#1
|
||||
|
||||
Probleem golf 1.6
Hallo iedereen!
Zit met het volgende probleem. Ik heb een golf 2 1.6 uit 1989 met volgens mij een pierburg carb. Nu heb ik de search geprobeerd maar kom er nog niet eerlijk uit. Mijn golf loopt ontzettend onregelmatig stationair, tot vaak uitvallen aan toe. Als hij warm is slaat hij niet meer af maar loopt nog steeds onregelmatig. Ook ploft de uitlaat af en toe. Tijdens het rijden heb ik nog ergens last van. Hij houdt in en slaat (bijna) af als ik gas los laat en terug schakel. Ook tikt er iets (volgens mij de kleppen) als ik hem aan doe. en later niet meer. Heb zelf de carburateur al schoon proberen te maken met carb reiniger, mar heeft weinig geholpen. Ook "danst" mijn klep boven op de carb lichtjes. hoort dit zo? Hopelijk snappen jullie het een beetje, en kunnen jullie mij helpen. Alvast bedankt! Groeten Waggel |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb er niet zo veel verstand van. Maar ligt je distributieriem wel goed? En staat de ontsteking goed? Ja, en dat met die kleppen hebben er denk ik wel meerdere als die warm word en het gaat weg dan kun je er wel mee blijven rijden. Maar word het steeds erger dan zou ik er eens na gaan kijken. Ik zou de reactie's van andere op het forum afwachten die weten er mee van dan mij
|
#3
|
|||
|
|||
ik heb een soort gelijk probleem gehad met mijn golf, dat was alleen een injectie,
dus heel veel kan ik je niet helpen, wat je wel kan doen is het volgende, controleer of al je vacuumslang goed vast zitten, en dus niet los hangen, je kan zo controleren door ze eraf te halen, dan je vinger op het uiteinde zetten, en erdoor zuigen, krijg je er geen lucht doorheen zijn ze goed, komt er wel lucht doorheen dan is dat het probleem, je zou ook je brandstof pomp kunnen controleren en je opvoerpomp, brandstofpomp controleren weet ik zo niet hoe het werkt, maar je opvoerpomp is heel simpel, als je hem op het contact zet en je hoort een hele duidelijk brom of zoem dan is die kapot, hij geeft dan wel benzine in sommige gevallen, maar daardoor kan die ook inhouden en afslaan, ik had namelijk hetzelfde probleem, hij mag wel wat geluid maken maar als je hem erg duidelijk hoort brommen of zoemen, dan is het niet goed, in het begin zoemt ie altijd 2 tellen dat is goed, maar blijft ie doorgaan dan kan daar je probleem liggen, of het is heel simpel je ontsteking afstellen,, je ontsteking zit vast aan je motorblok met meestal 2 imbus bouten of met 2 gewone bouten, deze draai je een klein stukje los zodat je deze kan draaien, als het hierdoor niet beter wordt, ligt hier waarschijnlijk niet het probleem tenzij je ontsteking aan vervanging toe is. lucht weger is ook een optie, net na je luchtfilterbox zit je luchtmeter, daar zit een stekker aan, als de motor loopt en je trekt deze eraf zou hij nog slechter moeten lopen, als ie slechter loopt dan is deze kapot, zoniet en hij blijft lopen zo als hij normaal ook doet dan heb je dit ook uitgesloten. als je wil dat andere mensen je beter kunnen helpen zou ik wel adviseren om je motorcode erbij te vermelden.
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#4
|
||||
|
||||
ook kan je je verdeler en verdelerkap es vervangen als dat een tijdje niet gebeurd is. als een uitlaat ploft dan betekend dit dat je auto teveel na ontsteking krijgt of je nullast schakelaar is defect. de auto blijft dan ontsteken als je je gas los laat ...denk ik
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis -------------- mk2 gti 8v 84 overleden. mk2 gti 8v 88 sold. mk2 1300 90 sold. mk2 gti 16v 88 current. |
#5
|
||||
|
||||
Heb het zelfde probleem hier..niet dat die afslaat dan..maar dat die heel slecht start..het schijnt een probleem te zijn van die carberateurs..en nog erger er zijn geen onderdelen meer voor te krijgen..ik zit nu te twijfelen over evt. ombouw na weber..maar waar ik dat spul vandaan moet gaan halen ben ik nog niet uit...
|
#6
|
||||
|
||||
zijn je vacuumslagetjes allemaal nog heel en aangesloten?
controleer of de rotor en de verdelerkap nog goed zijn, dus geen oxidatie en/of ingesleten nokjes. is dit probleem opeens gekomen of heb je hem zo gekocht? |
#7
|
|||
|
|||
pierburg ellende ben ik bang
ik heb nog een weber carburateur liggen ter vervanging van de pierburg ! p.b. maar bij interesse ! gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#8
|
|||
|
|||
Het kan goed zijn dat de stationair regelaar niet werkt omdat een zekering kapot is.
Dan wordt hij niet meer aangestuurd en valt hij uit als je af remt of de koppeling in trapt. Als de shokeklep boven in je carburateur danst is denk ik het veertje geknapt in het slakkenhuis. Gevolg is dat de shoke dan niet werkt en je een slechte koude start maakt. Plofjes uit de uitlaat bij stationair draaien heeft mijn mk2 1.6 ook. Tis tenslotte een carburateur motor
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#9
|
||||
|
||||
Ga inderdaad zeer snel mijn verdelerkap etc even checken of dit goed is.
En dat veertje is dat te vervangen, want volgens mij gaar de klep ook niet helemaal dicht als hij warm is, klopt dat wel dan? Alvast super bedankt voor jullie hulp . Groeten Wieger |
#10
|
|||
|
|||
Veertje zit aan het bi-metaal bevestigd. Het is eenvoudiger om het slakkenhuisje te vervangen.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |