|
||||
|
||||
MKII project
Nadat me golf MkII na 200.000km de geest heeft gegeven ben ik een projectje begonnen.
Dit is mijn wagen: en dit is de tellerstand 2000km voor demontage: Mijn 40kw sterke 1.3I motor was aan vervanging toe, de motor was opzich nog wel goed maar de synchromesh ringen van de 2de, 3de en 4de versnelling zijn totaal versleten. Nu is het opzich niet zoveel werk om er een andere bak op te schroeven. Maar is was niet helemaal tevreden over het motorvermogen. Vraag was toen, welke motor wordt het? Heb lang zitten twijfelen tussen een 1.8 16V of een G-lader. Toch maar voor de 1.8 16V gegaan omdat die iets betrouwbaarder zijn. (meningen zullen hier over verschillen denk ik) Maar goed, toen maar aan het werk gegaan front gedemonteerd nogmaals: motor ook gedemonteerd: Nadat dat was gebeurd ben ik maar eens een grote schoonmaak van de motorruimte begonnen, en met succes: Zover ben ik nu. De motorruimte is bijna klaar, zaterdag gaat er een andere golf opgehaald worden. Met daarin een goede motor. Ik wil ook de tellerunit + mfa overzetten. Verder de complete remmerij overbouwen. Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen. |
|
||||
|
||||
Gister dus de golf opgehaald..
tis dan wel een PL maar ja. dat maakt me verder niet echt uit. Hij heeft stuurbekrachtinging en airco Blok loopt nog niet denk dat er iets met de ontsteking is. Blok heeft wel veel lekkage. verdeler zit los. en klepdeksel pakking lekt een beetje.. allemaal kleine dingen. Dus het bouwen gaat weer beginnen.. hier de fotos: |
|
||||
|
||||
Net weer even verder gegaan,
kleine dingen gedaan. motorruimte afgemaakt km-teller kabel overgebouwd rembekrachtiger gedemonteerd subframe gedemonteerd veerpootbrug gepast Nadat de uitlaat los is gebout kan de motor uit de donor golf gehaald worden. Dan bouw ik alle andere nodige dingen over voor dat de motor over gehangen wordt. Last edited by Fast Eef : 18-08-2008 at 22:28. |
|
||||
|
||||
ligt het aan mij of is die blauwe netter dan de rode?
|
||||
|
||||
hahaha dat dacht ik ook toen ik het zag
|
||||
|
||||
waarom vind je die blauwe netter dan?
smaken verschillen natuurlijk.. en die rode is natuurlijk nog niet af... |