#1
|
||||
|
||||
verschil tussen GTI USA & GTI EU
Hoi helden,
ik kan een Golf GTI 16V aankopen als vervanging voor mijn gesneuvelde circuitauto. Auto ziet er op zich best goed uit maar is wel een Amerikaanse uitvoering.Het is wel een 16 klepper. Nu is mijn vraag voordat ik hem aanschaf of er technisch en motorisch veel verschillen zijn tussen deze en de Europese versie. Levert ie bijvoorbeeld minder vermogen en is het onderstel aangepast voor Amerika of zijn ze op wat uiterlijke verschillen na identiek ?!? Ben benieuwd !! |
#2
|
|||
|
|||
Tot aan begin '90 is de 16v geleverd met een PL, vanaf eind '90 met 2 liter 9A uit de Passat en Corrado.
De rest staat op Doppelwobber: http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_modell.php?id=29 |
#3
|
||||
|
||||
Volgens mij is hij wel zwaarder ivm de eisen van de amerikaanse RDW, dikkere balken in de bumpers e.d.
off topic: als je de auto voor circuit gaat gebruiken, gaan er dan ook onderdelen uit de kofferbak weg? sorry voor de vervuiling van je topic
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#4
|
||||
|
||||
Van die motoren was ik al wel uit, het gaat me vooral om delen van de wielophanging en de afstemming van de vering/demping. Het gaat er mij vooral om of ie inderdaad veel zwaarder is of niet en of ie mechanisch/technisch gelijk is aan een Europese GTI.
Denk trouwens niet dat ik hem voor het circuit wil want hij heeft stuurbekrachtiging en airco en een schuifdak Djinn_4fun: weet niet wat voor onderdelen je zoekt, maar heb nog wel het e.e.a liggen van een vorig project ?!? Was een GTI 16V uit 1986. Ik wil altijd wel eff kijken of ik nog wat heb liggen voor weinig.. |
#5
|
||||
|
||||
de GL en GTI usa hebben voor de achterlichten aan de binnenkant bekleding zitten.
zegmaar langs de hele achterplaat. Die zoek ik nog.
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|