|
||||
|
||||
Van G40 naar Turbo?
Ik ben van plan om binnenkort het motortje van mijn G40 goed aan te pakken.
De g-lader eraf en waarschijnlijk een turbo erop. Is er iemand die zelf ervaring heeft met een bepaald turbo setje en wat met het motortje te doen als er +/- 200 dkm mee gereden is. En wat is er nog meer voor alternatief om een redelelijk vermogen te halen? Een vermogen van ongeveer 150/160 pk. Is dit bijvoorbeeld ook te halen zonder turbo en g-lader? Ook heb ik gelezen van setjes van Rohre-motorsport en Emtec tuning, dit zijn setjes van rond de €1500,-- incl. turbo misschien dat iemand nog een bedrijfje weet die deze kits leverd? Ik hoor graag van jullie . |
|
|||
|
|||
een g40 zonder lader of turbo of kompressor heeft geen nut om die eraf tehalen.
je kan bijv.een scherpere nokkeas nemen,cilinderkop bewerk en3f inlaat nemem en kleinere poelie op de lader. dan heb je zo een paar pk's meer.
|
||||
|
||||
Ik heb toevallig bij Ruudsvwshop ook nieuwe g-laders te koop zien staan, is dit een goed idee of kan het zijn dat het door het lange liggen van de laders keerringen en bijv. de dichtlijsten uitgedroogt zijn ofzo? Of is dit niet mogelijk.
En is er van de fabriek af ook kluber vet in de laders gedaan? |
|
||||
|
||||
Quote:
stuur polo3 (arno uit heesch) eens een pb kan je alles van de g laders vertellen |
|
|||
|
|||
arno doet ook aan revisie.
|
||||
|
||||
Waar kan ik het beste en goedkoop een tuningsetje vandaan halen?
Voor een g-lader uiteraard. |
|
||||
|
||||
Niemand een idee?
|
|
|||
|
|||
Gewoon is g-ladershop of iets dergelijks via internet.
pully en tjipje. Maar wil je meer zal je meer moeten neerleggen. Laderbewerken etc is niet het goedkoopste. |
|
||||
|
||||
denk dat as je ut betrouwbaar en snel wil maken je toch uitkomt bij un turbokit...
|
|
|||
|
|||
pretstok,pully,3F-inlaatklep,uitlaatje enz.
zijn opzicht wel kleine dingen,maar je zal er best wel wat winst meemaken.
|
||||
|
||||
Heb nu een nieuwe g40 lader gekocht en ben niet van plan die te bewerken.
Waarschijnlijk wordt het een chip en poullie en voor het estethische een rvs spaghetti, iemand hier een goed adres voor? |
|
|||
|
|||
powersprintje doet het wel goed onder een g40,oak wel een kompleet systeem.
ga eerst eens een andere pretstok plaatsen en pak een inlaat van een 3f blokje. daarna zou je een pully kunnen pakken en op het laatst een chippe opmaat laten maken bij JD ofzo.....
|
|||
|
|||
Indd ik zal als IK jou was net als mij.
Chip poeli gasklephuisbew Nokkenas Benzine druk Intercool Dumpvalve(voor lol) zo beginnen ipv meteen turbo ik heb wel eens tegen een PoloG40Turbo gereden in Rotterdam,maar het viel mij vies tegen hoe hard hij ging,,en we gingen gewoon gelijk op!Hij baalde Ik lachde GLADER POWER |