Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-02-2009, 17:25
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default ombouwen 16v pl naar digifant 2 (pf)

heb een paar vragen ?
ik weet dat het mogelijk is om een 16v pl op digifant te laten lopen.
maar welke benzinepomp moet je gebruiken.
en hoe zit het met de toeren een 16v gaat tot 8000 en een gti tot 7000.
is dit aantepassen door een chip of kun je er gewoon zo mee rijden.
en de blauwe sensor waar kun je die het beste verwerken,zit bij een gti in het flenshuis voor op de kop.
heb nu het probleem dat mn 16v niet meer vonkt en heb al alles vervangen ivm het schokken zie hier mn thread dan weten jullie waar het over gaat.

http://www.volksforum.com/forum/sho...ghlight=redbull

heb alles liggen om hem om te bouwen naar digifant.
draadboom
luchtfilter met llm
feulrail
sensoren

de draadboom zijn de zelfde stekkers als mn 16v dus ga er van uit dat als je hem er aan plugt dat ie ie ook moet lopen ,of moet ik stekkers omsteken.

gr menne
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
Reply With Quote
  #2  
Old 25-02-2009, 18:02
fires fires is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 120
Default

volgens mij is het niet te doen het ombouwen.
Reply With Quote
  #3  
Old 25-02-2009, 18:42
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Je kan dezelfde brandstofpomp gebruiken.
De "blauwe" temp. sensor heb je al in de zijkant van je cilinderkop zitten, is bij jou alleen wit/ beige.....heeft dezefde waardes.
Voor deze ombouw hebben wij speciale chips zonder toerenbegrenzer zodat je die 8.000 rpm weer kan halen.

Juist bij een PL is de ombouw wat makkelijker omdat je dus die sensor al hebt en ook een gasklephuis met een nul- en vollastschakelaar.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #4  
Old 25-02-2009, 20:46
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Pomp van een PL heeft een druk van 5.2bar
En de digifant iets van 1bar
??????
Gaat dit goed ?
Reply With Quote
  #5  
Old 25-02-2009, 21:35
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

das dus ook mn vraag.
voor ik er aan begin moet ik wel zekerheid hebben.
bolku hoe werkt dat met een chip moet die er ingesoldeerd worden.
en de kosten??
en wat gebeurd er als je die chip niet vervang.
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
Reply With Quote
  #6  
Old 25-02-2009, 23:07
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Pomp levert zelfs tot 8 bar, maar op de fuelrail moet je natuurlijk wel een brandstofdrukregelaar aansluiten.....
Digifant werkt op 2,5 tot 3 bar..de rest gaat gewoon weer terug naar de tank.
Chip zit gestoken en kost € 75,-
Zonder deze chip lopen ze ook, maar zijn dan begrensd op 6300 rpm......en da's nou net niet leuk met een 16V.
Dus niet doortrekken niet.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #7  
Old 26-02-2009, 17:24
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

nou das ook de duurte niet dus daar hoef ik het niet voor te laten.
waar kan ik zo,n brandstofdrukregelaar kopen.
en zit er verschil in die dingen.
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
Reply With Quote
  #8  
Old 26-02-2009, 17:27
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

gewoon drukregelaar pakken van een g60. of een instelbare kopen. bij bijvoorbeeld biesheuvel en ik denk dat jeroen je die ook wel kan leveren!
Reply With Quote
  #9  
Old 01-03-2009, 11:11
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

drukregelaar van een g60 zit toch in een plastic rail??
jeroen heb je misschien een gebruikte drukregelaar te koop.
en een setje groene injectoren.

gr menne
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
Reply With Quote
  #10  
Old 01-03-2009, 23:57
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Je kan beter een losse verstelbare brandstofdrukregelaar gebruiken, lever ik voor € 100,- incl. meter.
Setje groene G60 injectoren heb ik ook nog wel liggen.

http://shop.bolku.nl/product_info.p...products_id=555

Let ff niet op de foto.....is blijkbaar iets fout gegaan..
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #11  
Old 02-03-2009, 16:10
Durk Durk is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 199
Default

Zou ik mogen vragen wat de voor en nadelen hiervan zijn, want ik heb zelf ook een pl en vroeg me af waarom je dit zou doen..

Gr
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum