|
||||
|
||||
Schuifdak dichtkitten
Ik had vandaag een natte kont want m'n schuifdak lekt als de ziekte.
Zowiezo was dat ding niet helemaal lekker meer, en ik gebruik hem vrij weinig. Dus ik wil dat ding ff dichtkitten. Welke kit kan ik daar het beste voor gebruiken? En zit ie dan ook echt 100% dicht? |
|
|||
|
|||
ruiten kit ( waar je een raam mee in de auto kit ) ...krijg je hem nooit meer open
en lek vrij ( als je genoeg gebruikt ) |
|
||||
|
||||
origineel schuifdak?
|
||||
|
||||
Meestal,bij origineel schuifdak,zijn de afvoeren verstopt.Of de goot die met het paneel meeloopt aan de achterzijde van het schuifpaneel is door gerot.Afkitten vind ik maar niks,noodoplossing.Volgens mij moet je zoekfunctie even gebruiken,zijn al meer topics over geweest.
|
|
||||
|
||||
Klopt, afvoeren zitten verstopt.
Zitten helemaal vol met roest. Weer een reden om te kitten dus |
|
||||
|
||||
Hemel eruit, Dak losschroeven en een ander dak erin (sloop o.i.d.). Slangen even schoonblazen en weer aansluiten op het dak (4 hoeken)
Glas danwel staal paneel moet je om kunnen zetten (losschroeven van mechaniek) Dichtkitten lijkt nu een goede optie, maar eeuwig zonde zeker als het volgend jaar weer zomer wordt. Succes ermee |
|
|||
|
|||
Ik heb daar zelf sikaflex voor gebruikt. Voordeel daarvan is dat deze kit soepel blijft. Ik weet niet wat de eigenschappen van ruitenkit zijn, maar de voorruit wordt direct op het metaal geplakt. Een zonnedakje zal op het rubber liggen en daar op worden vastgeplakt. En voordeel van de sikaflex is dat je het altijd nog kunt doorsnijden en je dakje pogen te maken.
Gr Jeroen |
|
||||
|
||||
Hoe loopt die afvoer dan? volgens mij lekt ie bij mij ook via die afvoer, maar ik heb het idee dat het nergens naar toe afgevoerd wordt!? dus ook verstopt zit
|
||||
|
||||
Quote:
Bij af fabriek schuifdaken, lopen de afvoeren met "tuin"slangen vanuit de hoekpunten van je schuifdak door de A en C stijlen, tot ze zowat onder de auto uit komen. Als de slangen verstopt zitten kun je ze bijna altijd wel doorblazen met een luchtspuit. Het kan wel zijn dat je de hemel los cq. eruit moet halen om bij de achterste slangen te kunnen. De voorste zou je moeten kunnen bereiken door alleen de hoeken van de hemel los te maken. Succes |
|
||||
|
||||
Quote:
Je kan ook gewoon je dakplaat eruit halen, dan met een luchtspuit met verlening oid, doorspuiten. hoef je niet heel je hemel eruit te klussen. maarja als dat niet lukt moet alsnog de troep los. succes! mvg Mike |
|
||||
|
||||
Ok dat wist ik dus niet, mooi ga er morgen gelijk even naar kijken..
|
||||
|
||||
Mja, maar de makkelijkste manier en het minste werk is dus nog altijd gewoon dichtkitten.
Ik hecht vrij weinig waarde aan m'n schuifdak dus ik ben ook niet van plan om dat ding weer werkend te krijgen. Mag de volgende eigenaar lekker doen, of hij gaat naar de sloop :P |
|
||||
|
||||
Quote:
Wordt toch vrij lastig voor een volgende eigenaar als je hem dichtkit. Je kunt natuurlijk ook ducktape erover plakken dan... |
|
|||
|
|||
Mijn dakje was bij aankoop ook dichtgekit. Aangezien ik dan nieuwsgierig ben of ik het toch werkend kan krijgen, open gesneden met een mesje. Dus dat lukt dan nog wel. Ducktape ziet dan echt pruts uit en zal waarschijnlijk ook wel zo werken.
Gr Jeroen |
|
||||
|
||||
Vanavond even met een rolletje ducktape het dak 100% dicht gekregen
|
|
||||
|
||||
had je beter gisteren kunnen doen, als ik zie wat voor k*tweer het een kilometer verderop de hele dag geweest is...
Ik kon vanmiddag kiezen; of met de boot, of met de auto naar de winkel...
|
||||
|
||||
Hij staat gelukkig altijd droog in een schuur
|
|
||||
|
||||
Dat doe je dan weer goed! polootje was net gewassen, die kan nu nog een keer.. Modderspatten van de grond zitten bijna op het dak!
|
||||
|
||||
Quote:
Krijg je met al dat verlagen he
|
|||
|
|||
heb zelfde probleem maja ik heb hemel eruit gehaald en alles los gehaald en leidingen leeg blazen en afvoer schoon maken en dak goed afstellen scheeld ook heel veel !