Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 04-07-2008, 10:56
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder

Send a message via MSN to Arne
Default TEC schroefset montage vraagjes/probleempjes

Ik ben bezig om een TEC schroefset (rode veren, alu kleurige stelringen, verchroomde poten) onder mn Golf TD te monteren. Ik loop alleen tegen het volgende aan, origineel is de montage volgorde aan de voorzijde als volgt van beneden naar boven: schroefpoot, veerschotel, toplager, toplagermoer met 'inkeping', en dan de ronde plaat met de gaten in de motorruimte, moer.

Nu zaten er bij de TEC set in de verpakking 2 moeren op het draad van de voorpoten, eenmaal zelfborgend en een normale. Moeten deze alle twee gemonteerd worden? Zo ja, waar komt de tweede dan??

Een tweede probleem is dat ik de toplagermoer niet ver genoeg in gedraaid krijg, ik meen dat deze gelijk moet zijn aan de plaat in het toplager?? Hoe kan dit? Ik krijg hem met geen mogelijkheid verder, ik heb het goede tooltje en ik blokkeer de zuigerstang met een inbus7...

Ik heb een heel klein stukje gereden en zo rammelt het als de ziekte, lijkt me niet helemaal ok...

Iemand misschien die hier ook tegen aan is gelopen?
Reply With Quote
Old 04-07-2008, 20:34
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder

Niemand?? Ik wil morgen ff verder namelijk.
Reply With Quote
Old 04-07-2008, 22:17
Jaapski's Avatar
Jaapski Jaapski is offline
Forum regular

Send a message via AIM to Jaapski

ik dacht ook dat het niet klopte toen ik ging monteren.
Jij bedoeld dat je het schoteltje aan de binne kant , links en rechts van je motor blok niet helemaal ingedraaid krijgt?

Dit is geen probleem , je zet het gewoon vast zover je kan , het dient er alleen voor dat je dempers niet er uit kunnen vallen als je je wagen op krikt !!
ik schrok me ook de tering in 1e instantie.

en wat betreft volg orde van montage , ik had nog nooit met zo iets gedaan en het is mij ook gelukt gewoon doormiddel van goed kijken hoe je de orginele spullen uit elkaar haalt en precies t zelfde terug doen op nieuwe dempers.

ik hield zo en zo 1 orginele demper in elkaar voor het geval dat ik het effe niet meer zou weten.
en als je dan 1 nieuwe demper in elkaar heb gezet dan pas de 2e orginele uit elkaar halen.

dit is wat ik weet/denk en als iemand daar anders over denkt moet die t maar effe gaan vertelle
succes ermee
Old 11-07-2008, 11:54
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder

Heb t inmiddels opgelost. Vorige week na lange tijd eindelijk eens een compressortje gekocht en gisteren een slagmoersleutel. Toplagermoerdop erop en vastgezet met de slagmoersleutel; geen rammels meer.

Vanmiddag laat ik de auto uitlijnen en hij is helemaal klaar voor MIVW op een poetsbeurtje na.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules