#1
|
|||
|
|||
aanschaf advies Corrado
halle,
ik ben opzoek naar een VW corrado 2.0 16V, heeft iemand tips voor mij waar ik moet op letten ?. het betreft een corrado uit 1993 |
#2
|
|||
|
|||
kickje, weet onder tussen al iets meer:
onderhouds historie is bekent, dealer onderhouden iets meer dan 2ton op de teller, |
#3
|
||||
|
||||
Let erop dat de wielkasten niet omgerold zijn, 9 van de 10 keer beginnen ze daar dan met roesten
__________________
Bmw e61 530d touring |
#4
|
||||
|
||||
Elektronica, dakje, zaken die als ze niet werken best wel wat geld kunnen kosten.
|
#5
|
||||
|
||||
Kijk anders eens in de oude berichten van het Corrado forum, daar is zat te vinden als aankoopadvies.
Misschien wil er wel iemand mee. Als je bij Eindhoven in de buurt woont moet je me maar even een berichtje sturen, dan kan ik misschien helpen.
__________________
--------------------------------------------------- If your car doesn't scrape it's not low enough! Corrado -Edition 3.2- project car New Beetle 1.6 Passat variant 1.8 20vt |
#6
|
||||
|
||||
en check deze topic : http://www.volksforum.com/forum/sho...9860#post569860
|
#7
|
|||
|
|||
RitchieVR6: helaas woon ik niet in de buurt woon zelf net onder zwolle ....
Pedaalemmer: bedankt voor die link |
#8
|
||||
|
||||
Misschien kan je de foto's/advertentie van de auto(als je die hebt) hier plaatsen?
Weten we tenminste over welke auto het gaat. |
#9
|
|||
|
|||
|
#10
|
|||
|
|||
nou, vandaag wezen kijken en een proefrit
auto zag er zeer strak uit geen roest, niet verlaagd geen gaten in de hoedenplank alleen spatbord LV had kleur verschil met de rest v/d auto (neigde meer naar orangje ) maar goed de bevindingen: spiegel verstelling L+R rechts werkt niet (schakelaar ? ) gas pedaal neigt te blijven hangen motorsteun gaar (voorste volgens verkoper) stoel bekleiding LV versleten als je het rempedaal in trap en de motor draait NIET! wordt hij niet hard (heeft hij geen rembekrachtiger? ) sturen gaat zwaar als je langzaam rijd (hebben deze auto's uberhaubt wel stuurbekrachtiging?) middendemper en einde demper zijn aardig roestig |
#11
|
|||
|
|||
hey ice
zover ik weet hebbe alle autos sinds anno 1544 rembekrachtiging haha..klopt wel dat bij vw (vooral corr/golf2) je de rem lekker voelt en het sturen is idd niet licht en gelukkig maar heeft zeker wel stuurbekrachtiging maar net voldoende om nog wat te voelen zeg maar.. en alshet echt heel zwaar is ff de stuurbek. olie nakijken? ben zelf niet technisch maar wel een vw liefhebber tis zo te zien allemaal wel te repareren alsje zelf handig bent natuurlijk of mensen kent.. ik zou er alleen niet meer dan 1000,- aan uitgeven alsk het zo lees.. succes met de koop! |
#12
|
|||
|
|||
ben zelf monteur maar had idd van die verhalen als eens gehoord dus het meeste kan ik idd tege nonderdeel prijs reparenen
hij vraagt er 3000 voor vergeten te zeggen de temp meter blijft vast onder in zitten ... zal wel de thormostaat zijn na iets meer dan 2 ton |
#13
|
||||
|
||||
Voor 3000 ging ik toch echt ff verder kijken....
__________________
2008-2010; Golf GTD Special '96 2010- ????; Berlingo HDi '02 Project: Golf I Cabrio '86 |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
tjaa waar vindt je nog zulke orginele auto's (op velgen en speakers na dan ) meeste zitten bij verzamelaars die nog zuiniger er op zijn dan hun vrouw |
#15
|
||||
|
||||
Deze is wel erg duur, maar wel helemaal origineel.
Origineel Nederlander met een acceptabele kilometerstand. Corrado 2.0 16v
__________________
Golf IV 1.8 20V van 1998 ''Daily'' Chevrolet Caprice Classic 5.7 V8 van 1977 ''Hobby'' Origineel Nederlandse Corrado VR6 van 1992 (SOLD) Origineel Zwitserse Audi 80 quattro van 1988 (SOLD) |
#16
|
|||
|
|||
tja een kleine 10.000 km minder MAAR weer duurder en OUDER ... blijft lastig ... :P eerst maar eens rekenen met de tot nu geconstateerde gebreken zouden kosten (meschien wel een dealtje sluiten kosten gebreken er af APK er op en mee nemen maak ik em zelf wel klaar voor de onderdeel kosten
|
#17
|
||||
|
||||
Heb die foto's van die rooie 16v nog eens bekeken, maar een 93er Corrado met nog een oud type dashboard? Ik meende dat de laatsten van 92 al voorzien waren van nieuwe type dash.
Of zit ik nou helemaal mis
__________________
Golf IV 1.8 20V van 1998 ''Daily'' Chevrolet Caprice Classic 5.7 V8 van 1977 ''Hobby'' Origineel Nederlandse Corrado VR6 van 1992 (SOLD) Origineel Zwitserse Audi 80 quattro van 1988 (SOLD) |
#18
|
|||
|
|||
wat is eigelijk het verschil in het ytype 1 dashboard en 2 ?
ABS controle lamp zat boven aan |
#19
|
||||
|
||||
Oude type is het kachelpaneel nog met schuifknoppen te bedienen, en nieuwe type met draaiknoppen.
Oude type: Nieuwe Type:
__________________
Golf IV 1.8 20V van 1998 ''Daily'' Chevrolet Caprice Classic 5.7 V8 van 1977 ''Hobby'' Origineel Nederlandse Corrado VR6 van 1992 (SOLD) Origineel Zwitserse Audi 80 quattro van 1988 (SOLD) |
#20
|
||||
|
||||
En bij het nieuw type, heb je andere knoppen andere ventilatieroosters, andere achterbank, ander stuur, andere cockpit, andere kabelboom, andere deurpanelen enz enz
|