|
|||
|
|||
Electrisch raam (4 deurs achter) doet het niet
Ik heb electrische ramen op m'n vierdeurs maar nu functioneerd rechtsachter niet. Heb de bekleding er al af liggen, maar zie niks wat problemen zou kunnen geven. Zou het motortje overleden zijn?
Kan het ook moeilijk doorverbinden, zitten nogal veel draden aan Iemand ervaring/ oplossing???? thanx, Johan |
|
||||
|
||||
Ik heb hetzelfde probleem met mijn ramen,ik volg dit ff
|
||||
|
||||
Kan je niet bij de stekker de spanning meten als je op de knopje drukt.
En vergelijk deze met de waardes van een goed werkende raam
|
||||
|
||||
check de draden in het doorvoerrubber even, kunnen beschadigd zijn.
je kan ook de motor aan de andere kant proberen. even op de stekker en kijken of hij het doet. indien hij het doet is de motor waarschijnlijk defect. De motor is met 2 schroeven te openen, de spoel die hierinzit kan je contactspray op spuiten en even ronddraaien. Succes edit: doet het raam het niet zowel met knopje voor als knopje achter? ik neem aan dat je de blokkering er niet op hebt zitten aangezien alleen rechtsachter het niet doet.
|
|||
|
|||
Quote:
Goeie tip!! Als ik de schakelaars bedien hoor ik wel een klik (relais?) Zal de motors omwisselen en testen |
|
||||
|
||||
Relais zit bij mij achter de middenconsole.
Kan zijn dat jouw relais bij de zekeringkast zit. Ik heb wel een 3 deurs maar zal grotendeels overeenkomen. Mijn systeem is wel origineel maar achteraf door mij (en Jan) ingebouwd.
Last edited by Djinn_4fun : 19-01-2009 at 17:21. Reason: slecht nederlans geschreven :tongue: |
|
|||
|
|||
Quote:
Ik hoor een duidelijke klik BIJ het motortje dus ging ervanuit dat daar het relais zit???? |
|
||||
|
||||
Dat zou betekenen dat je 4 relais zou hebben...
Dat klopt volgens mij niet.
|
||||
|
||||
Maar als het motortje klikt zou het kunnen betekenen dat die vast zit.
Ik zou even het mechanisme eruit halen. 2 schroeven los maken. de spoel draaien en eventueel inspuiten met contactspray. daarna nog een keer proberen open of dicht te krijgen.