|
||||
|
||||
spaghetti spruitstuk met of zonder kat
beste vw'ers
Ik ben de laatste tijd aan het kijken voor een spaghetti spruitstuk voor een polo g40 maar weet alleen niet of ik die dan met kathalisator of niet eronder moet zetten, vanwege het geluid. Ik heb nu dus een kathalisator, geen middendemper en een s-rohr achterdemper waar ik het merk zo niet van weet. iemand ervaring met het geluid zonder kathalisator? gaat dat te hard of klinkt dat juist heel vet. en hoe hebben jullie die kathalisator dan vast gemaakt aan het spruitstuk ( gewoon zelf gemaakt of zijn daar andere kathen voor omdat de originele kat aan de originele spruitstuk vast zit) groeten tim |
|
|||
|
|||
Je kan voor je originele spruitstuk een cat vervanger kopen. Is gewoon het zelfde deel als waar je kat aan vast zit, alleen dan zonder cat. Scheelt ook wat vermogen.
Een spagetti spruitstuk kan je er meteen zonder kat onder zetten. Of kiezen om er een racekat onder te zetten. Zelf rij ik met een spaghetti zonder cat zonder middendemper en met een supersprint einddemper. Hij maakt wel geluid. Maar niet overdreven veel herrie. |
|
||||
|
||||
hey sjef
bedankt voor je respons weet jij zo een merk of een site waar je deze twee opties kunt kopen? een catvervanger klinkt opzich ook wel goed dan hoef je ook niet steeds heel je spruitstuk te vervangen bij de keuring maar laat de optie spaghetti spruitstuk ook nog open want heb al wel een bod gedaan op een spaghetti spruitstuk op ebay.de groeten |
|
|||
|
|||
Hmmm, dat moet ik even voor je navragen. Ik loop met me G40 bij een maat van mij die bij een BOSCH service center werkt. En die regeld al die onderdelen via de zaak.
Geen flauw idee waar dat allemaal vandaan komt. Ik zal morgen even kijken voor die katvervanger. Die zit bij me broertje op ze G40. Misschien dat ik een merk of typenummer kan vinden. Ding staat toch in de hoogte wegens een drastische verlagingsoperatie. Ik laat het je effe weten. Gr Pim |
|
||||
|
||||
Ik heb op de G40 (G60) een Powersprint systeem (kleine zusje van supersprint)
Mijn systeem: Dit is dus spagetti zonder middendemper + alleen einddemper, en dat is nogal een berg herrie.... Het lader geluid kun je bijna wel vergeten, in mijn geval is de G60 lader wel luider, dus je hoort hem nog wel, maar ik zou er een race kat of iets tussen doen. Misschien ligt het ook aan dit type einddemper, en is die erg leeg... Ik zou minder geluid proberen te krijgen , maar in mijn geval heb ik ervoor gekozen, puur voor de pk's...
|
||||
|
||||
ok bedankt, klinkt goed allemaal en pvdp ziet er zeer netjes uit.zal zeker wel klinken. als je keer filmpje maakt laat maar horen ben zeer benieuwd en denk wel meer mensen want zijn weinig filmpjes op youtube enz.
en sjef alvast bedankt dat je wil kijken naar het merk en type. zal het dan nog wel horen. groeten tim |
|
|||
|
|||
Ik ben nog niet bij de auto geweest. Maar morgen moet ik toch even in de garage zijn.
Je hoort het. |
|
||||
|
||||
hey sjef
super bedankt dat je het voor me wilt uitzoeken maar heb toevallig gisteravond via ebay gewonnen met bieden op een spaghetti spruitstuk, krijg hem deze week binnen. dat is er ook een zonder kat, laat meteen weten of het iets is! moet denk ik alleen nog een lambdasonde aansluiting maken, hoe is dat bij jullie opgelost? groeten tim |
|
|||
|
|||
Je neemt een moer waar je sonde in past, boort een gat in je spruitstuk. Last deze moer vast boven het gat. en klaar.
