#1
|
||||
|
||||
Ombouw nieuw type naar oud type portier?
Even een vraag.
Aangezien een portier voor een Golf 1 1974-1975 moeilijk te krijgen is,zit ik er aan te denken om een later portier (1983 oid) om te bouwen naar het oude model. Er zijn veel verschillen,maar dat is niet het probleem. Mijn vraag is,zijn de schanieren hetzelfde als ik het beweegbare deel overzet?Dus als ik het oude deel met de 2 boutgaten overzet ipv het 'nieuwe' deel met 1 boutgat.. Heb nog geen nieuwer portier,dus kan het niet opmeten. Voor degene die het hebben kunnen volgen en ervaring hiermee hebben....ik hoor graag meer hier over
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#2
|
|||
|
|||
hey chris sorry ik heb nog steeds geen foto van het voorscherm! maar ik weet wel dat je het schanier deel met twee gaten een een 83 deur kunt zetten door middel van de pen er uit tetikken en het schanier omwissel dan past en klopt alles. heb ik ooit gedaan voor een jonge deur er in en dat was oke verder heb ik niet gezien hoe het was! ik zit met zelfde probleem namelijk met mijn 78er gti 1 deur oke rechter verrot dus ook ik ga dit proberen weet alleen niet hoe dit met de deurrubbers uitkomt. ivm dat oude type deur die kraag heeft aan de binnekant. als je setje 83 deuren zoekt heb ik ook nog staan heb namelijk twee setjes!
|
#3
|
|||
|
|||
Heb ik ook en past
|
#4
|
|||
|
|||
oke maar alles zit gewoon perfect dicht met de 83 deur rubbers omdat die kraag er niet aan zit aan de binnenkant!
|
#5
|
||||
|
||||
De verschillen die ik tegen gekomen bent muv de schanieren:
Gootje waar deurrubber invalt aan de kant van de schanieren(puntlassen uitboren en overzetten) Windvanger bij onderste schanier ipv halverwege het portier. Slot mechanisme van binnenuit gemonteerd ipv erop (gat in portier groter maken) Rand onder portierbekleding is vlak,nieuwer type heeft daar een kuil(uit oude portier zagen en in nieuwe lassen,volgens mij alleen bij 74-75-76) Handgreep met 1 schroef gemonteerd ipv met 2 bij later type.(opening aan buitenkant iets aanpassen)
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#6
|
|||
|
|||
mmm oke ik ga morge eens mee bezig houden kijken of het me lukt! maar dat zal wel!
|
#7
|
|||
|
|||
Slotmechanisme is van een 78er gelijk aan een 83er
Is veranderd na 76 |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb de 'pech' dat ik een 75er heb dus....
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#9
|
|||
|
|||
Kan zijn dat de pen in de B-slijl een andere hoogte heeft!!!ivm het andere slot
|
#10
|
||||
|
||||
Zal het eens opmeten..
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#11
|
|||
|
|||
ik heb nog 2 deuren van een oud type staan.
je mag ze vorr 80 euro op komen halen. deuren zijn niet verroest. ik hoor het wel als je interesse hebt. gr igor |