#1
|
||||
|
||||
Preciese functie kleppen kachel radiateur.
Wie kan mij de preciese functie/werking van de bypass kleppen voor de kachel radiateur vertellen.
Lijkt mij niet dat die de leegloop van het koelsysteem voorkomen als de kachel radiateur kapot is maar waarvoor dan? Na het plaatsen van de 20vt heb ik deze kleppen namenlijk behouden alleen functioneert de kachel nu niet meer, ook na het omdraaien van de kleppen. Dus de vraag is ook of het kwaad kan als ik deze verwijder, dus wat eigenlijk het nut van de kleppen is? Alvast bedankt voor het beantwoorden van mij vragen, Groet Marald
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#2
|
||||
|
||||
wat ik ooit heb gehoord, was deze bypass/modificatie bedoeld, doordat de ''vroegere'' golfjes 2 last had van kachelradiateurs die te warm werden, en daardoor kapot konden gaan en niet goed functioneerden.
Maar heb jij nu dan ook kachelradiateur van een typ 4? Want op zich kan het geen kwaad om die bypass/modificatie te verwijderen, helemaal omdat je al een ander blok in je auto heb hangen, dus met ander koelsysteem. Hoop dat je er wat aan hebt. M.v.g. Christiaan
__________________
Lover of life = Lover of Volkswagen |
#3
|
||||
|
||||
ik heb die klep in de Bypass doorgeslagen... en dat had ik niet moeten doen denk ik.
de verwarming word in de koudste stand nog erg warm. zet je de stand op 0 voel je het broeien bij je voeten.. |
#4
|
||||
|
||||
hmmm.. dus het doet toch, iets maar wat?
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#5
|
||||
|
||||
die bypass heeft een smal overloop slangetje.
op hogere toeren gaat het kvs harder stromen. alles wat de verwarming niet kan verwerken word retour gestuurd in de bypass, zodat de verwarming al de kvs niet hoeft te verwerken. in de bypass zit een klep met veer die exact weet te voelen hoeveel er door heen kan, en dus het overtollige direct weer terug stuurt. |
#6
|
|||
|
|||
Om de druk op de warmtewisselaar te verminderen
|
#7
|
||||
|
||||
ja en nu is die stuk
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis -------------- mk2 gti 8v 84 overleden. mk2 gti 8v 88 sold. mk2 1300 90 sold. mk2 gti 16v 88 current. |
#8
|
||||
|
||||
kijk je kachelbediening maar eens na, waarschijnlijk is er hier iets niet goedgegaan met aansluiten. dat de kachel heet blijft, ligt niet aan dat ding.
De vorige Golf van mij had dat ding er niet tussen zitten en kon ook gewoon koud. |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Dan is het schuim van de kleppen int kachelhuis |
#10
|
||||
|
||||
Owkay.. (bij mij blijft hij juist koud) Dus denk dat de kleppen verkeerd om zitten.
Nu heb ik ze omgedraait maar dit geeft geen verschil. Kan iemand mij met een foto ofzo laten zien hoe de klep er precies orgineel op zou moeten? Stalen en kunstof klep, welk op de bovenste aansluiting van de kachel radiateur? En moet dit de aanvoer zijn of afvoer?
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#11
|
||||
|
||||
Zou iemand mij kunnen laten zien hoe deze kleppen precies tussen de motor en kachel radiateur moeten?
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#12
|
|||
|
|||
Even deze oude koe uit de sloot trekken,
Ik heb een GTI 8V uit 89 en hier zitten ook de bypass kleppen op, een zwarte en een aluminium onderling verbonden door een klein slangetje.. Als ik op VAGcat kijk hoort deze er niet tussen te zitten.. Kennelijk is deze er ooit tussen gekomen. Weet iemand of dit er origineel wél of niet tussen hoort?! Edit: probleem opgelost.
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V Last edited by LuukGTI : 08-12-2009 at 13:34. |