#1
|
||||
|
||||
Cabrio MK1 valt uit! ??
Hoi,
ik heb sinds een tijdje het probleem met mn cabrio (ja cabrio er bij gekocht ).. starten gaat moeizaam, maar dat komt natuurlijk veel voor met dit koude weer als je een carb motor hebt maar onder het rijden, zakt ie soms ineens weg in toeren en valt ie uit. het varieert tussen na 100meter rijden maar soms gewoon na een paar km.. we hebben al naar de carb gekeken, die is schoongemaakt.. ook ff zon alu buisje tussen de inlaat en carb gedoe gedaan, voor het verwarmen van de carburateur.. dit mocht helaas niet baten, nu zaten we er aan te denken dat het misschien de dynamo is, maar dit lijkt me aan de andere kant weer helemaal niet relevant met het probleem jullie ideëen?
__________________
Golf MK1 LX '83 |
#2
|
||||
|
||||
Misschien het witte blokje van het contactslot wat versleten is en geen goed contact meer maakt.
|
#3
|
||||
|
||||
ik heb er nog steeds last van, ik heb mensen veel horen praten over de relais nummer 30 van de benzine?..
als hij uitvalt en ik geef gas bij hoort het gewoon alsof de benzine op is, dus lijkt me niet dat het iets is met de bougies oid.. iemand meer ervaringen hier mee ?
__________________
Golf MK1 LX '83 |
#4
|
||||
|
||||
Ja idd ervaringen mee. Ook al vaker over gepost trouwens. Het zou kunnen dat je tankdop niet meer ontlucht. Je tank wordt dan onder het rijden vacuum gezogen. Ook dit houdt natuurlijk een keer op omdat de pomp niet erg veel zuigkracht heeft. Je kunt dit testen door de dop los te draaien op het moment dat de motor uitvalt. Ik heb op deze mannier een golf van de sloop gered, na lang zoeken kan ik je wel vertellen !!
Succes ermee.
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 |
#5
|
||||
|
||||
oke en wat is daar eventueel aan te doen, een andere dop of een gaatje er in boren ofzo?
ik zal vd week sowieso ook ff de bougies, filters en nog wat meuk verversen misschien dat er iets bij zit waardoor het beter gaat werken.. mocht dit allemaal niet werken, probeer ik wat relais te vervangen en evt dat witte ding in mn contact.. anders zou ik het ook niet weten, heb em al 2x weg gebracht naar een garage het is ff 10 minuten goed en dan begint het geëikel gelijk weer
__________________
Golf MK1 LX '83 |
#6
|
||||
|
||||
wat voor carburateur zit erop?
is ook een bepaald type carburateur op golfjes 1 , waar een membraampje in een rubbertje zit, en door verloop van tijd gaan deze kapot.. |
#7
|
|||
|
|||
filterje in de tank bij de aanzuig pijp verstopt door rommel in de tank door evt door gerotte vulpijp
|
#8
|
||||
|
||||
sooow, ff een hele oude omhoog halen..
heb er nog steeds last van, echter zijn er een aantal dingen nagekeken en uitgesloten.. vervangen is ondertussen; benzinepomp, start module, carb schoon, nieuwe filters, ontsteking.. nu heb ik vandaag echter mn luchtfilter er af gehad, en het slangetje wat op die groene bol zit losgehaald.. hierdoor is het wel minder geworden (lees na 30 km oid) iemand nu nog aanwijzingen? volgens de statistieken word ik er nu triest van
__________________
Golf MK1 LX '83 |
#9
|
||||
|
||||
morgen ook nog ff een bobine proberen, toch heb ik het idee dat het niet daar aan ligt..
__________________
Golf MK1 LX '83 |