#1
|
||||
|
||||
Olie-druk niet in orde
Wanneer de motor op temperatuur is, en ik rij in lage toeren, gaat het olielampje aan en hoor ik een waarschuwings-zoemertje.
Dit blijft zo, tot ik weer wat toeren maak. Het blijft dan een tijdje weg, tot het toerental weer zakt begint het lampje en de zoemer weer op te spelen. De olie is al vervangen en er zit een nieuw oliefilter in. Zou het kunnen zijn dat de olie niet de juiste is en het daardoor komt, of komt het toch door wat anders? De nieuwe olie is 10w40. Daarnaast blijft het accu-laad-lampje branden na het starten, tot ik even gas geef. Dan gaat het direct uit en gaat ook niet meer aan. Ik heb geen problemen met een lage accu-spanning of lege accu o.i.d. Misschien dat de twee zaken iets met elkaar te maken hebben, misschien ook niet, maar ik dacht ik noem het gelijk even. De motor kan trouwens wel gewoon in lage toeren draaien als de auto stilstaat of wanneer de koppeling is ingetrapt. Het heeft dus echt te maken met de weerstand die de motor heeft bij arbeid op lage toeren.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
dat had ik ook toen ik in de scirocco een zwaardere dynamo zette. niks aan de hand zolang je het weet en na het starten ff gas geeft. wat de olie betreft geen idee. druksensor al doorgemeten? |
#3
|
||||
|
||||
hoeveel toeren draait ie in nul-last?
__________________
Golf MKII 16v |
#4
|
|||
|
|||
Meet het even met een meter
Kan een storing in de tellerbak zijn Of erger |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Met choke tussen de 1500 en 2000 rpm, als ie warm is zit ie iets onder de 1000 rpm. Bij koude start slaat de auto eigenlijk altijd direct weer af wanneer ik het gas los laat. Bij een tweede keer starten slaat de choke pas aan en blijft de motor lopen. Quote:
Wat moet ik dan meten? Waar? Quote:
Daar maakte ik me ook niet echt heel veel zorgen om. Zal morgen eens gaan kijken voor een meter en de sensor nakijken.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale Last edited by breadfan83 : 29-01-2009 at 19:23. |
#6
|
|||
|
|||
dat met dat lampje had ik van de week ook
is u regelaar van u alternator/dynamo koste voor men 1300 een 13euro mvg |
#7
|
||||
|
||||
Lampje is niks spectaculairs. Even naar Dirix automaterialen voor een setje nieuwe koolborstels, zit de regelaar aan vast. Kost niks.
Olielampje kan goed je oliepomp zijn die geen voldoende opbrengst meer heeft. Laag toeren/dunne olie. Hoop het niet voor je.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Oliepomp heb ik nog liggen van dat andere KR blok indien nodig... maar dat is natuurlijk niet zo 1-2-3 op een middagje vervangen. Aan de andere kant... het wordt wel steeds minder, dus misschien heeft het aan de oude smerige zwarte drab van een olie gelegen. Die is nu vervangen. Misschien nog eens vervangen voor dikkere olie?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#9
|
||||
|
||||
Mijn KR had ook nogal last van lage oliedruk, bij koprevisie bleek het onderblok niet helemaal okselfris meer. Hebben ze wel vaker last van.
Oplossing: gewoon flink toeren laten draaien!
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! |
#10
|
||||
|
||||
je kan beter eerst de olie drukmeten en de waardes in het werkplaatshandboek nakijken, dan weet je wat je hebt.
__________________
Golf5 1.9 TDI (daily) Golf4 1.9 SDI (verkocht) Polo 1.9 SDI (verkocht) Golf1 Mk1 GTD Project(sleeping) '83 LO41 Golf1 Mk1 GTI Project(sleeping) '83 marsrood LA3A Scirocco 1.6 (verkocht) Polo 1.0 (verkocht) |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Denk ook dat ik dat even laat doen. En anders misschien gewoon eens met een dikkere olie proberen? Dat kapotte thermostaat zal ook niet veel helpen. Maar wat een kolere klus is dat met die stuurbekrachtiging voor het thermostaat! Dalijk nog maar eens kijken of ik er een beetje bij kom.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#12
|
||||
|
||||
Ben net nog effe onder de auto gekropen, maar jezus die kou is klote met m'n reuma in de rug.
Moet nou echt die pomp van de stuurbekrachtiging d'r van onder uit, of kom ik daar ook op een andere creatieve manier bij? Ik wil niet dalijk de zooi slopen, maar met dit weer zonder verwarming rijden en constant de motor met 70 graden olie laten draaien is ook niet echt verstandig. Als het nou gewoon een paar graden warmer was...
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#13
|
||||
|
||||
volgens mij als je de bevestigings beugel van de stuur bekr los haalt ,heb je voldoende ruimte dacht ik.
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis -------------- mk2 gti 8v 84 overleden. mk2 gti 8v 88 sold. mk2 1300 90 sold. mk2 gti 16v 88 current. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Ga ik dat gelijk effe proberen. Had al even op Vortex rondgekeken, en ook al een dergelijk topic (stuk of 50 topics eigenlijk) gevonden.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#15
|
|||
|
|||
heb dat ook gehad met mijn kr blok uit 87
heb toen 15w4o in gedaan niks anders dan gezeik gehad oliepomp naarde klo heb vorige eigenaar gebeld is monteur bij skg carstyling en zei laat hem maar lopen op 10w60 castrol is wel dikke olie maar lopen die kr niet kapot van ,en moet zeggen super wel duur maar goed |
#16
|
||||
|
||||
Goddomme!
Net de hele schijtzooi d'r onder vandaan gehad, en "thermostaat" vervangen. D'r zat alleen nog maar dat metalen ringetje in, de rest was d'r gewoon vanaf geknipt. Nu zit de nieuwe d'r in, maar sluit de boel voor geen meter meer en flikkert ie alle water weer meteen naar buiten...
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#17
|
|||
|
|||
zit maar 1 o ringetje in eerst de ring erin en dan pas thermostaat
succes |
#18
|
||||
|
||||
Heb ik gedaan.
Net de stuurbekrachtiging weer d'r af gehaald, en de kvs weer af laten lopen. Thermostaat er uit gehaald en vergeleken met de andere... klote dingen lijken voor geen meter op elkaar... Waarschijnlijk heb ik dus het verkeerde thermostaat meegekregen... fijn. Nja, dalijk nog maar eens de boel er op zetten en kijken of 't misschien toch werkt, anders maar tot na het weekend wachten.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#19
|
||||
|
||||
Net weer de zooi los gehaald, en alles weer andersom vast gemaakt, hielp ook niks.
Heb al even naar de waterpomp van een KR gekeken die ik hier nog had liggen, en daar leek hetzelfde thermostaat in te zitten. Ik snap er niks meer van...!
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#20
|
||||
|
||||
Is het huis niet lek?
Van boven naar beneden "geteld" is het: Pomphuis Thermosstaat Rubber ring Plastic elleboogje. En je draait het echt donders makkelijk scheef. Ik raad je aan om alles in het elleboogje te leggen en dan in ene keer in het pomphuis te steken en aan te draaien. Anders wil het ook haast niet lukken. |