#1
|
||||
|
||||
vraagje voor de remmen kenners .....
ik heb dus nog de gewone remklauwen van de vr6 ,met orgi blokken en geboorde zimmerman schijven.
nu heb ik in een ver verleden de remklauw houder (de beugel ) afgeslepen (anders passen mijn wielen niet , nee ook niet met 1.5 spoorverbreding) maar nu heb ik 17 "ers dius moet er iets anders mogelijk zijn. ik ben er niet over tevreden, remt slecht en trilt (weer na 2 sets schijven ) optie 1) weer een goede beugel eropzetten en andere blokken , maar welke ? liefst ferodo . optie 2 )ik kan 2 pots klauwen kopen ,die passen zo maar heb ik dan meer druk of remt ie beter ? optie 3) 4pots van porsche , kan ik ook zo kopen ,maar de adapters en schijven ... dus als iemand een goede tip heeft .........(p.s. de seat kit is geen optie) |
#2
|
||||
|
||||
optie 1 lijk mij een goede en redelijk betaalbaar
optie 2 remt beter omdat je 2 zuigers per klauw hebt (dat bedoel je toch met pots) optie 3 zeker een goede keuze maar de rest zal wel prijzig zijn maar op remmen moet niet bezuinigd worden dat moet goed zijn!!
__________________
bora TDI golf 4 cabrio heiglijn www.vw-speed.nl Voor al uw vervanging- en slijtage onderdelen ook OEM www.delmau-shop.nl |
#3
|
||||
|
||||
Juist remmen moet gewoon goed zijn.
maar die 2 pots (zuigers) zou dat zoveel schelen ? dus 2 kleinere IPV 1 grote ..... lijkt mij in theorie hetzelfde.... |
#4
|
||||
|
||||
ja maar wordt beter verdeeld, maar orginele zo ik voor gaan als je verder niks aan het vermogen hebt gedaan
__________________
bora TDI golf 4 cabrio heiglijn www.vw-speed.nl Voor al uw vervanging- en slijtage onderdelen ook OEM www.delmau-shop.nl |
#5
|
||||
|
||||
Ik zou voor de 2 pots klauwen gaan met Ferodo blokken. Porsche remt wel goed, kost ook wat maar die zie je toch bijna met je nieuwe velgen
|
#6
|
||||
|
||||
Ja maar er moet in de winter ook nog mee gereden worden
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#7
|
|||
|
|||
check dit eens
passen zo erop zonder aanpassingen ofzo http://www.bahnbrenner.com/acatalog/VW_Brakes.html |
#8
|
|||
|
|||
Ga naar de sloop en zoek een Audi TT/S3 remset bestaan uit een normale klauw met 54mm zuiger en een 312mm schijf, dit remt super! En is simpel passend te maken op een Golf VR6 fusee. De Girling 60 klauwen (de dubbelpots waar je het over hebt denk ik)zijn ook leuk maar als je toch met 17" gaat rijden zou ik de TT remmen nemen (staat ook beter)
Porsche remmen zijn natuurlijk helemaal top maar vergeet niet dat de grootte van de klauw het gebruik van een hoop wielen tegengaat.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#9
|
||||
|
||||
thanx daar heb ik iets aan!
|
#10
|
|||
|
|||
http://www.esctuning.com staan wel leuke plaatjes op.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#11
|
|||
|
|||
http://www.ecstuning.com/stage/edpd/pagebuild_v2.cgi?make=Volkswagen&engine=VR6&model= Golf%20III&submodel=&category=Braking&subcategory= Big%20Brake%20OEM
Hier gaat het dus om..
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#12
|
||||
|
||||
Waarom zouden Brembo's geen optie zijn?
Ik heb Brembo's laten plaatsen, 4 gaats van een Seat Ibiza CupraR. voorheen: erna: Remmen: SUPER! Voor de VR6's is een Leon cupra een optie, maar die is dik duurder dan de 4gaats versie. Optioneel zou je dan de 4 gaats versie kunnen nemen en die tot 5gaats boren, scheelt weer een paar honderd euro's. complete sets voor 4gaats zijn al leverbaar vanaf 650 euro's. Meer info: www.roma-tuning.nl... of kijk op het corrado-forum, ondertussen hebben we een zootje mensen die met deze remmetjes rijden. Iedereen is laaiend enthousiast erover......
__________________
--------- |
#13
|
||||
|
||||
waarschijnlijk heb ik al klauwen van een AMG mercedes ook 4pots van brembo , zijn welwat durrder maar ja , schijven worden dan 312 mm ( S3 5x100)
maar eff wachten tot ik alles binne heb. |
#14
|
||||
|
||||
Aan jou valt ook geen knoop vast te binden he Peter.....................Haha
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#15
|
||||
|
||||
hehehe het valt ook niet mee om iets uit te zoeken ....
|
#16
|
||||
|
||||
zo heb ze binnen AMG mercedes brembo's
maatje 43 ertussen voor de vergelijking ...... |
#17
|
||||
|
||||
goed bezig peter, ff montere...
Ow, eerst ff die stroseks polijste, anders past het nie
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#18
|
||||
|
||||
Tering wat gigantisch echt tof
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#19
|
|||
|
|||
Damn, echt mega groot, wat voor 'n schijdiameter gaat daar tussen komen??
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#20
|
||||
|
||||
312 mm moet ertussen ( bij mij dan )geloof dat je tot 330mm ? kunt. |