Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Transporter
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-11-2008, 19:31
carat85 carat85 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 11
Default t3 1900wbx ombouw naar diesel

*is het doenbaar om te schakelen (mechanisch geen probleem maar verschilt electriek ook veel in zo'n bus(dikte batterijkabels,enz bv)).

*koop ik best een volledige bus met desnoods kapotte motor maar dat ik alle andere dieselstukken e rmaar hoef af te vijzen of is het aantal verschillende stukken beperkt?

*mijn t3 verkopen en diesel kopen is geen optie
Reply With Quote
  #2  
Old 25-11-2008, 08:30
Houtstoker Houtstoker is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 108
Default

Om te beginnen past een dieselblok niet aan een benzine versnellingsbak. De koppelingsklok van de v-bakken zijn wel om te zetten. De ophangpunten van benzine en dieselblokken verschillen ook, maar doordat de ophanging aan een buizenframe gaat is ook dat om te zetten.

Voor een ombouw van benzine naar diesel zul iig de kabelboom van de motorruimte moeten hebben. Ook bij de klokken heb je een aanpassing nodig (voorgloeilampje, en kabels hiervoor), Verder zit er aan de voorzijde ook nog een koudestartversneller.

Heb je een pick-up dan past zo'n beetje elke VW diesel, bij een bus of camper passen alleen de zuigdiesels, tenzij je de dieselpomp van de 1.6 TD gebruikt. Deze past zonder problemen ook op de 1.9 TD

Bij een diesel zijn ook de uitlaat en de waterleidingen anders. Al met al een flinke klus, en waterboxers zijn toch niet zo moeilijk te vinden niet?
Reply With Quote
  #3  
Old 29-11-2008, 19:40
carat85 carat85 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 11
Default

absoluut niet, maar kdoe teveel km's en verbruik ligt dus te hoog :o)

die dieselombouw vergt idd wel wat. leg ik er nog beter lpg in niet?

greetzz
Reply With Quote
  #4  
Old 30-11-2008, 10:30
Houtstoker Houtstoker is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 108
Default

ids is lpg een goede optie, Ook is een 1.6 TD niet de leukse optie voor de bus

Klik ook eens op de links op mijn onderschrift en ga daar eens zoeken
__________________
Groeten Ad
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum