|
|||
|
|||
Hoe uitlaatspruitstuk bevestigen?
Ik heb een uitaat zoals dit plaatje onder, ik heb 2 nieuwe klemmen gekocht zoals bij nummer 3. Weet iemand hoe ik dat moet bevestigen?
Heb je hier speciaa geredschap voor nodig?
|
||||
|
||||
Dat zijn echte rotdingen. Midlock heeft speciale spreiders waarmee je die klemmen kan openen.
Ik heb zelf een stuk gereedschap gemaakt van 2 stalen platen die je mbv 2 bouten uit elkaar kan draaien. |
|
|||
|
|||
maar als die klem uit elkaar is, hem er omheen zetten en dan moet hij weer dicht? of zit er zoveel kracht op dat hij vanzelf dicht gaat?
Ik zat zelf te denken om een gat te boren op de plek waar de klem moet komen. En er een bout en moer doorheen te draaien om hem vast te zetten. is dat geen optie?
|
||||
|
||||
Als je ze erom hebt dan klemmen ze zichzelf wel weer vast. De truc is om die klemmen zover open te krijgen . Er staat vrij veel kracht op.
Boren lijkt mij geen optie... dit gedeelte is expres zo gemaakt om bewegingen van de motor op te vangen. Tussen de voorpijp en het spruitstuk zit een ring waar de voorpijp overheen kan bewegen. |
|
|||
|
|||
hehehe dat zijn leuke dingen succes er mee met opzetten. zelfs met een haak[je] auto op de brug en twee man er aan hangen kregen we em der nog niet op!
|
|
|||
|
|||
[QUOTE=Henk_Pigo]Als je ze erom hebt dan klemmen ze zichzelf wel weer vast. De truc is om die klemmen zover open te krijgen . Er staat vrij veel kracht op.
QUOTE] Plaatjes die iets breder/hoger zijn tussen die klemmen slaan. Beide op het spruitstuk plaatsen. Daarna aan 1 kant naar links of rechts trekken zodat er veel spanning op de andere kant komt en dan valt op die plek als alles goed gaat vanzelf dat plaatje ertussen uit. Datzelfde doe je aan de andere kant. P.s. een veiligheidsbril kan hierbij geen kwaad.... |
|
||||
|
||||
Goede tip zo doe ik het. Pak een shorband. Haak de bovenkant in de uitsparing ga onder de auto liggen als hij op bruggen of krikken staat. Trek er hard aan en duw hem op zijn plek. Succes.
|
|
|||
|
|||
ik had dat stuk ook kapot en heb toen die klemmen met 1 stuk in de bank schoef gezet en een bout er tussen gedaan. alles op zijn plek gehangen en de bout er tussen uit geslagen en bij de 2de klem ook suc6 gr rens
|
|
|||
|
|||
Quote:
zo heb ik het dus ook gedaan ! heb er nu en hulpstukje voor gemaakt maar nog niet uitgeprobeerd ! gr. Martijn
|
||||
|
||||
|