#1
|
|||
|
|||
Uitbouwen startmotor + smeren bendix
Mijn startmotor geeft een snerpend hoog geluid na het starten. Dit gebeurt alleen als de motor koud is. Dus als ik 10 minuten gereden heb en hem dan start dan gaat het goed.
Op het forum lees ik dat dit ligt aan het lagertje/busje wat in het koppelingshuis zit. Is dit de bendix? Maar waarom hoor ik het geluid alleen bij een koude motor? Het lagertje is bij een warme motor ook toch nog steeds versleten? Ik ben vrij handig, maar heb nog nooit een startmotor gedemonteerd. Mijn vraag is hoe ik te werk ga: 1. accu loskoppelen 2. startmotor demonteren 3. invetten bendix lager (zie onder, want onduidelijk) 4. inbouwen startmotor 5. accu aankoppelen Maar hoe de startmotor er uit ziet bij volkswagen (ik weet dat er twee typen zijn en dat volkswagen een speciale gebruikt). Dus zit de bendix vast aan de startmotor of komt er alleen een soort pin uit de startmotor en moet ik die smeren (en waar zit de bendix dan). En moet ik het busje waar deze ingaat ook smeren. Of moet ik hiervoor de hele startmotor openhalen, want dan begin ik er niet aan. Kan ik daar gewoon kopervet voor gebruiken? Last edited by Tobs : 02-12-2008 at 19:14. |
#2
|
||||
|
||||
Koper vet is niet om te smeren,droogt te snel uit,is een conservering om roest/vastzitten van schroefdraad te voor komen. Gewoon kogellager vet gebruiken. Volgens mij moet ie trouwens uit elkaar om dit te doen,maar dat stelt niet zoveel voor.
|
#3
|
|||
|
|||
Werkt deze wel met een bendixkoppeling? Is het geen schakelhefboom met rollenvrijloop.
|