|
|||
|
|||
Spagetti Spruitstuk
Als je een spagetti spruitstuk wil monteren op een golf1, is het dan nodig het blok uit de auto te halen? Of moet je dit op een of andere manier toch ergens tussen door krijgen?
|
||||
|
||||
Van onderaf moet het lukken. Dus of op en brug of met pootjes.
|
|
|||
|
|||
En alle boutjes goed inspuiten met wd40
|
|
||||
|
||||
En je zult waarschijnlijk je aandrijfas los moeten draaien anders heb je ruimte tekort.
Dat was in mijn geval tenminste zo. Ik heb wel een Gr A dus misschien dat je met dunnere buizen de draai net kunt krijgen. Succes Groeten, LRR
|
|||
|
|||
Bij mijn gti moest alleen de stabilisator stang los, verder ging de supersprint spaghetti er zo onder.
Heb wel koperen moertjes gehaald bij vw en direct nieuwe tapeinden, dan kan het spul ooit weer eens los.... grtn yal |
|
||||
|
||||
Inderdaad even nieuwe tapeindjes halen en moertjes en uiteraard pakking. Groep A van Supersprint is overigens niet dikker dan die wij bijvoorbeeld van Raceland verkopen. Groep A is pas vanaf de aansluiting naar middenpijp dikker. Blok hoeft er niet uit en zover ik weet kunnen assen ook gewoon blijven zitten.
|
|
|||
|
|||
Het gaat om de volgende uitlaat. Ik heb er nog geen een gekocht, maar heb misschien interesse in deze:
http://auto-diversen.marktplaats.nl...&fta_ind=1&fs=1 En anders een nieuwe raceland. Teminste, als niemand hier op het forum nog een goede 2e hands te koop heeft. Ik heb er wel 1 nodig met labda gat. @marc, wel grappig ik heb jou spruitstuk ook overwogen (mp) en als ik geen goede 2e hands kan vinden wordt het een nieuwe bij jou vandaan.
|
||||
|
||||
Heb even via de search naar een oplossing / antwoord gezocht, maar nergens gevonden.
Bij m'n Golf 2 heb ik gisteren een KR ingebouwd, en bij het verwijderen van het oude spruitstuk was het al een drama de zooi los te krijgen, ook met de motor er uit. Is het nodig dalijk WEER de motor (of het achterste subframe) d'r uit te halen om het spaghetti spruitstuk te monteren, of is er een andere oplossing? Let dus wel, het gaat om een Golf 2.
|
||||
|
||||
niet noodzakelijk, maar leuk is anders, zeker zonder brug.
|
|
||||
|
||||
Ja is noodzakelijk mits je sleutelsmurfen hebt.
|
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Marc, spreek je uit ervaring of van horen zeggen?
En Henk, moet het achterste subframe "alleen" los, of heel de motor d'r uit? Het probleem dat ik ben tegengekomen is dat de zooi niet tussen het stuurhuis en het schutbord past, ongeacht hoe je het draait, wringt of rammelt...
|
||||
|
||||
ervaring, met een jetta 8v maar dat maakt in principe niet uit.
Wij hebben het toen op een tweekolomsbrug gedaan en het stuurhuis en aandrijfas losgemaakt, wel laten zitten, ging best maar hadden geluk dat er geen tapeinden afbraken |
|
||||
|
||||
Ik heb het zonder brug gedaan maar vond het echt een k.... klus. Zowel van onder als van boven. Moest echt de lucht inlaat van mijn dx afhalen anders kreeg ik de boel niet vast. Succes.
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 Last edited by arno2000 : 24-06-2009 at 22:06. |
|
||||
|
||||
Bericht gehad van Jeroen van Bolku Tuning, die me prima geholpen heeft tot nu toe. De spruitstukken die van hem afkomen zijn tweedelig, waardoor gewoon alles kan blijven zitten voor de montage.
Ik ga er dus van uit dat het ene deel tot net boven het stuurhuis loopt, en het tweede deel daar begint, om zo aan beide delen maar een heel kort stuk bocht te hebben zitten. We zullen het zien als de boel binnen is.
|
||||
|
||||
Klopt en bij Golf 2/3 8V moet je gewoon het inlaatspruitstuk eraf halen dan steek je het spruitstuk er zo van bovenaf in....
Golf 1 van onderaf en rechter aandrijfas er even tussenuit halen.