Je kan natuurlijk ook een bus erop lassen en daar draad in tappen. (dat heb ik gedaan) Volgens mij moet je ook rekening houden met de afstand die je sonde heeft ten opzichte van je cilinders. Maar dat kan je makkelijk nameten op je oude spruitstuk. Gr, Pim |
|
||||
|
||||
ok zal het is bekijken als ik hem binnen heb, hoop dat die lambdasonde een beetje makkelijk los komt van mijn oude kat.
groeten tim |
|
||||
|
||||
wat duurt dat toch lang zeg voordat je geld over is gemaakt naar duitse bank en voordat de spaghettispruitstuk binnen is!
heb de 20ste geld overgemaakt en is bij mij al goedgekeurd maar nog steeds niet op zijn rekening, dus verwacht hem pas volgende week. Weet iemand hoelang het duurt voordat een pakje aankomt vanuit duitsland naar nederland. hij woont in Berlijn. tim |
|
||||
|
||||
hier zijn wat foto's van de spruitstuk! stond geen merk bij, misschien dat iemand hem herkent.
tim |
|
|||
|
|||
Op die van mij lijkt die iig niet.
Ik heb der een van SLS tuning opzitten. Maar helpen aan paarden doet deze je zeker. |
|
||||
|
||||
ik hoop het
ik denk dat er weinig verschil zit tussen spaghettispruitstukken. het zal wel helpen als je de scherpe randjes enz goed weg vijlt zodat je uitlaatgassen een goede flow hebben maar verder zal het hetzelfde zijn denk ik. tim |
|
|||
|
|||
Verschil is er wel degelijk hoor.
de flow de afwerking etc. Van de 421 is ook heel belangrijk die moet gelijk zijn. en elke pijp moet evenveel weerstand hebben. etc. Mijn spruitstuk zat in het stage 5 tuning pakket van SLS. omgerekend zo'n €300- Los kost die 400. Maar dat spruitstukkie van jou is verders ook top. Werkt prima. Maarja het is natuurlijk net wat de gek eraan uit wil geven |
|
||||
|
||||
Ziet eruit als van Raceland...
Normaal gesproken kost verzenden trouwens een dag of 4-5, maar ligt er ook aan of het weekend er tussenzit...
|
||||
|
||||
ja ok dan klopt maar mag toch aannemen van een bedrijf dat die flow wel berekent is.
4 a 5 dagen kan wel kloppen, hij heeft hem vandaag opgestuurd dus denk dat hij maandag of dinsdag bij mij is. nog steeds niemand die filmpjes heeft gemaakt van het geluid van zo'n spruitstuk, klapperd hij lekker, gewoon zwaar geluid of juist hol? tim |
|
|||
|
|||
ik heb er geen filmpje van, en dat kan ik voorlopig niet maken ook.
Maar stationair klinkt het zwaar en volgas heel schraal en snerpend. Bij mij teminste. |
|
||||
|
||||
klinkt goed alleen jammer dat je uit een polo g40 niet zo'n mooi klapperend geluid krijgt als je het gas loslaat, die golfjes allemaal wel maar polo's niet.
miss door de g-lader omdat je zo betere verbranding hebt en niet overtollig bezine verliest? tim |
|
||||
|
||||
hey je moet gewoon een raptor schotte demper platsen als ijnd demper die zijn stiller gonzen minder in de auto als je op de snelweg rijd en je heb gelijk wat tegen druk wat een g. motor nodig hebt ik heb hier een uitlaten boer www.nmparts.nl/ hij is zeer goet koop. wat ik heb bij www.nmparts.nl en spaghetti spruitstuk van hottunning laten om lassen naar groep A (60MM) kat is ook weg en hat eerst een door laat demper die geen tegen druk hat liep hij goet maar toen hat ik er een raptor groep A (60MM) schotten demper geplaats liep hij nog beter en was een stuk feller en stiller
|