#1
|
|||
|
|||
Trekt wild op ?
nou ben ik niet zo'n stoplicht sjonnie, maar zo heel af en toe ga je toch eens full-throttle in z'n eerste doortrekken (wat moet je anders met al die knollen onder de kap )
maar die 2, 3 keer dat ik dat nou geflikt heb, heb ik toch n beetje van schrik het gas weer iets laten vieren hij lijkt te willen uitbreken ? beetje dansend, trekkend..zeg maar haast onbestuurbaar mijn vorige (KR) had daar geen last van waar moet ik dat zoeken ? slecht uitgelijnd ?
__________________
HeliosBlauw past bij jou. |
#2
|
||||
|
||||
Als je nou een 500+ PK VR6 Turbo hebt kan ik me er iets bij voorstellen, maar als je die had had je dat er denk ik wel bij gezet
Maar kijk even hoe je bandjes er bij staan qau profiel en banden spanning, als je bandjes schuin zijn afgesleten zou het inderdaad heel goed de uitlijning kunnen zijn...
__________________
VWCulture.nl
|
#3
|
||||
|
||||
standaard 16v kr speelt gewoon graag. i love it!
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
Wat voor een bandenmaat had je? En wat voor een bandenmaat heb je?
Als je bredere banden hebt dan is de auto ook gevoeliger voor sporing. Waardoor hij gas los meer in het spoor trekt als bij b.v. de originele bandenmaat. |
#5
|
|||
|
|||
banden zijn normaal gesleten, 185x60x14 gaat hier om een PL
de KR had 185x50x15 (dacht ik)
__________________
HeliosBlauw past bij jou. |
#6
|
||||
|
||||
fusees al gechekt? draagarm rubbers ect.
misschien je subframe rot? ik had ook zoiets met een 8v gti en een week later brak aan de linkerkant mijn subframe... groet frank
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ Quote:
|
#7
|
|||
|
|||
Volgens mij gewoon "torque steering" ? Heb ik met mijn G40 ook hoor, voornamelijk als de banden hard zijn. Blijft bezig terwijl hij met handen los en remmen etc gewoon rechtdoor gaat.
Tip: Begin pas bij z'n tweede versnelling door te trekken, helpt ook een beetje :P |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
hebben die g40's zowieso allemaal last van, dat ze erg zenuwachtig zijn op volgas.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#9
|
|||
|
|||
Geeft je wel het gevoel dat er wat gebeurt in ieder geval
|
#10
|
||||
|
||||
dat maakt het wel spannend ja
ik had het ook eens, toen lag het aan mn voorste schokbrekers. toen ging ie ook alle kanten uit behalve rechtdoor
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#11
|
||||
|
||||
Heeft mijn VR6 ook een keer gedaan,maar was meer steigeren,
volgens degene naast wie ik reed kwam ie ff los van de grond. Was ook de enige keer dat dat gebeurde.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#12
|
||||
|
||||
huh? Een voorwielaandrijver?
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#13
|
||||
|
||||
ja ze had een gelukje aan de wheeliebar
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Mwaoh.. die van mij heeft weinig last van torque steer.. Maar goed: Wat is de oorzaak? Trekken of/en stijgeren: Bij volgas optrekken 'rukt' de voorwiel ophanging flink aan de auto: Aangedreven wieltje zegt tegen de koets: "Kom nou eens van je plek, ik ben al zeker een centimeter vooruit!" Koets zegt: "Ja, ja rustig, ik sta nog een beetje stil te staan hiero!" De mediator in deze ruzie: De rubbers in je ophanging en alle punten waar er rek/beweging zit in de voortrein (voorwielaandrijver). Mediator zegt: "Rie-leks man! Ik ben Flex man!" Bij al dat geweld veranderd de sporing en trekt het ene wiel soms wat harder dan het ander één kant uit. Het is dus zeker niet een zaak van "grip/geen grip". Persoonlijk had ik er last van bij mijn two-tone polo'tje ( ter ziele ) (122Nm koppel) en veel minder met m'n Giesel ( 126Nm koppel ) terwijl de ophanging van de ene auto naar de ander is overgezet. Er HOEFT dus niet iets mis te zijn, maar als de ophangingsrubbers standaard (en wat ouder) zijn, en de uitlijn-boer niet verder keek dan je spoorstang lang is, dan zou je het met nieuwe rubbers en een goede uitlijning moeten kunnen verminderen dan wel laten verdwijnen. Tip 2: Als de auto (bij een Polo in iedergeval ) stevig wordt verlaagd, verslechterd het caster (naloop) vaak, waardoor de auto sowieso veel nerveuzer reageert. Bij jouw Golf toevallig ook?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#15
|
||||
|
||||
@ sjampoo.
:
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
lijkt me sterk, misschien dat de voorkant wat omhoog kwam toen je weg reed. kan niet dat de voorwielen van de grond kwamen. |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Met een beetje enorm versleten schokdempers lukte dat mij ook; was geen VR6 voor nodig.. Een paar ribbels in het weg dek ( vooral te vinden vooraan bij het stoplicht) en een één-punt-nul volstond!
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#18
|
|||
|
|||
ja, dan is het mogelijk dat je heel even los bent, maar dan blijf je niet erop doorrijden, het is gewoon ff een klein ''sprongetje''.
|
#19
|
||||
|
||||
Quote:
én APK afkeur!
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#20
|
||||
|
||||
Controleer je schokbrekers ook maar , als deze slecht zijn trekt de auto uit de voorveren en veranderd je sporing (te) veel.
Dit en bv ook nog een slechte uitlijning plus rubbers maakt je weggedrag erg slecht.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |