|
||||
|
||||
Stuur slaat?
Hallo,
Ik heb een Golf2 1.6 bj 1985 , en nu na het nemen van een rotonde slaat mijn stuur, en heb ik het gevoel dat ie een andere kant op wilt, ik d8 eerst lekke band, maar dit is niet het geval , en zoals altijd is van buiten niets te zien in welke richting moet ik zoeken? stuurkogel, fuseekogel, wiellager, homokoneet???
|
||||
|
||||
klinkt alsof er ergens speling op zit..
krik je wielen eens op en ga dan voelen zou ik zeggen |
|
||||
|
||||
Terug slaan.
Een stuur dat slaat moet je meteen corrigeren. Voor je 't weet escaleert de boel, staat heel je huis op de kop, bellen de buren de politie en word jij aansprakelijk gesteld. Of je zoekt het bij de rubbers. Kan zijn dat de rubbers van de draagarmen of die bovenaan de veerpoten versleten zijn. Bij mij was dit laatste bij de Golf het geval. Het beestje had een eigen willetje, en ging alle kanten op. Na vervangen van deze lagers was het probleem verholpen en reed ie perfect!
|
||||
|
||||
Ik heb meteen teruggeslagen, het stuur is nu niet vervelend meer!!
Heb het gevonden, mijn rechter(bijrijderskant)Homokoneet is vergammeld, + 2 kapotte ashuisrubbers, mijn linker homokoneet is beginnend, maar kan nog ff, maar dat moet nog ff w88, laten de financien niet toe, de rest word wel vernieuwd! Bedankt voor het meedenken!! Greetz Mario