#1
|
||||
|
||||
Stationair probleem KR 16v (klepstoters)
Ik heb denk ik een beetje advies nodig...
We hebben maandag de klepstoters van mijn KR blok vervangen, waarbij alles erg voorspoedig verliep. Maar toen alles weer in elkaar zat wou de motor niet meer stationair draaien en leek het erop of hij op 3 poten liep. Dit is alleen het geval wanneer het toerental onder de 2000 zit. Daarboven lijkt alles normaal. Wat kan dit zijn? ik zat zelf te denken aan een vacuumlek in het inlaatsysteem, maar ik heb alles 4x gecontroleerd, dus dat lijkt me niet waarschijnlijk. iemand een idee? |
#2
|
||||
|
||||
Distributie/ontsteking op tijd?
__________________
WWW.MIVW.NL |
#3
|
||||
|
||||
Nokkenassen wel goed getimed terug gezet?
Op de tandwielen staan twee rondjes en die moeten recht tegenover elkaar liggen, als je er een een tandje verzet hebt kan dit de oorzaak zijn.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#4
|
||||
|
||||
vacuum alemaal goed?
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#5
|
||||
|
||||
De nokkenassen zijn wel goed getimed teruggezet, of de rest ook op tijd staat moet nog maar even gecontroleer worden denk ik.
Ik heb ook het gevoel dat ik vermogen mis. Kan dit daar ook mee te maken hebben? |
#6
|
||||
|
||||
Dat kan daar ook mee te maken hebben ja.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#7
|
|||
|
|||
Na inbouw van de stoters gelijk gestart?
Zo ja,klepen krom Na inbouw min 30minuten wachten ivm zetten van de stoters |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
als de stoters "leeg" zijn kunnen ze de kleppen toch nooit raken??!! toevallig de bougiekabels op de goede volgorder terug geplaatst? Ja klinkt logisch maar het wil bij de besten wel eens voorkomen |
#9
|
||||
|
||||
Ik heb een uur gewacht met starten, dus dit kan het niet zijn. Boven de 2000 toeren loopt het namelijk goed.
Bougiekabels zitten ook goed. En ik heb vanavond het vacuum nog maar eens goed getest. Je kan het vacuumdeel richting computer/remkrachtverdeler afsluiten, maar dat heeft totaal geen effect op het stotteren van de moter. Ook het vacuumdeel naar de carterontluchting e.d. (voorkant van het blok) kan je er af trekken en dichtmaken. Dit heeft wederom geen effect op het slecht draaien. Zou het dan toch de timing zijn van de ontsteking? Het zijn in ieder geval geen lekke slangen... |
#10
|
|||
|
|||
Als je het gevoel hebt dat je vermogen mist dan staat er iets niet op tijd.
Je zegt wel dat alles goed is terug gezet (door wytze ) maar weet je het wel zeker????? Check eerst alles maar eens en doe alles desnoods nog eens opnieuw. Werdt wel tijd dat je de klepstoters ging vervangen. Toen je het blok van me kocht (3jaar geleden) zei ik het al tegen je. Fouten maken is menselijk he. |
#11
|
||||
|
||||
De nokkenassen staan op tijd als het goed is(beide puntjes tegenover elkaar),en ook is de ontsteking voor demontage gemerkt ,en weer precies zo terug gezet !
Alleen dat tijdstip heb ik niet met de lamp kunnen controleren (de ontstekingslamp is laatst gesneuveld) Maar we gaan inderdaad alles nog even nalopen ,want ik heb zo'n vermoeden dat de timing toch ergens niet 100 procent is ! Alleen omdat het een scirocco motor is kun je zo verrekte slecht bij het controlegat voor het distributietijdstip. Wil iig eerst alle afstellingen nog even nalopen (distributie e.d.),want heb zo'n idee dat de nokkenas timing t.o.v de krukas niet klopt . Binnenkort maar even checken Berend !
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
Last edited by jettaracing : 12-08-2008 at 21:42. |
#12
|
||||
|
||||
als je nokkenassen goed staan wil het nog niet zeggen dat je krukas ook goed staat he,
zet eerst je krukas op het merkteken en kijk dan pas naar je nokkenas tandwielen |
#13
|
||||
|
||||
Het probeem is inmiddels opgelost ,het bleek achteraf dus wel aan de nokkenassen te liggen !
Die stonden onderling 1 tandje verkeerd ,waarschijnlijk is de kop van deze motor een keer gevlakt ,en zitten de merktekens niet helemaal 100 procent tegenover elkaar . Dan komt de kop iets lager te liggen ,en wijken de merktekens ietsje af. Nadat we de dop uit de bak hadden ,en de krukas goed hebben gezet ,hebben we de timing van de nokkenas bekeken ,en die stond 'redelijk' goed . Toen is het kleppendeksel gedemonteerd ,en bleek dus ,omdat het nokkenas merkteken niet helemaal 100 procent op tijd stond ,dat de puntjes nu niet helemaal tegenover elkaar kwamen ! Toen zijn de nokkenassen wederom gedemonteerd ,en 1 tandje verzet onderling . Toen alles weer gemonteerd ,en toen bleken de puntjes wel goed overeen te komen ! Alleen komt het nokkenasmerkteken niet echt zuiver tegenover het merkteken te liggen ,terwijl de krukas en kokkenasen onderling wel 100 punten goed staan . Maar de motor draait weer ,en loopt netjes stil ,en heeft z'n vermogen weer terug ! Ook blijft ie nu mooi stationair draaien ! Al met al ,weer wat geleerd !
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Oja, dat was ik vergeten te vertellen Goed dat ie nu weer netjes loopt. Kan ie eindelijk het volle vermogen weer gebruiken. |