Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-10-2008, 13:22
RJTuning's Avatar
RJTuning RJTuning is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 483
Default Blok 1800 8v in jetta 1

Goeiedag.

Ik heb van een vriend van Tjaap een Golf 2 GTI uit '89 gekocht met het volgende plan.

Zelf rijd ik in een Jetta mk1 uit '84 met een 1.5 8v JB motor.

Nu wil ik de golf uit elkaar trekken en alles is onderdelen gaan verkopen, en het blok over zetten in mijn Jetta.

Nu is mijn vraag wat voor problomen ik tegen aan lopen?
MBT ophanging, aandrijving, boordcomputer. ruimtedelen zoals ruitenvloeireservoir

even nog een paar foto's:
De golf 2 GTI



Met de 1800 8v blok






Die gaat ruilen van blok met mijn Jetta



tegen de 1.5 JB motor.





En nog even een foto'van ze allebei.



Ik ga in een garage in hoek van holland samen met`Gertjan en nog een vriend hem helemaal uit elkaar halen en alles in onderdelen verkopen.

De 4 bak uit de jetta blijft erin. aangezien er in de bak van de golf een groot gat zit en niet meer te gebruiken is.

zodra het project officieel gestart is start ik nog wel een topic over dit project. en zodra er onderdelen te koop staan kun je ze vinden in de te koop sectie.
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber''
VW Santana 1.6 diesel '82

'' En GOD zag, dat het lauw was ''
Reply With Quote
  #2  
Old 02-10-2008, 16:31
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

mm oke de 4 bak dus achter de gti motor kan alleen ga je wel een versnelling missen! en ben bang dat je bak het niet gaat houden! gewoon je golf 1 motorsteunen gebruiken. benzine pomp plaatsen. uitlaatspruitstuk over zetten of gelijk spaghettie monteren! en bedrading aansluiten das altijd het leukste! of je moet geluk hebben dat hier nog het oude tijpe zekeringkast in zit [bij de gti] maar verwacht het niet! succes met je project.
Reply With Quote
  #3  
Old 02-10-2008, 18:24
RJTuning's Avatar
RJTuning RJTuning is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 483
Default

dankje

ik was er al achter dat ik gewoon dezelfde motorsteunen moets gebruiken. maar zat een beetje met de boordcomputer. zat eraan te denken dat ik alleen de dingen ervan gebruik die nodig zijn om de motor te laten draaien. en olietemperatuur en oliedruk sluit ik wel op een andere manier aan.

als iemand anders nog tips en trucs voor me heeft graag. of gewoon even je goedkeuren vind ik ook al leuk

zal natuurlijk pas de echte problemen tegenkomen als ik eraan begin.
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber''
VW Santana 1.6 diesel '82

'' En GOD zag, dat het lauw was ''
Reply With Quote
  #4  
Old 02-10-2008, 18:33
fabbi fabbi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,570
Default

Zou toch proberen een 5 bak passend bji de gti motor te scoren.....
Als de 4 bak het al houd gaat het niet lekker rijden....
Reply With Quote
  #5  
Old 02-10-2008, 19:23
RJTuning's Avatar
RJTuning RJTuning is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 483
Default

naja het schakelt een beetje kort en mis die 5de. maar die 5 bak komt er ook wel.

alleen nog niet meteen. moet em eerst vinden.
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber''
VW Santana 1.6 diesel '82

'' En GOD zag, dat het lauw was ''
Reply With Quote
  #6  
Old 02-10-2008, 19:26
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Brandstof pomp moet je ook van de GTI over zetten
Je kunt het beste eerst de ombouw doen en dan de onderdelen[als de motor draait] gaan verkopen
Zul je net zien dat je iets verkoopt dat je nodig hebt
Reply With Quote
  #7  
Old 03-10-2008, 20:39
RJTuning's Avatar
RJTuning RJTuning is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 483
Default

jah pcies. goeie tip!

