|
|||
|
|||
abs lampje brand
hallo,
Rij nu een tijdje een golf 1 en ben hier en daar een beetje aan het kijken en vind de corrado ook heel mooi voor er bij zeg maar.Nu kwam ik er 1 tegen maar daar blijft de abs lamp van branden (zat een storing in de pomp staat er bij ) nu is mijn vraag is dat redelijk betaalbaar om het te laten maken .Hij staat op mp en je krijgt er een abs pomp bij.De auto kost maar 1300 euro mensen kijk even en geef mij raad of een mening en waar ik op moet letten. alvast bedankt groetjes |
|
||||
|
||||
heb met mijn corrado ook vaak gehad, dat het lampje ging branden. En dan zomaar weer een tijd niet. Vervangen vd pomp kun je zelf ook, als je een beetje handig bent. En anders gewoon de oude pomp laten zitten, en met de APK je ABS lampje doorverbinden met je oliedruklampje,haha.
|
|
|||
|
|||
ja precies maar het probleem is dat hij niet goed remt en dat hij nu eigenlijk al een beetje remt zeg maar , ja ik weet het klinkt een beetje vaag zo
|
|
||||
|
||||
ABS problemen kunnen (ik herhaal: kunnen) echt een drama zijn. Het kan een sensor zijn, het kan inderdaad een hele pomp zijn, het kan een ECU zijn. Ik zou zeggen: pas er mee op! Je kunt natuurlijk voor de APK altijd het lampje doorverbinden, maar wil je daar zelf mee rond rijden?
Anders iemand met VAGCOM of een ander diagnose programma even foutcode laten lezen, als het goed is kan de Corrado je zelf haarfijn vertellen wat het probleem is Ik zou persoonlijk namelijk niet te hard vertrouwen op wat de verkoper zegt.
|
||||
|
||||
Quote:
Daar sluit ik me helemaal bij aan, ABS kan echt problemen geven, maar als het werkt.......
|
||||
|
||||
even aan de vagcom, kan ook best zijn dat alleen het een rotortje bij de wielen is die de pulsen niet goed registreert, dan is het simpel
|
|||
|
|||
dat kan ook als ze de remschijven achter vervangen hebben en die rotortjes er niet goed hebben gezet dat de sensor ergens iets niet meet kan ook in een keer weg zijn als ie wel eens wat langer stil heeft gestaan,sensors controleren eerst en je kunt em ook ff laten uitlezen weet je ook of iets met een relais is zijn er 2 meen ik voor de abs,maar als ie voor de rest goed remt dan zou ik het lampje idd ff doorverbinden,als ie bij apk maar brandt met starten en weer uitgaat daarna,je hebt alleen geen abs dan maar ja daar leer je ook mee leven,algemeen corrado probleem die abs lampjes
|
|
||||
|
||||
Een corrado van 1300 euro zou ik zowiezo laten staan
Moet je toch wel heel handig zijn om alle narigheid op te lossen. |
|
|||
|
|||
ik kocht ook en abs en kwam laat erachter dat de abs het niet doet maar de auto had en tijd stil gestaan wat kan ik doen zelf goedkoop
|
|
|||
|
|||
en corrado niet de abs die werkt dus niet
|