|
|||
|
|||
Golf 2 1.6 TD (SB) van 1991 start niet meer
Hoi allemaal, ik heb een Golf 2 1.6 TD (80 pk SB met intercooler dus).
Ding start niet meer. Het volgende is gebeurd: Ik loop naar mijn wagen, hij is warm, ik draai sleutel om, startmotor draait een paar keer en toen viel het ding dood. Alle lampjes branden, hij gloeit ook gewoon voor. Als ik mijn sleutel omdraai doet het ding niks, je hoort ook (bijna niks) je hoort wel iets vaags in de motorruimte maar dat is niet van de startmotor. Mijn pa heeft een paar flinke klappen op de startmotor gegeven terwijl ik de sleutel ingedraaid hield maar het ding geeft geen enkele kick. Kijk nu kan je simpel zeggen, startmotor doder dan dood, maar kan dit geen andere reden hebben ofzo? Wat kan ik anders controleren? Accu is 100% goed, brand gewoon vol groen (magische lampie). Welke zekeringen/relais hebben met het startgebeuren te maken? Kan het daardoor komen? Of is het gewoon simpelweg startmotor dood...?
|
|||
|
|||
Contactslot/blokje!
De zwart rode kabel op de startmotor los |
|
|||
|
|||
Quote:
Contactslot/blokje neem ik niet aan, want als ik de sleutel vanuit 0 stand naar contact stand (dus niet starten) draai, branden een paar lampjes + gloeit hij voor. Ik neem aan dat hij dat niet zou doen als er iets mis zou zijn met het contactslot? Zwart rode kabel op startmotor? Kan die zomaar losraken dan?
|
|||
|
|||
verbind de startmoter is door naar de + pool van je accu
dan weet je of het je starter is of niet
|
|||
|
|||
loopt tie al?
|