maar denk dat ik wel met zekerheid het interieur en de deuren kan gaan verkopen zonder dat me motor er rotter op loopt
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber''
VW Santana 1.6 diesel '82

'' En GOD zag, dat het lauw was ''
Reply With Quote
  #8  
Old 03-10-2008, 21:03
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

heb je de wielen er nu toch bij of moeten die nog een keer terug?
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #9  
Old 10-10-2008, 14:16
RJTuning's Avatar
RJTuning RJTuning is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 483
Default

moete nog een keer terug.
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber''
VW Santana 1.6 diesel '82

'' En GOD zag, dat het lauw was ''
Reply With Quote
  #10  
Old 10-10-2008, 17:48
sanderz's Avatar
sanderz sanderz is offline
Married to PC
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 4,234
Send a message via MSN to sanderz
Default

watvoor interieur zit erin rutger?
__________________
Passat 35i 1989
Reply With Quote
  #11  
Old 10-10-2008, 18:48
RJTuning's Avatar
RJTuning RJTuning is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 483
Default

die omin vieze GTI blauw interieur. jwt
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber''
VW Santana 1.6 diesel '82

'' En GOD zag, dat het lauw was ''
Reply With Quote
  #12  
Old 15-10-2008, 21:26
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Zaterdag gaan we een poging wagen tot ombouw,
ik had nog enkele vraagjes voor de kenners hier:
Wat voor motorcode heeft dit blok (modeljaar 88) en wat voor Digifant zit hierop, 1 of 2?
Of algemene tips bij het ombouwen van carburateur naar Digifant?
Brandstofpomp is gewoon over te zetten van Golf 2 naar Jetta 1?
Reply With Quote
  #13  
Old 15-10-2008, 22:25
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Is die 1500 gaar?
Ombouwen moet niet zoveel problemen opleveren. Meeste mee overbouwen en wat kleine dingen aanpassen Qua elektra (digifant etc) heb ik eigenlijk geen idee hoe dat in z'n werking gaat.

Ik zou echt voor een 5-bak gaan, maar volgens mij ben je al overtuigd
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #14  
Old 15-10-2008, 23:06
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Nee, die 1500 loopt eigenlijk nog perfect.
Maar meneer wil meer vermogen om de Subaru Impreza van z'n zwager bij te kunnen houden

We hebben wel geluk dat we een complete auto tot onze beschikking hebben om het zooitje over te bouwen.
Reply With Quote
  #15  
Old 16-10-2008, 08:54
royv88 royv88 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 127
Default

goeiedag
als je bij de jetta de aavoer van brandstof vanuit bovenzijde tank hebt, dus waar de brandstofvlotter zit, dan moet je deze vervangen voor eentje met een opvoerpompje dus bv van een cabrio met 2h motor. of de gti heeft er een en die kun je misschien gebruiken.
ook moeten de brandstof leidingen worden vervangen voor groteren.
ik ben op het moment bezig in mijn cabrio een gti blok te leggen. had een caburateur (ex) motor. deze 2 stappen wist ik voorop ook niet dus ik denk vermeld ze maar ff.
mvg roy
Reply With Quote
  #16  
Old 19-10-2008, 20:20
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Zo, even een fotoverslag:



Begonnen met dit



Eerst even koffie er overheen gegooid.



Heftig aan het sleutelen





Jeej motor ligt eruit



Leeg





En een aanhanger en kofferbak vol spul

Tijdens het slopen ook nog een kerel ontmoet, die toevallig met z'n Golf 1 16v langsreed. Meteen wat handige tips van gekregen.
Remmen zijn zo over te zetten, voor en achter.
Met de kabelboom komen we ook mooi uit, na enig onderzoek bleek dat er nog een oud type kabelboom inzat, was dus enorme mazzel is want dat is als het goed is plug en play over te zetten
Enige wat we nu nog nodig hebben is een brandstofpomp van een injectie model, cabrio of GTI dus.
En iets met de uitlaat verzinnen, maar er komt waarschijnlijk meteen een spaghetti spruitstuk onder.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum