#1
|
||||
|
||||
Dellorto's inbouwen
Hallo mensen even een vraagje
ik heb een golf gti uit 1980 met een 1800 16v van een sirocco ik heb nu hier van iemand op t forum een set dellorto's 40mm gekocht [URL=http://imageshack.us] en een nieuwe brandstofpomp en een drukregelaar ! maar ben zelf best wel een leek met dit spul!! en hoorde dat ik nog een afdopset en een gasregelaar nodig heb ??!! wie kan me hier aan helpen of heeft hier wat meer info over waar ik dit kan krijgen en ben ik hiermee klaar of heb ik nog meer nodig ?? mvg Arno |
#2
|
||||
|
||||
40mm is eigenlijk te klein voor 16v .en de inlaat is voor een 8v
__________________
kopbewerking ,pm |
#3
|
||||
|
||||
het klopt dat de inlaat voor een 8v is ja ik moet er 1 hebben voor een 16v
maar wat zijn de problemen als ik 40mm gebruik want heb t setje nog niet gekocht ik kan nog afzeggen !! |
#4
|
||||
|
||||
je hebt 45 ers nodig met 40 venturi .
tevens afdicht doppen (biesheuvel ) originel ontsteking met computer kan bliojven zitten
__________________
kopbewerking ,pm |
#5
|
||||
|
||||
|
#6
|
||||
|
||||
zzou zeggen check www.ebay.de
__________________
kopbewerking ,pm |
#7
|
||||
|
||||
zit een beetje te zoeken maar niet zo veel daar over en hoe zit t met webers ?
is dat beter ? duurder ? weet je daar meer over ? |
#8
|
||||
|
||||
weber dellorto solex ,allen heten ze fikkie maar 1 heeft een kutkarrakter ,dus zou als het kan voor solex of dellorto gaan . maar weber is makkelijker om aan onderdelen te komen
__________________
kopbewerking ,pm |
#9
|
||||
|
||||
en als je er niet zo heel veel vanaf weet, begin eerst eens in te lezen hier en verder op internet voordat je het spul aanschaft, er is meer dan genoeg info te vinden
|
#10
|
||||
|
||||
Ik heb t setje ook nog niet aangeschaft !!
maar wou hier dus wat info vragen heb al wel wat gegoogeld hoor maar iedereen heeft het op een 8v zitten en maar weinig mensen op n 16v |
#11
|
|||
|
|||
45 er webers lopen echt super goed mijn maatje heeft een mk1 met een 2liter 16v abf motor dus uit een golf 3. met45 webers zonder verdere aanpassingen 175 pk
|
#12
|
||||
|
||||
maar nu hoor ik ook weer dat je met een 1800 16v ook de 40mm kunt gebruiken en dat de 45 mm voor een 2.0 16v is of is dit niet verstandig ?
wat is t nadeel als ik de 40 mm gebruik ? |
#13
|
||||
|
||||
40 mm is prima voor een 1800 16V, 45 mm zou ik eerder idd op een 2 liter gebruiken.
Ik heb op vw forum een lijstje gezet met de spullen die je verder nodig hebt. Serge heeft het over afdoppen, maar ik denk dat ie in de war is met een 8v.....bij een 16V hoef je niets af te doppen. Wij doen deze ombouw regelmatig en er staat ook bijna altijd wel een type 1 op webers op de zaak, momenteel zelfs 3....als je dus wil weten hoe het klinkt moet je eens langskomen. Maargoed, voor een KR kan je dus zowel 40 ers als 45ers gebruiken. De 40ers met de juiste venturis en sproeiers zijn groot genoeg voor een KR.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
so true 8v heb de injectoren in de kop en 16v in de inlaat in 40ers zul je maximaal een venturi van 36 kunnen zetten
__________________
kopbewerking ,pm |