|
||||
|
||||
Water in me benzinetank????
Jongens ik zit met een probleem waar ik helemaal gek van aan het worden ben!!!!
Die wagen van mij blijft maar pruttelen als ie bijna leeg is. Nu zag ik onder me achterbank onder die putdeksel van me tank,dat er water op de bodem van me tank lag. Is dit te verwijderen en zoja hoe. heb vanmiddag al een goedje erin gegooid maar toen zat gelijk me benzinefilter vol met een smurrie,dus denk niet dat dat goed gaat.
|
|||
|
|||
ik zou het met een electrisch bezine pompje op 12v eruit zuigen zodat de tank helemaal compleet schoon is vanbinnen en zal nu ook het filter vervangen
|
|
||||
|
||||
Water is zwaarder dan benzine, dus het klopt dat dit naar de bodem van de tank zakt. De tank moet helemaal leeg! Onder de tank schroef je eventueel de benzineleiding los, en vangt de mix van water en benzine op! Daarna schroef je het grote gat onder de achterbank open. Daardoor heen prop je een doek die je met een stok of langwerpig voorwerp, over de bodem heen wrijft om deze helemaal droog te maken! Alle water MOET weg zijn! Dit komt natuurlijk via de leidingen in de carb en dat levert het gestotter op.
Waarschijnlijk komt het (regen)water via de vulhals je tank binnen. Zorg dat je de vulhals van de tank repareert anders blijft dit probleem zich voordoen. Roest zou de mogelijkheid kunnen zijn waarom er water in je tank zit. Suc6 met je operatie. Grtzzz
..::: Stèéph :::.. ..::: Drive Topless :::.. Op een nacht lag ik in mijn bed naar die vele sterren in de lucht te kijken en dacht bij mezelf: "Waar is mijn dak naartoe?" Gohwaleukforum Last edited by Steeph : 06-10-2004 at 22:23. |
|
||||
|
||||
de tank gaat er over 3 weken toch onderuit want ga dat kreng is ff goed aanpakken tijdens me algehele verbouwing.
Moet alleen nog ff 300km rijden voordat me tank leeg is....(al stotterend)
|
||||
|
||||
Veel plezier!
Grtzzz
|
|||
|
|||
Ik heb het zelfde probleem met mijn GTI-tje
Ook via de vulpijp binnen gedrongen. Hoever sta jij met het reinigen van je tank en evt leidingen? Greetz Stefan2 |
|
||||
|
||||
Quote:
Hé Steef, ik denk dat ie zo met dit regenwaterprobje die 300km moeilijk kan rijden! Hierna kan Arthur pas aan z'n opknap project beginnen! Suc6 ermee, beide. Grtzzz
|
|||
|
|||
Steeph, niet elke tank heeft de benzineleiding aan de onderkant zitten. Sommige, bv een 1100 model heeft de aansluiting aan de bovenkant zitten. Dus dan wordt het wel moeilijker om de benzine er uit te krijgen.
|
||||
|
||||
Quote:
Okee, okee, ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel. Alle water MOET uit de tank, dus zorg dat je 1st de tank volledig leeg maakt, en daarna af/uit droogt. En waar een aansluiting zit, dat is dan om het even! Suc6 allen Grtzzz