Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-12-2008, 23:04
MPortma's Avatar
MPortma MPortma is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 44
Default Cabrio MK1 valt uit! ??

Hoi,

ik heb sinds een tijdje het probleem met mn cabrio (ja cabrio er bij gekocht )..

starten gaat moeizaam, maar dat komt natuurlijk veel voor met dit koude weer als je een carb motor hebt

maar onder het rijden, zakt ie soms ineens weg in toeren en valt ie uit.
het varieert tussen na 100meter rijden maar soms gewoon na een paar km..

we hebben al naar de carb gekeken, die is schoongemaakt..
ook ff zon alu buisje tussen de inlaat en carb gedoe gedaan, voor het verwarmen van de carburateur..
dit mocht helaas niet baten, nu zaten we er aan te denken dat het misschien de dynamo is, maar dit lijkt me aan de andere kant weer helemaal niet relevant met het probleem

jullie ideëen?
__________________
Golf MK1 LX '83
Reply With Quote
  #2  
Old 30-12-2008, 12:12
steefers's Avatar
steefers steefers is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 93
Default

Misschien het witte blokje van het contactslot wat versleten is en geen goed contact meer maakt.
__________________
_______________________________
Golf 2 GTI 16v
VW Transporter T5
Reply With Quote
  #3  
Old 15-01-2009, 20:53
MPortma's Avatar
MPortma MPortma is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 44
Default

ik heb er nog steeds last van, ik heb mensen veel horen praten over de relais nummer 30 van de benzine?..

als hij uitvalt en ik geef gas bij hoort het gewoon alsof de benzine op is, dus lijkt me niet dat het iets is met de bougies oid..

iemand meer ervaringen hier mee ?
__________________
Golf MK1 LX '83
Reply With Quote
  #4  
Old 15-01-2009, 21:08
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

Ja idd ervaringen mee. Ook al vaker over gepost trouwens. Het zou kunnen dat je tankdop niet meer ontlucht. Je tank wordt dan onder het rijden vacuum gezogen. Ook dit houdt natuurlijk een keer op omdat de pomp niet erg veel zuigkracht heeft. Je kunt dit testen door de dop los te draaien op het moment dat de motor uitvalt. Ik heb op deze mannier een golf van de sloop gered, na lang zoeken kan ik je wel vertellen !!
Succes ermee.
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22
Porsche Macan ‘21
Transporter T6.1 ‘21
Reply With Quote
  #5  
Old 15-01-2009, 21:11
MPortma's Avatar
MPortma MPortma is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 44
Default

oke en wat is daar eventueel aan te doen, een andere dop of een gaatje er in boren ofzo?

ik zal vd week sowieso ook ff de bougies, filters en nog wat meuk verversen misschien dat er iets bij zit waardoor het beter gaat werken..

mocht dit allemaal niet werken, probeer ik wat relais te vervangen en evt dat witte ding in mn contact..

anders zou ik het ook niet weten, heb em al 2x weg gebracht naar een garage het is ff 10 minuten goed en dan begint het geëikel gelijk weer
__________________
Golf MK1 LX '83
Reply With Quote
  #6  
Old 15-01-2009, 22:47
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

wat voor carburateur zit erop?
is ook een bepaald type carburateur op golfjes 1 , waar een membraampje in een rubbertje zit, en door verloop van tijd gaan deze kapot..
Reply With Quote
  #7  
Old 15-01-2009, 23:11
frankvr6 frankvr6 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,054
Default

filterje in de tank bij de aanzuig pijp verstopt door rommel in de tank door evt door gerotte vulpijp
Reply With Quote
  #8  
Old 06-04-2009, 23:52
MPortma's Avatar
MPortma MPortma is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 44
Default

sooow, ff een hele oude omhoog halen..

heb er nog steeds last van, echter zijn er een aantal dingen nagekeken en uitgesloten..
vervangen is ondertussen; benzinepomp, start module, carb schoon, nieuwe filters, ontsteking..

nu heb ik vandaag echter mn luchtfilter er af gehad, en het slangetje wat op die groene bol zit losgehaald.. hierdoor is het wel minder geworden (lees na 30 km oid)
iemand nu nog aanwijzingen?

volgens de statistieken word ik er nu triest van
__________________
Golf MK1 LX '83
Reply With Quote
  #9  
Old 07-04-2009, 16:15
MPortma's Avatar
MPortma MPortma is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 44
Default

morgen ook nog ff een bobine proberen, toch heb ik het idee dat het niet daar aan ligt..
__________________
Golf MK1 LX '83
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum