#1
|
||||
|
||||
automaatbak olie
hey hey!
ik wil even de olie van mijn automatenbak gaan vervangen , hoe doe ik dit het beste? hoeveel gaat er ongeveer in? en het belangrijkste , zit hier ook een oliefilter in??? hoop dat jullie me verder kunnen helpen . groet Eelco |
#2
|
||||
|
||||
niemand die dit wel eens gedaan heeft?
|
#3
|
|||
|
|||
Er zal wel een filter in zitten. Bij vw weet ik het niet maar bij opel is dat geen vervangings artikel (zegt opel), gaat een heel leven lang mee.
Bak olie zal ongeveer 5 liter zijn denk ik. Rekordc |
#4
|
|||
|
|||
Je moet simpelweg de "carterpan" onder je bak wegschroeven (ik meen dat er geen aftapplug is). Filter kun je schoonmaken. Daarna weer bijvullen door het pijlgat.
__________________
Daily T4 2.5TDI 88p Gezinsbak Passat 3bg 1.9tdi 2005 Project 1 Golf Type1 1600GTi 1981 (marsrot) Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige) Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio |
#5
|
|||
|
|||
http://www.esvj.be/websites/mk2_golf_jetta/
http://www.kroon-oil.com/nl/ Hoop dat je er wat mee kunt! |
#6
|
||||
|
||||
jup gewoon vullen tot het pijl gat, tot de zooi er uit gaat lopen. Dan zit je precies goed.
|
#7
|
||||
|
||||
kijk , hier heb ik wat aan mensen! bedankt!
dus er is geen aftapplug?? , en hoeveel liter moet ongeveer halen?? alvast bedankt! grtz Eelco |
#8
|
|||
|
|||
8.4 ATF-peil controleren
Het is erg belangrijk dat het ATF-peil van de automatische transmissie juist is; dat wil zeggen tussen de twee merkstrepen op de peilstok in ligt. Controleer het peil onder de volgende condities: 1 Auto op een vlakke vloer. 2 Keuzehendel in N. 3 Motor draait stationair. 4 ATF moet handwarm zijn (40-60 °C). Bijvullen: - Gebruik alleen ATF met de aanduiding Dexron. Gebruik geen aanvullende smeermiddelen. - Vul de ATF bij via de peilstokpijp met een trechter met een verlengslang. - Controleer het ATF-peil opnieuw. - Het verschil tussen de bovenste en de onderste merkstreep op de peilstok bedraagt 0,4 liter. - Vul niet te veel bij! Dit kan storingen veroorzaken. Het teveel moet weer worden afgetapt! - Wanneer de transmissie leeg was, vul dan in eerste instantie 2,5 liter bij. Start de motor en schakel een keer alle standen in. Controleer vervolgens op de hiervoor beschreven manier. bron: http://www.esvj.be/websites/mk2_golf_jetta/ Last edited by rekordc : 17-10-2008 at 10:46. Reason: bron vermelding toegevoegd |
#9
|
||||
|
||||
Super uitleg..!!
ik ga van het weekend ook ff de bak olie verwisselen. en de olie van het dif dan? hoe krijg je dat eruit? en er weer in...?? ik weet dat er 75W90 Halfsynthetisch in moet... Greetzz..!!
__________________
Bad news : Time Flies Good News: You're The Pilot |
#10
|
||||
|
||||
idd super uitleg!
maar wat zal er ongeveer in gaan? en over die olie in het dif?? wie heeft hier meer info over?? waar zit dit en dergelijke ,want mijn golf 1 maakt nog steeds een raar geluid en denk dat het of bij de bak weg komt of in de aandrijving?? |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Zowiezo dus 2.5 liter . Maar weet wel zeker dat er meer in moet dus haal maar 3a4 liter (meestal per liter verpakt en niet echt goedkoop). Dif zou ik zo niet durven zeggen. Wat voor een geluid hoor je dan precies? Getik, gebonk, reratel enz enz. En wanneer: Bij optrekken , remmen, bochten links/rechts, slecht wegdek, of gewoon altijd. Licht getik wat constant aanwezig is (bij rijden) kunnen bijvoorbeeld je wiellagers zijn. Gebonk in bochten kan in je homokineten zitten. Bij remmen kromme schijven oid. Bij slecht wegdek kan je vering gaan rammelen (bestekla). Er zijn dus genoeg opties.
__________________
Daily T4 2.5TDI 88p Gezinsbak Passat 3bg 1.9tdi 2005 Project 1 Golf Type1 1600GTi 1981 (marsrot) Project 2 Golf Type1 1500LS 1979 (beige) Project 3 Golf Type1 2000Gti Cabrio |
#12
|
|||
|
|||
Volgens het Kluwer handboek is er voor het vullen van de automaatbak 3 liter nodig. Echter heb ik bij het verversen van de olie bij mijn automaat iets minder erin kunnen doen. Misschien blijft er toch meer achter ergens?? Dus voorzichtig bijvullen.
Verder gaat er in het differentieel 0.75 liter. Maar hoe en wat daar heb ik geen idee van. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
dat geluid had ik toen al een topic over aangemaakt! alle 4 de wiellagers zijn vervangen , het lijkt een wiellager geluid die mee gaat in toeren! rij je 120 is het weg , rij je 80 zoemt het als een gek , denk dat het iets in de bak is... |
#14
|
||||
|
||||
niemand over die dif olie?
en iemand toevallig al een olie wisserl gedaan?? |
#15
|
||||
|
||||
Iemand info over het olie van de differentieel? Moet deze week van een klant zijn automaat van een beurt voorzien en wil de bak ook nieuwe olie geven.
Ik ken de 010 bak niet.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#16
|
||||
|
||||
SAE 90 API GL5 en gaat ongeveer 0,75 liter in het differentieel.
Last edited by Kaj_A : 08-06-2009 at 17:31. |
#17
|
||||
|
||||
Ja leuk we weten nu wel hoeveel liter er in het dif moet, nu nog de manier hoe je die vervangt.
Koop gewoon een 5 liter can met bak olie, heb je altijd genoeg en kan je nog is bijvullen als nodig is... |
#18
|
||||
|
||||
Owja bij mij ging me bak kapot toen ie zo aan het zoemen/joelen was. Zelfde probleem hoe harder je reed hoe harder het geluid...
|
#19
|
||||
|
||||
Ik ga morgen de startmotor eraf pakken en dan kijk ik ook wel even of ik de olie in het differentieel kan vervangen.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Jammer van de toon waarop je het zegt. Dat terwijl je zelf niet met een oplossing komt, zeg dan niets. |