Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-08-2008, 12:15
huismuis huismuis is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 153
Default HELP! corrado g60 ombouw compressor hoe en wat?

hallo,

mijn zwager rijdt een corrado g60..
de lader heeft het begeven en dit is al de zoveelste keer dat er iets fout gaat met de lader.. (niet meer te reviseren)

nu zoeken we een betrouwbare oplossing voor..

nieuwe lader kost al gauw 700 tot 800 euro..

dus kwam ik uit bij de compressor..

nu is mijn vraag:
ik ben op 2 compressoren uit gekomen de m45 eaton en de m64 eaton als ik het goed heb..

is er iemand hier op het forum die hier het een en ander over weet..

moet er dan veel aangepast worden?.

geef je dan vermogen verlies

wat is de beste compressor om hiervoor te gebruiken?

wat zijn de kosten +- compleet (compressor + alle toebehoren)

hoe zit dan met je poulie's?.. wat is de beste

moet er dan ook een andere chip in?..

alvast bedankt voor de medewerking!

p.s. als er andere oplossingen zijn zijn die uiteraard ook welkom..
het moet wel prijs beperkend zijn..
Reply With Quote
  #2  
Old 15-08-2008, 17:04
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Ik heb nog een M64 compressor set liggen (kompressor+ steunen) 400 euro.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #3  
Old 15-08-2008, 17:32
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default

ik moest destijds ook perse een m64 kompressor hebben, nadat mijn g-lader het begeven had. Maar ook daar kun je de nodige problemen mee krijgen. Ik was toen 1800 euro verder, en toen ging de kompressor helemaal kapot. Je kunt naar mijn mening het best gewoon een andere g-lader kopen, en jezelf een berg ellende EN geld besparen.

vraag anders eens op het corrado-forum, naar ruud16v-g60, die heeft er meerdere op voorraad liggen, en is ook een goeie voor eventuele revisie
Reply With Quote
  #4  
Old 15-08-2008, 18:50
PluRRie's Avatar
PluRRie PluRRie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 200
Default

Je moet de m64 hebben en niet de m45 want die heeft een te kleine opbrengst..

Compressors op een g60 gaan korter mee dan een g-lader omdat als je hetzelfde vermogen wilt behouden de compressor zeer hoger toerentallen moet draaien waardoor de levensduur nou niet bepaald lang is.

ff de search gebruiken staat voldoende te vinden..

Het beste, makkelijkste en goedkoopste is gewoon er een nieuw G-lader op zetten en deze af en toe eens een revisie geven..
Reply With Quote
  #5  
Old 15-08-2008, 20:36
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Of als je toch geld wilt uitgeven een turbo erop
Reply With Quote
  #6  
Old 15-08-2008, 20:45
G60RAY's Avatar
G60RAY G60RAY is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 545
Default

Zoals ronny al had geschreven, ga eens bij ruud16v-g60 vragen op het corrado forum.

ruud is een nette jongen, goed in z'n werk en weet waar die over praat.

Koop in elk geval niet een compressor, voor een beetje vermogen moet deze al zoveel toeren draaien dat hij zeker niet betrouwbaarder is dan een g-lader.
Het rendement van een g-lader is gewoon beter dan die van een compressor.
__________________
Project: mk1 '77 G60
Reply With Quote
  #7  
Old 16-08-2008, 08:52
Edward's Avatar
Edward Edward is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,862
Send a message via MSN to Edward
Default

om maar niet te spreken van t geluid van n lader.....
Reply With Quote
  #8  
Old 16-08-2008, 10:43
huismuis huismuis is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 153
Default

bedankt voor de reacties!!.. ik zal het toch nog maar is even gaan bekijken..
Reply With Quote
  #9  
Old 17-08-2008, 17:44
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

ik weet niet waarom jullie toch altijd die m64 compressors afkraken maar loopt gewoon super heb er zelf ook helepoos mee gereden. als je maar niet teklein gaat met je poulie en teflon vet op de wokkels smeert voor montage gaat alles goed hoor!
Reply With Quote
  #10  
Old 17-08-2008, 17:52
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,531
Default

Maar fatsoenlijk vermogen komt er niet uit.
Heb er in 8 jaar tijd nog geen gezien die het
a lang vol hield
b 200pk scoorde.

En dat zou wel fijn zijn.
Reply With Quote
  #11  
Old 17-08-2008, 18:50
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Je kan je geld beter aan een turbo ombouw uitgeven...ben je in een keer van dat gezeik met die onbetrouwbare troep af en je hebt een hele bult meer pk's met een beetje pech....
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #12  
Old 18-08-2008, 16:29
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

inderdaad ben ik met je eens jeroen, een turbo is gewoon het beste!
Reply With Quote
  #13  
Old 30-08-2008, 07:39
sampo11 sampo11 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 294
Default

mijn mening is: als je hard wil gaan ( en geen kroeg-pk's) dan gaat alles kapot.
Hou je het een beetje rustig ( geen hele kleine poelies, geen 1,3 bar turbodruk) dan gaat het lang mee.
Ik dacht hetzelfde met mijn wagen. eerst g lader kapot.
Heb er daarna een M64 opgezet, maar dat vond ik zelf tegenvallen tov de glader.
Daarna een turbo gemonteerd maar daar krijgt de wagen gelijk zoveel pk winst mee dat de rest van de wagen het niet trok ( carterdruk,koppeling, bak ed).
Mijn advies: turbo erop en op 0,75 bar afstellen. Gaat ie net wat harder als de g lader en blijft de auto betrouwbaar!
Of je moet van sleutelen houden natuurlijk..
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum