|
|||
|
|||
Witte Basis 1.3 1988 70.000 km!!
Beste allen hier!!
Even voorstellen, ik ben Mike uit den Haag, 34jr en fervent Citroën liefhebber. Toch ga ik binnenkort aan een nieuw auto avontuur beginnen. De dagelijkse CX blijft, en de back-up AX gaat eruit en vervangen worden door een heuse Volkswagen Golf 1.3. 4-bak Auto is altijd van mijn Oma geweest, altijd binnen gestaan, en met slechts 70.000 km op de klok. Auto is van binnen en buiten werkelijk als nieuw. Aangezien ik de auto niet binnen kan zetten, zou ik graag willen weten hoe het beste deze wagen tegen roest te beschermen? Of is dat niet nodig volgens jullie? Tevens zou het fijn zijn als iemand wat aandachtspunten kan benoemen voor een dergelijke auto. Handig ben ik zeker, motorwissel van een CX etc. doe ik allemaal zelf. Aangezien het de bedoeling is deze auto nog lang in ere te houden, wil ik vanaf het eerste ogenblik proberen ellende te voorkomen..... Ik ben benieuwd naar jullie tips! Groeten, Mike |
|
||||
|
||||
Hallo!
Welkom hier CX! Een 1.3 CL 40kW neem ik aan? Lekker zuinig en licht! Verkopen? haha! De typische mankementen van een Golf Mk 2 zijn: -lekkende kachelradiator (met stip op #1!) -kapotte raambediening/ kabel gebroken (ook nog steeds bij de Golf mk 3 en mk 4...) -klinknagels bij je koppeling, die het begeven; alleen weet ik niet of dit alleen voor de GTI-blokken geldt of voor alle versnellingsbakken...??? -roest zie je weinig bij deze auto's, maar als het er dan is, dan bij de onderkant van de zijramen achter (3 deurs); ff onder de rubbers gluren geeft duidelijkheid. Dit komt door contact-roest van de klemmetjes waar de ramen op hangen. Meer niet, dacht ik?! Anyone: als het niet klopt, wat ik zeg, gewoon reageren, hè! En @CeeIks [CX]: wij geilen op foto's! Ook al is het in eerste instantie maar van je Citroën... dus: FOTO's!
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
Quote:
Even aangevuld. Een 1.3'tje is oerdegelijk, en heerlijk zuinig (mits technisch in orde). Als daily naast een slurpende CX is het een prima auto! Ben het hier mee eens; een CX is een prachtige limousine!
|
|||
|
|||
Quote:
Nou dat klinkt in ieder geval als een fijne opvolger voor een toch wel wat koekblikachtige AX. Dan nemen we het parkeerplekprobleem maar voor lief, de AX past namelijk overal in waar ik met de CX voorbij moet rijden. Een Golf zit er qua formaat net tussenin. Lange afstanden zal ik toch voornamelijk met de CX blijven doen, overigens is dat ook geen slurper, ik heb gister nog 1 op 10 gereden en dat dan op LPG..... Maar ik begrijp dus dat een carbu 1.3 dus ook lekker zuinig is! Het is overigens geen CL, gewoon een Golf 1.3 40 Kw K6 Dat het de Golf in orde is, daar ben ik niet bang voor, auto is echt alsof tie net nieuw uit de doos komt. Ik vind de aandachtspuntenlijst dan ook bijzonder kort. Welkom in de wereld van degelijke duitse auto's zullen we maar zeggen. Bij Citroëns zijn de lijstjes meestal wel wat langer ;-) Van de Golf heb ik nog geen foto's, van de CX wel ik zal snel eens wat posten! Natuurlijk ook van de Golf wanneer ik die in m'n bezit heb (nog een maandje of 2 waarschijnlijk) Last edited by CEE-IKS : 25-03-2010 at 21:47. |
|
||||
|
||||
Klinkt als een heel leuk golfje.. 1tje in een uitvoering en kleur die ik ook wel zou willen
Ben benieuwd!
|
|||
|
|||
Nou het heeft even geduurd, de afgelopen winter heeft de auto de hele winter lekker binnengestaan.
Nu ben ik flink aan de andere auto bezig, dus mag de Golf van stal. Wat hebben we inmiddels gedaan? *Remblokken + vloeistof *Nieuwe schokbrekers *Nieuwe bakolie *Folie achter deurbekleding gerepareerd (hoop dat het nu niet meer lekt) Auto loopt werkelijk super, zou zo niet weten wat er aan moet gebeuren. Wil wel preventief de distributie vervangen. [IMG]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ILEHE4UF.jpg[IMG] Last edited by CEE-IKS : 25-03-2010 at 22:03. |
|
|||
|
|||
voor dat wat ik kon zien een zeer nette golf! maar de foto's zijn gigantisch! kun je ze mss kleiner maken?
|
|
|||
|
|||
Erg mooie Golf 2 ! Lekker origineel houden en koesteren.
|
|||
|
|||
ja ik ben al een beetje aan het stoeien met de foto's, ging niet helemaal lekker.....
Als het goed is staan ze er nu beter in! |
|
||||
|
||||
heb je al achter die spatbordverbreders gekeken? die horen er volgens mij niet op en daar kan roest zitten
|
|||
|
|||
dat klopt, maar er zit geen roest!!! Oma heeft eens een deukje op het spatbordrandje gereden, en dat kon op deze manier onzichtbaar weggewerkt worden ;-)
|
|
||||
|
||||
Ik wou al zeggen
Denk niet dat oma zelf de verbreders erop heeft gezet
|
||||
|
||||
leuke golf, ziet er inderdaad heel netjes uit