|
|||
|
|||
lekkende benzinepomp
Na vandaag de GTI maar weer eens uit de garage gehaald en wat bleek achter bij de achteras lekt de benzine pomp .
Hij lekt alleen maar als hij loopt (op contact staat ?) .dus door de plastic kap heen. Zijn de benzinepompen en eventueel de benzine leidingen nog ORGINEEL leverbaar? Of als iemand nog een goede heeft liggen dan graag even een PM. O ja het betreft een GTI van 1984 Type1 met DX motor. Last edited by marcelaudi : 03-08-2008 at 13:32. |
|
||||
|
||||
Als ik het goed bekeken heb is het 171 906 091 A (de pomp), en kost circa 220 euro. Of ie nog leverbaar is via de dealer durf ik niet te zeggen en anders kun je classicparts altijd nog proberen.
|
||||
|
||||
Pomp is leverbaar. Drukaccumulator ook. Leidingen moet je echt zoeken.
Waarschijnlijk is bij de pomp de slang kadoek. Haal even de behuizing weg, maak de boel even schoon en bekijk dan even waar de brandstof exact vandaan komt. Je kan dit het beste doen door een grote spiegel op de grond onder de pomp te leggen. (Zo hoef je er nl niet onder te liggen met het risico dat je brandstof in je giegel krijgt.) Even starten en je ziet waar het vandaan komt. Mocht één van de slangen lekken en je deze niet gevonden krijgt, dan heb ik nog wel een adresje van iemand die ze voor je kan maken. En laat ze dan meteen beiden vervangen.
|
|||
|
|||
Misschien zijn het slechts de koperen knelringetjes die lekken, in dat geval ben je voor 34 eurocent klaar...
Bij mijn GTI zit pas een nieuwe brandstofpomp van Bosch en die heeft 250 euro gekost (was gelukkig voor rekening van de oude eigenaar) |
|
|||
|
|||
Na iedereen alvast bedankt voor de antwoorden .
Ik ga morgen eerst even een weekje weg daarna zal ik het wel eens gaan bekijken. |
|
||||
|
||||
Nwe pomp kan ik je leveren voor € 125,-, maar ga eerst maar eens kijken waar ie precies lekt...zal wel een slang zijn.
|
|||
|
|||
Quote:
Welk merk is die pomp dan? grtn yal |
|
||||
|
||||
merk is onbekend is imitatiepomp.
maar hij werkt geweldig ik heb er net een onder hangen van bolku. |