven/middel/onderin), met elk een zeefje.

Heb je die pomp er al wel eens uit gehad? Als je al 3 pompen hebt geprobeerd zou ik het probleem in de tank zoeken (of in ieder geval voor de drukpomp/accumulator).
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #8  
Old 20-04-2009, 19:52
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Is het opvoerpompje in de tank,die doet het niet meer
De pomp onder de auto is niet zelf aanzuigend
Door de druk van de volle tank komt er wel brandstof maar wordt het nivo lager wordt de druk ook lager
Met gevolg dat er geen brandstof meer komt
17 liter is best nog wel veel om stil te vallen
Reply With Quote
  #9  
Old 21-04-2009, 00:53
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Is het opvoerpompje in de tank,die doet het niet meer
De pomp onder de auto is niet zelf aanzuigend
Door de druk van de volle tank komt er wel brandstof maar wordt het nivo lager wordt de druk ook lager
Met gevolg dat er geen brandstof meer komt
17 liter is best nog wel veel om stil te vallen


Heb het probleem ook gehad en bij mij was ook de pomp in de brandstoftank kapot. Nieuwe gestoken en alles ok.

http://www.volksforum.com/forum/sho...t=brandstofpomp
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #10  
Old 21-04-2009, 01:07
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Lijkt me idd niet normaal dat je bij 1/4 tankvoorraad al zou moeten tanken. Knap staaltje prutsengineering zou dat van VW geweest zijn


lang leve Scania.. wij hebben de 400 liter tanks op de 3-assers laten vergroten naar 530 en nu mag je ze niet verder dan 3/4 leeg rijden
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #11  
Old 21-04-2009, 08:33
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

haha, lekker nuttig dus, kom je precies weer op 400ltr. uit.

Maar goed;
@ JEttamania, vervangen die pomp
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #12  
Old 21-04-2009, 09:15
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

De pomp is volgens mij bij Wytze nog getest, niet al te gek lang geleden. Deed het wel...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum