![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() dit is topic nummer ** zoveel over de verwarming.
ik heb het andere topic al volledig doorgelezen en heb een aantal symptomen die ik zelf inet aan elkaar durf te knopen. ![]() 1. mn verwarming word in de uiterst hete stand niet heet, eerder lauw. de verwarming word netjes warm samen met de motor. 2. in de choke eenmaal zodra ik een stukje gereden heb, en de motor op temperatuur begint te komen valt de choke al vroeg uit, en begint de motor als een trekker te lopen (valt soms uit) 3.na een poos, vooral op de snelweg. begint mn koelvloeistof lampje lichtjes op te gloeien. het word steeds feller en begeefment is het knipperen. even later is het lampje uit en begint het proces opnieuw. rond dit moment word de verwarming koud. en het opgloei -knipperen van het lampje blijft achter elkaar bezig. 4.verder is de auto vaak beslagen. van binnenuit met dikke druppels. heb altijd een handdoek in de auto. 5.ik heb de plek wel gevonden.. komt boven bij de pedalen vandaan. als ik de kap met foam boven de pedalen weghaal valt vaak een klein plasje. vraag ik me af heeft dit te maken met de verwarming?? ![]() of is het water lekkage. ik denk dat er een druk probleem is in het koelsysteem, want langs de reservoirdop word er kvs uitgegooid. en het peil moet om de 5000km bijgevuld worden. waardoor er mischien kvs weglekt achter het dashboard. en de kachel niet goed word gevoed? de temperatuurnaald blijft netjes in het midden. even kort, opwarmen, choke uit, temp lampje begint te branden, gaat knipperen. verwarming word ijskoud. er is een vochtprobleem vanonder mn stuur. Last edited by tim_j : 28-12-2008 at 00:17. |
#2
|
||||
|
||||
![]() ik denk zelf dat er in dat koppelstuk in het motorruim iets fout zit.
of onder het dasboard vanwege het vocht daar. |
#3
|
|||
|
|||
![]() De koelvloeistof lekage langs de dop,kan zijn dat de dop kapot is[rubbrring slecht op het overdruk ventiel]
Slecht werken van de kachel kan zijn dat het schuim op de kleppen geheel of gedeeltelijk weg is Knipperen van lampje kan in de tellerbak zitten of het relais |
#4
|
|||
|
|||
![]() IS je kachelradiator niet aan zijn eind?
je bouwt met rijden druk op in systeem en dan begint je radiator te lekken en daardoor de wagen nat van binnen.. Doordat je KV verliest gaat je lampje branden, en je bouwt een berg druk op in je systeem omdat het niet compleet gesloten meer is.. vindt je koppakking ookniet leuk .. |
#5
|
|||
|
|||
![]() quote : het word steeds feller en begeefment is het
Begeefment is dat nederlands???? ![]() ![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() zijn je ramen ook vet????????
duid ook op lekke kachel johan
__________________
passat 1.6D cl 1984(my daily) seat arosa 1.4 for sale.... passat 1.6 1999 (daily wife) |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
das Leids ![]() maar dat word dus leuk de boel uitbouwen. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat schuim zit in de kachel? |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
die zijn vet ja. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat zou heel goed kunnen. ik heb alleen de sympthomen, en op zoek naar de oorzaak. maar ik denk dat het uitbouwen word volgend weekend ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Als het in de kachel zelf zit is het niet goed Schuim[folie] zit op de bedieningskleppen in het kachelhuis zelf Als je de handel van warm en koud snel op de uiterste stand zet moet je een dof geluid horen van de klep Hoor je dat niet maar een soort blikken geluid,ga er dan maar vanuit dat het weg is |
#12
|
||||
|
||||
![]() ik hoor niet echt ee klap, maar je hoort iets bewegen en motor heeft het zwaarder.
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Is lastig zo op afstand
Kom een keer langs van de week |
#14
|
||||
|
||||
![]() ik test het wel of het voor het koppelstuk hetzelfde is als na het stuk.
|
#15
|
||||
|
||||
![]() ik heb het koppelstuk getest onder een kraan,
er komt water uit de de onderste dikke pijp en uit de retour. als ik de retour afdop met me vinger loopt die over. |
#16
|
||||
|
||||
![]() kachelradiator vervangen, als het lampje dan nog steeds gaat knipperen, is het tijd voor een nieuw sensor.
dinxperlo is denk ik iets te ver rijden voor jou, anders had ik je wel willen helpen met de kachelradiator vervangen. |