#1
|
|||
|
|||
"hikken" ADZ 1,8 motor GOlf 3 Variant
Sinds kort heb ik een Golf 3 Variant van '96 erbij gekocht voor het dagelijks verkeer.
De wagen liep netjes en start altijd direct. Af en toe heeft de wagen last van "hikken" het lijkt net of ie dan geen vonk of brandstof krijgt, en ik vind dat de motor vrij hoog stationeer loopt namelijk 950 rpm. De motor is een 1,8 monopoint ADZ. Gisteren vervangen: bougies luchtfilter verdelerkap rotor Ik heb al gekeken naar de vacuumslangen en de carterontluchtingsslang de laatste is wel intact maar een beetje erg zacht, ik heb hier maar voor nood ff een stuk isolatietape omheen gedraaid maar er is geen verschil. Tevens als ik de rem van de wagen intrap dan reageert de motor er ook op (gaat zwaarder lopen lijkt het) Hopelijk hebben jullie nog iets waar ik naar kan kijken. ps: voordat ik begon met vervangen heb ik de comp uitgelezen met zo'n OBD2 uitlees apparaat, daar kwam uit 00670 01/01 dit gereset en na een rondje gereden te hebben niet meer terug gekomen. En WAAR zit eigelijk het brandstoffilter????? |
#2
|
||||
|
||||
brandstoffilter zit onder de auto, vlakbij tank/achteras.
De monopoint motoren lopen altijd 900/950 tpm stationair, dat komt doordat de ECU het toerental zelf bijstelt. Hikken kan liggen aan een verkeerd ontstekingstijdstip, daar zijn ze nogal gevoelig voor. Dat de auto reageert op intrappen en daarna loslaten van de rem duidt op een lekke rembekrachtiger.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
ok, bedankt voor deze info.. brandstoffilter dan maar ff opzoeken en vervangen. Toerental is dus wel normaal ..... thx rembekrachtiger lek?...... is hier nog wat aan te doen of moet er een nieuwe op? Als ik die dikke slang eruit haal hoor ik wel "sissen" als de motor al uit is. Tevens vind ik ook dat de remmen "laat" reageerd op het intrappen van het pedaal. |
#4
|
||||
|
||||
Het heeft volgens mij alleen invloed bij loslaten van de rem. Ik zou me daar niet zo druk om maken.
Ik vind de pedaalslag bij mijn eigen golf3 ook vrij lang in vergelijking met mijn oude polootje, maar remmen doet het wel goed!
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#5
|
|||
|
|||
heb de stekkers die naar de monopoint gaan vervangen, aansluitingen vertoonden roest en ook de hoofdstekker waren veel verbindingen roestig.
Hij loopt nu merkbaar beter en is veel veller op het gaspedaal ook heb ik een nieuw rubber inlaat pakking geval gekocht maar nog niet gemonteerd |
#6
|
|||
|
|||
tis weer terug .. dus weer werk aan de winkel
vervangen: kleppendekselpakking voetpakking tempsensor carterontluchtingsslang iemand hiero nog weer een idee??? |
#7
|
|||
|
|||
hey sjeesbeest, ik heb bij mijn golf 3 1.8(monopoint) in verleden (naja vorig jaar)
ook hetzelfde meegemaakt, van alles en nog wat uitgeprobeerd, ongeveer alle delen die jij hierboven hebt opgenoemd vervangen. nog steeds zelfde ziekte. als laatste zag ik toen op de sloop dat injectie stuk (inspuit nozzle) liggen in redelijk goede staat, voor redelijk weinig geld, precies van zelfde motorcode als wat ik had. gekocht toen en eropgezet, en nooit meer last van gehad. geen hikken meer en leek alsof er vermogen wat beter aanwezig was. en dat voor 35 euro |
#8
|
|||
|
|||
@ Mr Alenko: ook uit Enschede toevallig?
Ik neem aan dat je gewoon de injector bedoeld? Dat geval dat je met torx los moet halen? |
#9
|
|||
|
|||
hoeft niks met torx uit te halen
dat injectie is een geheel en zit bovenop je gasklep |
#10
|
|||
|
|||
nieuw kost een injector 199 euri (www.hbase.nl), zou dat het complete bovendeel kunnen zijn?
|
#11
|
|||
|
|||
volgens mij is dat dus alleen die inspuitnozzle die bovenop je gasklep zit, zonder gasklephuis dus
|