|
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
||||
|
||||
welke benzine moet er getankt worden betreft een 1100 cc motor bouwjaar auto 1982
Ik moet binnenkort de motor uit elkaar halen voor revisie , alleen weet niet of er gelode brandstof in moet of ongelode.
Dit inverband met de kleppen anders pas ik de motor gelijk aan voor ongelode brandstof. mvg frank |
#2
|
|||
|
|||
Kan gewoon euro 95 ongelood in. Gaat het om een golf 1 1100?
Ongereviseerd rijden ze daar ook gewoon op. |
#3
|
||||
|
||||
ik heb een 1.6 uit 1982. ik tank altijd 98 omdat de motor dan gelijk uitgaat als je de sleutel omdraait. met 95 hobbelt'ie nog ff door.
(vraag me niet waarom. geen idee. ) |
#4
|
||||
|
||||
Heb ook een 1100cc van '83 en rijdt op 95 ongelood,geen probleem!
__________________
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition Last edited by The_Rabbit : 23-02-2009 at 20:10. |
#5
|
|||
|
|||
na beetje offtopic maar ik heb zelf een 1,5 jb blok maakt het nu nog uit wat ik tank.. 95 of 98?
|
#6
|
|||
|
|||
@ Bootje, Ongelood 95 tanken is prima.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#7
|
||||
|
||||
Als het gaat om gelood of ongelood: Volkwagen doet sinds de waterkoelers aan ongelood: Elk standaard watergekoeld blok kan dus gewoon ongelood aan.
Als het gaat om het octaan-getal, dan moet je even de motorcode erbij opsnorren: De meeste motoren uit die tijd zijn geschikt voor RON91; dat is de ' normal ' benzine zoals je ze in duitsland koopt. In nederland is deze nergens te koop, alleen de ' klopvastere ' Euro 95 ( RON95 ), welke hier vaak als de 'normale benzine' wordt gezien. MAAR: Sommige blokjes zijn door VW voorzien van ' eco ' of ' formel E ' of ' S ' techniek: een hogere compressie verhouding met ofwel meer vermogen ofwel een lager verbruik als resultaat. Deze motoren ( bijvoorbeeld de 1.1 HB of de 1.3 GK ) 'vereisen ' RON98 ( Super ) benzine... Nog steeds ongelood trouwens. Dus: 90% van de motoren kunnen met ron91 af, maar bij gebrek hieraan is euro 95 ook goed. 10% van de motoren vereisen ron98. een ' kwalitatief hoger' brandstof tanken heeft overigens GEEN nut. dus altijd 98 tanken terwijl jouw motortje ook tevreden is met ron91 geeft GEEN extra vermogen, geen extra smering, geen verminderde slijtage... alleen een legere portomonnee.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#8
|
||||
|
||||
Vpower loopt eigk altijd lkkr!
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
maar hij loopt er wel beter om. |
#10
|
||||
|
||||
tank zelf met mijn 1100 (GG motor) altijd shell vpower, staat ongeveer gelijk aan 98, en daar doe ik een klein beetje loodvervanger bij, dan loopt hij bij mij het best, op gewone 95 had hij heel veel moeite stationair te blijven draaien en pakte hij ook niet goed op, met loodvervanger werd het al beter maar met vpower of 98 loopt hij het best
__________________
Golf mk1 G40 <project/fun> Kever 1300s <funcruizer> Caddy mk1 1500 |
#11
|
||||
|
||||
Oke mensen, bedankt voor de reactie's
Dan tanken wij gewoon euro 95 En mijn autotje is inderdaad een golf 1 1100cc uit 1982 |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Heb ook een 1100 (GG) op 95 lopen met wat loodvervanger,no problem!
__________________
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |
#13
|
||||
|
||||
ik gooi op me jetta dus gwn vpower, zonder loodvervanger ...
loopt echt beter dan op gewone 95. ik heb die test enzo ook gezien van Vpower / 98 en ander super benzine's ... het moet wel degelijk verschil maken. en voor me gevoel wil ik gewoon het beste voor de auto. |
#14
|
||||
|
||||
Benzine met een hogere klopvastheid is niet beter..
Zeker voor de motoren waar er hier over wordt gesproken: die kunnen met ron91 af.. dus ron95 is al overkill,.. gooi d'r dan maar lekker ron98 in met loodvervanger.... Gelukkig is de topic starter niet blind voor reclame spotjes.. Shell V-power.. Total Excellium... Ja, tuurlijk, maar zonder klopsensor of hoge druk injectoren.. heb je d'r geen flikker aan. (We hebben het hier immers gewoon over auto's met een contactpuntjes ontsteking, centrifugale vervroeging en een simpel carburateurtje..)
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Ik rijd met mijn 1.6 FP motor op V-Power en ik merk wel degelijk verschil, niet zo zeer wat stationair betreft maar wel met rijden. Mijn gemiddelde brandstof verbruikt is van 1 op 9 naar 1 op 10 / 1 op 11 gegaan en loopt de motor net dat beetje rustiger op de snelweg. Tevens ligt mijn topsnelheid maarliefst 5KM per uur hoger Dus merkbaar is het verschil wel degenlijk, ondanks dat ik met een simpel carburateurtje en contact puntjes rond hobbel
__________________
VWCulture.nl
|
#16
|
||||
|
||||
-eindeloze discussie niet aangaan-
Ja,. geloof wat je zelf wilt geloven. www.spritmonitor.de -> kan je het staven? Ik (nog) niet. Zie: http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/269413.html Ben nu (voor de Golf) een tijdje van de Tinq/Tango/Anwb af, en tank voorlopig even ' normale euro 95.. Na een tankje of 10 stap ik over op V-power of consorten. Ben benieuwd: zit nu in iedergeval meer fluctuatie door winter/zomer/snelweg/binnenweg/weekend/woonwerk/vakantie in.. Houd jij je verbruik ook ergens bij? moet je eens doen: scheelt meer dan je denkt en kost niets. edit: link fix
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#17
|
||||
|
||||
let wel dat je Vpower eerst goed laat doorstromen,
en reclame spotjes doe ik niet aan... is gewoon feit. Vpower: hoger octaan, betere reinigende werking; denk aan je kleppen en cilinders? |
#18
|
||||
|
||||
Ik heb een Polo GT (3F) blokje in m'n Jetta, die hebben volgens mij iets hogere compressie, zou het beter zijn om daar 98 in te gooien?
Ik rijd eigenlijk altijd op de cheap-ass euro 95 van de Dijktank |
#19
|
||||
|
||||
product is het zelfde..
vb: cola: vd lidl of van coca cola ... maar de kwaliteit is anders ... heeft te maken met toevoegingen aan de brandstof |
#20
|
|||
|
|||
ik ga het bijhouden en testen... (nouja eerst de oprit maar eens leggen anders kom ik de garage niet eens uit)
|