|
|||
|
|||
VW T2 veiligheid vragen!
Als dagelijks vervoer rijd ik tegenwoordig in mijn T2B rond en met het steeds drukker wordende verkeer komt steeds vaker het issue veiligheid in mijn hoofd naar boven! Heeft er iemand ervaring en/of tips met het maken en aanbrengen van een rolkooi of versteviging in een B'tje? Of andere tips op het gebied van veiligheid?
Reacties met daarin het statement dat je dan geen T2 moet gaan rijden zit ik uiteraard niet op te wachten! Alvast bedankt! |
|
||||
|
||||
T2B heeft standaard al een soort van kreukelzone. Wat denk je met een rolkooi of iets dergelijks te bereiken. Ook al zit je niet op het antwoord te wachten, ik denk wel dat je het zelf al bij het goede eind hebt... Als je erg veilig wilt rijden moet je niet in een T2 over de weg gaan, koop dan een Volvo o.i.d. Als je met de benenwagen onderweg bent kun je ook door een fietser aangereden worden, alles heeft z'n risico's... het hele leven is een gok.
|
||||
|
||||
Quote:
Dit is het antwoord op je vraag! Met een ouwe bak moet je gewoon veel defensiever rijden! Toen de eerste auto's met ABS uitkwamen gaven de verzekeringsmaatschappijen aanvankelijk korting op de verzekeringspremie, omdat deze auto's zoveel veiliger zouden zijn. Al snel bleek dat deze mensen juist veel roekelozer reden, omdat ze zich veilig waanden, en veel meer schade veroorzaakten. Het premievoordeel hebben ze maar snel laten vervallen. Freud zei al: Een mens is pas écht in gevaar als hij zich veilig waant. Rij dus maar gewoon door in je T2b, en realiseer jezelf de gevaren. Greetz Ron |
|
||||
|
||||
Als alles in technisch goede staat is heeft een T2b echt hele goede remmen.
Als je zorgt dat dat allemaal in orde is en inderdaad defensief rijdt moet het hedendaagse verkeer echt geen groot risico vormen |
|
|||
|
|||
rij regelmatig in mijn kevertje uit 1967 met rondom trommels en helemaal geen kreukel zone,
gewoon goed opletten en afstand houden, voor de rest ja je kan er gordels in zetten maar een kooi lijkt me een vrij drastiese ingreep voor een beetje meer veiligheid..... en anders kom je toch echt uit bij een andere auto gaan rijden. Gr jeroen.
|
||||
|
||||
Als je je echt zorgen maakt kun je Alain (Area51) eens kontakteren.
Hij zal je een warm pleit bezorgen om je auto van Porsche-remmen te voorzien, en kan je er ook alles over vertellen. Dat is zeker veiligheid verhogend, echter de veiligheid in je hoofd neemt daardoor misschien weer een beetje af. De uiteindelijke keuze moet je zelf maken. Greetz Ron |